Cancerul de colon: 5 măsuri preventive

· 8 decembrie 2015

Conform statisticilor, aproape 40.000 de oameni mor în fiecare an din cauza cancerului de colon. Aceasta este una dintre cele mai alarmante boli, dar nu uita că este și unul dintre tipurile de cancer cu cel mai bun prognostic, dacă este diagnosticat în stadiile incipiente. 

În primul rând, este bine de știut că, la fel ca toate celelalte tipuri de cancer, cancerul de colon nu poate fi prevenit 100%, deoarece este imposibil să controlezi toți factorii care ar putea duce la apariția sa. Dar printr-un stil de viață sănătos și o alimentație pe măsură, ai șanse mai mari să eviți această boală. Astăzi, îți oferim câteva sfaturi simple care să te ajute să previi această problemă de sănătate.

Pentru sănătatea și liniștea ta, poți să le pui în aplicare cât de curând!

Îndrumări nutriționale pentru a preveni cancerul de colon

1. Mănâncă multe fibre

Consumă fibre pentru un colon sănătos

Câte fibre consumi într-o zi? Poate uneori îți amintești de acest nutrient, dar alteori, fiind prea ocupat (ă), iei primul lucru pe care îl găsești în frigider și îl mănânci rapid. Din acest motiv, multe persoane mănâncă alimente congelate bogate în grăsimi saturate, sare și făină albă, toate acestea fiind greu de digerat.

Aceste alimente suprasolicită ficatul și intestinele, provocând o acumulare de toxine care afectează funcțiile lor vitale, atacând în același timp și colonul și reducându-i eficacitatea. Este necesar să conștientizezi aceste lucruri și să înțelegi cât este de important să incluzi o cantitate suficientă de fibre în alimentația ta zilnică. „Doza” recomandată este între 25 și 35 de grame pe zi. 

Iată o listă de alimente bogate în fibre:

  • Cereale integrale
  • Ovăz
  • Orez brun
  • Cereale
  • Fasole
  • Fructe
  • Nuci
  • Legume cu frunze verzi
  • Legume rădăcinoase cum ar fi sfecla sau morcovul
  • Vinete
  • Anghinare

2. Limitează consumul de grăsimi dăunătoare

Grăsimile oxidate sunt dăunătoare pentru colon

După cum știi deja, există grăsimi bune pentru organism, cum ar fi uleiul de măsline și acizii grași din pești precum somonul. Acestea sunt elemente de bază din dieta considerată cea mai sănătoasă din lume: dieta mediteraneană. 

Dar grăsimile din carnea roșie, dulciuri, produse de patiserie pot fi foarte dăunătoare pentru sănătate și factori de risc pentru dezvoltarea cancerului de colon. Trebuie să încerci să le eviți. Ține minte că atunci când mănânci multe grăsimi, organismul trebuie să mărească producția de bilă și acid gastric pentru a le procesa, iar acest lucru afectează în mod direct colonul. Este foarte periculos. 

3. Mărește aportul de antioxidanți

Limonadă cu antioxidanți pentru un colon sănătos

De ce să nu îți începi ziua cu o lingură de ulei de măsline și câteva picături de zeamă de lămâie? Un pahar de apa caldă cu lămâie este, de asemenea, o idee foarte bună. Ambele sunt modalități excelente de a-ți curăța organismul și de a-ți începe ziua cu un „cocktail” minunat de antioxidanți.

Trebui să ții mereu cont de nevoile organismului tău și să faci schimbările alimentare necesare pentru a-l menține sănătos. Deci, servește zilnic „porția” de antioxidanți care îți oferă arme puternice în lupta împotriva radicalilor liberi care cauzează apariția cancerului.

Fructele și legumele sunt bogate în vitaminele A, C și E, fiind ideale pentru a obține un aport ridicat de antioxidanți. Prin urmare, nu uita să incluzi în dietă și următoarele alimente:

  • Lămâi și portocale
  • Papaya
  • Morcovi
  • Căpșuni
  • Afine
  • Kiwi

4. Acid folic

Consumă broccoli pentru un colon sănătos

Numeroase studii au demonstrat importanța acidului folic în prevenirea cancerului la colon. Acidul folic mai este cunoscut și sub numele de vitamina B9, care întărește și îmbunătățește funcțiile aparatului digestiv, de la stomac până la colon. Ajută la optimizarea dezvoltării celulelor și te apără de boli. 

Deci, nu sta pe gânduri și ia niște suplimente, dacă crezi că este necesar. Poți să discuți cu medicul tău sau să cauți suplimentele adecvate în farmacii și magazine naturiste. Însă poți să obții o cantitate considerabilă de acid folic și dintr-o alimentație sănătoasă. Iată ce alimente ar trebui să treci de acum pe lista de cumpărături:

  • Suc proaspăt de portocale
  • Nap
  • Spanac
  • Broccoli
  • Sfeclă mangold
  • Linte
  • Sparanghel
  • Varză
  • Varză de Bruxelles
  • Mazăre
  • Alune
  • Cartofi dulci
  • Avocado
  • Pepene
  • Banane

5. Vitamina D

Consumă vitamina D pentru un colon sănătos

Cercetătorii și nutriționiștii au descoperit că riscul de a te îmbolnăvi de cancer de colon scade considerabil atunci când ai un nivel corespunzător de vitamina D în organism. Atunci când suferi de deficit de vitamina D, ești predispus la numeroase boli, cancerul de colon fiind una dintre cele mai periculoase.

Principala problemă este că vitamina D nu se găsește în proporții prea mari în alimente, așa că trebuie să își faci analizele de sânge necesare pentru a afla dacă trebuie să mărești nivelul de vitamina D din corp. Dacă da, medicul îți poate recomanda niște suplimente care îți pot fi de mare ajutor. Totuși, există și anumite surse naturale de care poți profita:

  • Stai mai mult timp la soare, dar ai grijă să eviți expunerea excesivă în mijlocul zilei, între orele 10:00 și 14:00, când soarele este la intensitate maximă.
  • Mănâncă mai mult somon și sardine.
  • Consumă ficat de pui.
  • Bea lapte cu adaos de vitamina D, un produs care se găsește în majoritatea magazinelor alimentare.