Beneficiile consumului de ciocolată
 

Beneficiile consumului de ciocolată

Beneficiile consumului moderat de ciocolată sunt diverse, conform studiilor. Citiți mai departe și aflați de ce și cum ar putea fi benefică ciocolata pentru sănătate!
Beneficiile consumului de ciocolată

Ultima actualizare: 15 Aprilie, 2022

Chiar și atunci când se recomandă limitarea sau reducerea la minim a aportului de dulciuri pentru a evita problemele de sănătate, unele studii indică beneficiile consumului de ciocolată.

Cu toate acestea, trebuie clarificat faptul că proprietățile pe care le vom aminti se referă la ciocolata neagră, nu la diferitele bomboane care se vând procesate și care conțin prea puțină cacao, având zahăr și grăsimi trans.

Vreți să descoperiți beneficiile consumului de ciocolată? Citiți mai departe!

Beneficiile consumului de ciocolată

1. Are grijă de inimă

Înțelepciunea populară susține că ciocolata neagră ajută la reducerea colesterolului, a tensiunii arteriale și a riscului de boli cardiovasculare. Acest lucru se datorează conținutului său de flavonoide,.

Un studiu din 2017 a concluzionat că aportul de ciocolată este asociat cu un risc mai scăzut de colesterol ridicat, diabet și atac de cord și a remarcat că aportul moderat (mai puțin de 6 porții pe săptămână) ar putea ajuta la prevenirea acestor probleme.

Cercetările publicate în Journal of the American Heart Association au obținut rezultate diferite. Studiind diferite persoane supraponderale și obeze care consumau în mod regulat ciocolată neagră, cacao și migdale, cercetătorii au descoperit că un astfel de aport a ajutat la reducerea colesterolului „rău” (LDL). Cu toate acestea, atunci când migdalele au fost eliminate din ecuație, ciocolata și cacaua păreau să nu aibă o influență majoră asupra colesterolului.

Un studiu publicat în 2017 în British Medical Journal a constatat că un consum moderat de ciocolată neagră poate reduce riscul de boli de inimă. Cu toate acestea, este necesară continuarea aprofundării subiectului.

2. Ajută la pierderea în greutate

Consumul de ciocolată cu un conținut ridicat de cacao poate fi asociat cu o scădere în greutate pe termen lung, potrivit unui studiu din 2015.

3. Ajută la prevenirea diabetului

O recenzie a studiilor medicale a constatat că majoritatea rezultatelor susțin un posibil efect pozitiv al flavonoidelor asupra secreției de insulină.

4. Elimină stresul

Consumul de ciocolată neagră în fiecare zi timp de două săptămâni poate ajuta la reducerea stresului prin scăderea semnificativă a nivelului hormonilor care îl promovează.

5. Oferă protecție solară

Un studiu a remarcat că, după trei luni de consum de ciocolată cu cantități mari de flavonoide, pielea se înroșește de două ori mai greu.

6. Ajută creierul

Ciocolata neagră crește fluxul sanguin în părți cheie ale creierului timp de 2 până la 3 ore, ceea ce ajută la îmbunătățirea îmbunătățirea memoriei, crește performanța și vigilența și previne declinul cognitiv.

Beneficiile consumului de ciocolată neagră fără zahăr

 

7. Ajută la recuperarea după efort

În ceea ce privește alimentația pentru recuperare după o activitate fizică intensă, un studiu a analizat beneficiile laptelui cu ciocolată folosit în astfel de scopuri. În acest sens, s-a observat că aportul acestei băuturi după efort (imediat sau două ore mai târziu) oferă proteine, carbohidrați și sodiu, ajutând la refacere și atenuând ratele de afectare musculară.

8. Ajută la dezvoltarea fetală și îngrijirea maternă

O recenzie din 2018 a analizat studiile pe oameni și animale care leagă consumul de ciocolată de diverse variabile, inclusiv tensiunea arterială maternă, frecvența cardiacă fetală, striae gravidarum, teratogenitatea și posibilele tulburări metabolice fetale induse.

10 din cele 23 de studii au raportat că există beneficii în urma consumului de ciocolată; alte 5 studii au raportat efecte adverse. Cacaua are efecte stimulatoare asupra reactivității fetale și este un reducător al tensiunii arteriale la mame.

Corpul nu trăiește numai cu ciocolată

Consumul de ciocolată nu vă scutește de a urma un tratament medical. De asemenea, cheia pentru a profita de beneficiile consumului de ciocolată este moderația și calitatea. Dacă aveți întrebări în acest sens, consultați medicul.

Nu uitați să profitați la maxim de proprietățile sale. Produsele pe care le consumați trebuie să conțină un procent mare de cacao, foarte puțin sau deloc zahăr și puține grăsimi.

This might interest you...
Asta se întâmplă în corpul tău când mănânci ciocolată neagră
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Asta se întâmplă în corpul tău când mănânci ciocolată neagră

Când mănânci ciocolată neagră, în corpul tău au loc o serie de reacții pozitive. Le cunoști? Descoperă principalele sale beneficii!



  • Martin, R. A. (1988). Chocolate. Advances in Food Research. https://doi.org/10.1016/S0065-2628(08)60168-8
  • Rusconi, M., & Conti, A. (2010). Theobroma cacao L., the Food of the Gods: A scientific approach beyond myths and claims. Pharmacological Research. https://doi.org/10.1016/j.phrs.2009.08.008
  • Parker, G., Parker, I., & Brotchie, H. (2006). Mood state effects of chocolate. Journal of Affective Disorders. https://doi.org/10.1016/j.jad.2006.02.007
  • Steinberg, F. M., Bearden, M. M., & Keen, C. L. (2003). Cocoa and chocolate flavonoids: Implications for cardiovascular health. Journal of the American Dietetic Association. https://doi.org/10.1053/jada.2003.50028
  • Hooper, L., Kay, C., Abdelhamid, A., Kroon, P. A., Cohn, J. S., Rimm, E. B., & Cassidy, A. (2012). Effects of chocolate, cocoa, and flavan-3-ols on cardiovascular health: A systematic review and meta-analysis of randomized trials. American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.3945/ajcn.111.023457
  • J Cosmet Dermatol. 2009 Sep;8(3):169-73. doi: 10.1111/j.1473-2165.2009.00448.x.
  • Harvard Health Publishing. (2017) Your brain on chocolate. https://www.health.harvard.edu/blog/your-brain-on-chocolate-2017081612179
  • Nutrients. 2017 Jul; 9(7): 688. Published online 2017 Jul 2. doi: 10.3390/nu9070688
  • Journal of the American Heart Association. (2017). Effects of Dark Chocolate and Almonds on Cardiovascular Risk Factors in Overweight and Obese Individuals: A Randomized Controlled‐Feeding Trial. https://www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/JAHA.116.005162
  • British Medical Journal. (2017). Habitual chocolate consumption and risk of cardiovascular disease among healthy men and women. https://heart.bmj.com/content/101/16/1279
  • Bohannon, Johannes & Koch, Diana & Homm, Peter & Driehaus, Alexander. (2015). Chocolate with high Cocoa content as a weight-loss accelerator. International Archives of Medicine. 8. 10.3823/1654.
  • , . (2022) Does antioxidant-rich diet during pregnancy protect against atopic multimorbidity in children?. EXPLORE 18:1, pages 96-99.
  • Lamprecht M (ed): Acute Topics in Sport Nutrition. Med Sport Sci. Basel, Karger, 2013, vol 59, pp 127–134.
  • Antioxidants (Basel). 2017 Dec; 6(4): 84. Published online 2017 Oct 31. doi: 10.3390/antiox6040084
  • J Cosmet Dermatol. 2009 Sep;8(3):169-73. doi: 10.1111/j.1473-2165.2009.00448.x.
  • WebMD. (2009). Dark Chocolate Takes Bite Out of Stress. https://www.webmd.com/balance/stress-management/news/20091113/dark-chocolate-takes-bite-out-of-stress