7 dintre beneficiile fructului de mango

24 martie 2017
Un mango pe zi ține medicul la distanță! Citește în continuare pentru a descoperi beneficiile incredibile ale acestui fruct tropical.

Beneficiile fructului de mango (Mangifera indica) nu sunt foarte cunoscute, însă acesta devenit popular în toate colțurile globului. Poate datorită aromei sale energizante și delicioase. În plus, are o textură netedă și o culoare atractivă.

Există mai multe soiuri de mango, însă toate au o trăsătură comună: un miez foarte gros și un sâmbure central mare. În plus, toate soiurile de mango oferă numeroase beneficii pentru sănătate.

Mango nu este un simplu ingredient pe care îl poți include în smoothie-uri, deserturi sau salate. Acesta este unul dintre cele mai consumate și sănătoase fructe din lume. În articolul de azi te invităm să descoperi 7 dintre beneficiile fructului de mango. Nu este așa că vrei să îl guști?

7 dintre beneficiile fructului de mango

1. Reduce tensiunea arterială

Printre beneficiile fructului de mango se numără și reducerea tensiunii arteriale

O jumătate de mango pe zi îți poate îmbunătăți semnificativ sănătatea. Acest fruct este bogat în potasiu și magneziu, două minerale foarte utile pentru echilibrarea tensiunii arteriale.

De asemenea, mango conține vitamine ca riboflavina, vitamina B6, vitamina A, vitamina C, vitamina K și acidul folic. Aceste substanțe reglează ritmul cardiac și asigură o aprovizionare adecvată cu oxigen a tuturor componentelor organismului. Asigură-te totuși că urmezi o dietă echilibrată.

2. Previne degenerarea maculară

Degenerarea maculară este o tulburare oculară frecventă, în special în rândul vârstnicilor. Aceasta produce încețoșarea vederii și ne obligă să consumăm mai multă energie pentru a ne concentra asupra detaliilor mărunte.

Mango conține zeaxantină, un fel de antioxidant care protejează ochii. Această substanță este utilă împotriva daunelor cauzate de lumina solară și a bolilor asociate cu înaintarea în vârstă.

Te sfătuim să servești un castron mare de diverse fructe (inclusiv fructul arborelui Mangifera indica) în fiecare zi. Dacă încorporezi acest obicei în rutina ta, vederea și starea ta generală de sănătate îți vor fi recunoscătoare.

3. Îmbunătățește digestia

Printre altele, unul dintre beneficiile fructului de mango este că ajută digestia

Consumat zilnic, acest fruct poate chiar să îmbunătățească digestia. Acest beneficiu este util dacă suferi de indigestie sau arsuri gastrice. Mango conține enzime digestive care îndeplinesc două roluri: stimulează absorbția alimentelor și echilibrează digestia.

Mai mult, acest fruct este bogat în componente bioactive. Printre acestea se numără esteri, terpene și aldehide. Toate componentele menționate ajută la o digestie eficientă.

4. Combate anemia

Anemia provocată de deficiența de fier este o problemă frecventă în rândul femeilor. În general, cauza acestui fenomen este reprezentată de menstruațiile abundente.

  • Dacă suferi de anemie, ține seama de faptul că, dacă este consumat regulat, mango crește nivelul de globule roșii.
  • În plus, conținutul ridicat de vitamina C al acestui fruct duce la „echilibrarea” nivelului de fier.
  • Nutriționiștii recomandă gravidelor să consume mango deoarece acest fruct le poate asigura plusul de fier de care au nevoie.
  • Nu în ultimul rând, acest fruct oferă acid folic, o vitamină esențială în ceea ce privește dezvoltarea fătului în timpul sarcinii.

Citește și: Combate anemia în mod natural cu aceste 7 alimente

5. Îmbunătățește sănătatea osoasă

Unul dintre beneficiile fructului de mango este că ajută sistemul osos

Vitamina K reprezintă un nutrient indispensabil, care este deseori trecut cu vederea. Printre altele, aceasta fortifică oasele și promovează coagularea sângelui. Dacă suferim de o deficiență de vitamina K, prezentăm un risc crescut de a experimenta fracturi osoase, precum cele de la nivelul șoldurilor.

Putem combate slăbirea oaselor consumând mango în fiecare zi. Așa cum am menționat deja, acest fruct este foarte bogat în vitamina K, care este esențială pentru absorbția corectă a calciului.

6. Promovează sănătatea cerebrală

Mango prezintă un conținut ridicat de vitamina B6. Acest nutrient este esențial pentru a menține și îmbunătăți sănătatea cerebrală. Rezultatele dorite sunt ușor de obținut.

Vitamina B6 promovează conexiunile neuronale și îmbunătățește calitatea somnului. În plus, aceasta stimulează memoria, abilitatea de concentrare și fluxul sanguin de la nivelul creierului.

Citește și: Alimente care îmbunătățesc memoria și ajută creierul

7. Fortifică sistemul imunitar

Beneficiile fructului de mango - fortifica sistemul imunitar

Mango și morcovii au numeroase trăsături comune. Ambele alimente sunt bogate în beta-caroten, un antioxidant foarte puternic, responsabil de culoarea portocalie caracteristică a acestora. De asemenea, beta-carotenul oferă diverse beneficii pentru sănătate:

  • Este un aliat de nădejde al sistemului imunitar.
  • Oferă protecție împotriva bacteriilor și toxinelor care ne înconjoară în fiecare zi.

Dacă consumăm regulat un smoothie cu mango și morcovi, ne aprovizionăm organismul cu un plus de vitamina A.

  • Și vitamina A este un fel de antioxidant.
  • Aceasta ne oferă protecție împotriva radicalilor liberi care pot deteriora țesuturile. Dacă nu sunt combătuți la timp, radicalii liberi pot cauza îmbătrânire prematură.

Cele 7 aspecte prezentate în acest articol reprezintă doar câteva dintre beneficiile fructului de mango. Pe lângă faptul că este delicios, acest fruct ne crește bunăstarea și este sățios. Cu ajutorul său, ne putem chiar îmbunătăți calitatea vieții și îngriji sănătatea.

Începe să consumi mango imediat!

Laxman, R. H., Annapoornamma, C. J., & Biradar, G. (2016). Mango. In Abiotic Stress Physiology of Horticultural Crops. http://doi.org/10.1007/978-81-322-2725-0_10

Shah, K., Patel, M., Patel, R., & Parmar, P. (2010). Mangifera Indica (Mango). Pharmacognosy Reviews. http://doi.org/10.4103/0973-7847.65325

Singh, Z., Singh, R. K., Sane, V. A., & Nath, P. (2013). Mango – Postharvest Biology and Biotechnology. Critical Reviews in Plant Sciences. http://doi.org/10.1080/07352689.2012.743399