15 motive pentru a consuma magneziu zilnic

18 martie 2016

Magneziul este un mineral foarte important pentru sănătatea noastră. Deficiența de magneziu este asociată cu un număr mare de boli, inclusiv dureri musculare, modificări comportamentale, amețeală, probleme ale articulațiilor sau migrene.

În cele ce urmează vă vom prezenta principalele motive pentru care ar trebui să luați magneziu zilnic și ce alimente sau suplimente alimentare puteți consuma pentru a obține doza necesară.

Există foarte puțini nutrienți ce oferă beneficiile magneziului, acesta fiind al patrulea mineral ca și cantitate întâlnit în celulele organismului, după calciu, fosfor și potasiu.

Beneficii

  • Împiedică degenerarea cartilajelor și implicit ajută la prevenirea mai multor probleme cum ar fi osteoartrita sau durerile articulare.
  • Este principalul mineral ce alungă disconfortul muscular. Prin consumul de magneziu veți putea preveni următoarele probleme: spasme, crampe, furnicături, amorțeli sau tremurat.
  • Reglează bătăile neregulate ale inimii.
  • Ajută la normalizarea tensiunii arteriale.
  • Înlătură durerile de cap sau de maxilar deoarece acestea sunt de cele mai multe ori cauzate de tensionarea mușchilor.
  • Ameliorează amețeala ce poate fi de asemenea cauzată de mușchii tensionați din zona cervicală.
  • Vă ajută să vă adaptați mult mai rapid la schimbările de intensitate luminoasă. Îi ajută pe cei ce nu văd bine în zone întunecate sau pe aceia ce sunt hipersensibili la zgomote.
  • Oferă energie și luptă împotriva oboselii, de aceea este foarte recomandat în perioadele de recuperare pentru persoanele ce suferă de oboseală cronică, fibromialgie sau slăbiciune.
  • Induce pofta de mâncare.
  • Vă scapă de greață și vomă.
  • Îmbunătățește tranzitul intestinal, scăpându-vă de constipație.
  • Ameliorează crampele menstruale.
  • Reduce dorința de a consuma sare sau ciocolată.
  • Reglează sistemul nervos în caz de: insomnie, anxietate, hiperactivitate, neliniște, atacuri de panică, fobii.
  • Ajută la sinteza colagenului, element fundamental pentru schelet, tendoane și cartilaje. Dacă suferi de carență de colagen, trebuie să știi că vitamina C și proteinele trebuie consumate la aceeași masă.

Alimente bogate în magneziu

Există foarte multe alimente ce sunt bogate în magneziu. Încercați să includeți câteva la fiecare masă:

  • Cacao: ciocolata neagră are aproximativ 500 de miligrame de magneziu per 100 g de produs.
  • Legumele cu frunze vede închis: salata verde, spanacul, sfecla elvețiană, broccoli, etc.
  • Fructe: banane, piersici, avocado, caise, prune.
  • Fructe uscate: migdale, caju, nuci, ovăz.
  • Legume: linte și fasole.
  • Cereale: orez integral, mei, ovăz.
  • Cartofi
  • Dovleac
Orezul integral conține magneziu

Două rețete simple

O metodă ușoară prin care vă puteți lua doza zilnică de magneziu este să îl includeți în micul dejun. Puteți consuma un smoothie de acest gen: amestecați bine cacao pudră cu pudră de migdale, o banană coaptă, fulgi de ovăz și lapte de orez. Dacă doriți să fie puțin mai dulce puteți adăuga miere sau zahăr brun. Poate fi o primă masă a zilei extrem de delicioasă, atât pentru adulți, cât și pentru copii.

Bananele conțin magneziu

Dacă încercați să evitați un consum mare de calorii sau doriți o alternativă, vă recomandăm să preparați o salată ușoară pentru fiecare prânz și cină folosind următoarele ingrediente:

  • Salată verde sau frunze crude de spanac
  • Avocado
  • Roșii
  • Nuci
  • Linte verde încolțită

Asezonați cu ulei de măsline, zeamă de lămâie și puțină sare de mare sau sare de Himalaya.

Lintea verde încolțită poate fi găsită în magazinele bio sau în unele supermarketuri. O puteți pregăti și acasă lăsând boabe vezi umede (crude) într-un bol. Puțină apă adăugată la câteva ore timp de două sau trei zile este suficient pentru ca lintea să încolțească. Încolțirea reprezintă o metodă extraordinară de a multiplica beneficiile boabelor și de a obține o doză suplimentară de energie în fiecare zi.

Sursă de magneziu

Suplimente de magneziu

Puteți alege un supliment nutritiv de magneziu din farmacii, plafare sau magazine bio. Acestea se găsesc sub mai multe forme, cum ar fi:

  • Clorură de magneziu: are un gust amărui, însă este cel mai recomandat supliment.
  • Citrat de magneziu: o variantă mult mai bună în cazul în care suferiți de arsuri stomacale sau nu vă place gustul clorurii de magneziu.
  • Sulfat de magneziu: perfect pentru o baie relaxantă. Adăugați în apa caldă din cadă.

Cât de mult magneziu ar trebui să consumați? Doza recomandată este între 300-600 mg pe zi, pe cale orală. Împărțiți doza în mai multe prize pentru a permite corpului să absoarbă magneziul.

Vă recomandăm să consultați un medic sau nutriționist înainte de a începe să folosiți acest tratament.

Sursa fotografiilor:  diekatrin, Foodmayhem.com, și sweetbeetandgreenbean.

Te-ar mai putea interesa