Combate anemia în mod natural cu aceste 7 alimente

· 18 ianuarie 2018
Știai că ouăle combat simptomele anemiei și îți întăresc părul și unghiile? Încearcă să le consumi cu suc de portocale pentru a îmbunătăți absorbția nutrienților din compoziția lor. 

Anemia este o afecțiune produsă în urma unui nivel scăzut de hemoglobină în sânge. Aceasta apare aproape întotdeauna ca urmare a unui deficit de fier sau de alți nutrienți, cum ar fi acidul folic sau vitamina B12. Prin urmare, poți combate anemia în mod natural dacă alegi să consumi alimente care conțin acești nutrienți.

Anemia este una dintre cele mai răspândite probleme care țin de alimentație. Deși poate fi întâlnită la orice persoană, cele mai afectate categorii sunt femeile și copiii.

Anemia provoacă dificultăți în oxigenarea celulelor și împiedică buna funcționare a multor organe vitale. Drept urmare, persoana afectată suferă de oboseală cronică, poate dezvolta probleme precum hipertensiune sau infecții și poate avea pierderi de memorie.

Din fericire, există modalități de a combate anemia în mod natural. Tot ce trebuie să faci este să îți îmbunătățești dieta. Mai jos îți prezentăm 7 alimente extraordinare pe care este indicat să le consumi pentru a trata această problemă.

1. Combate anemia în mod natural cu spanac

Combate anemia în mod natural cu spanac

Sărac în calorii și bogat în nutrienți esențiali, spanacul merită primul loc în topul alimentelor pentru combaterea anemieiAcesta conține vitamina A și complexul de vitamine B, ambele fiind necesare pentru întărirea sistemului imunitar și reducerea oboselii.

Conținutul de fier, zinc și calciu din spanac stimulează producția de hemoglobină și îmbunătățește circulația sanguină, contribuind la oxigenarea țesuturilor.

  • Ideal ar fi să consumi cel puțin 1/2 cană de spanac (75 g) pe zi pentru a primi 20% din doza recomandată de fier.

2. Ovăz

Pe lângă faptul că este o sursă excelentă de fier, ovăzul conține vitamine și antioxidanți care tratează anemia. Conținutul bogat de nutrienți al acestei cereale îmbunătățește transportul de oxigen și nutrienți în organism, prevenind stările negative fizice și psihice.

  • Consumă 2 sau 3 linguri de ovăz (20 – 30 g) pe zi, până la tratarea anemiei.

3. Ouă

Combate anemia în mod natural cu ouă

Consumul regulat de ouă este un obicei care oferă energie organismului. Acest aliment conține aminoacizi esențiali și minerale care măresc producția de hemoglobină și anticorpi.

Datorită conținutului lor nutrițional, ouăle ajută la combaterea anemiei, dar și la întărirea părului și a unghiilor fragile. 

  • Mănâncă ouă în mod regulat, de preferat la micul dejun.
  • Încearcă să le consumi cu suc de portocale pentru ca nutrienții lor să se absoarbă mai bine în organism.

4. Linte

Lintea este una dintre cele mai bune leguminoase pentru a combate anemia în mod natural. Conținutul său de fier stimulează producția de globule roșii și îmbunătățește circulația.

În plus, lintea conține proteine și antioxidanți care protejează celulele împotriva problemelor cauzate de carențele nutriționale.

  • Servește până la 3 porții de linte pe săptămână.

5. Pâine integrală

Pâinea integrală combate anemia în mod natural

Alimentele cu cereale integrale sunt alegerea ideală pentru a combate oboseala și starea de slăbiciune cauzate de anemie.

Carbohidrații sunt o sursă de energie pentru țesuturi și celule, îmbunătățind performanțele fizice și mentale. 

Totodată, cerealele integrale conțin o cantitate mică de fier. În combinație cu celelalte alimente din această listă, produsele pe bază de cereale integrale ajută la tratarea anemiei.

6. Ficat

Planul de tratament pentru persoanele cu anemie include de cele mai multe ori consumul de ficat de vită. Acest aliment este o sursă excelentă de fier ușor de absorbit în organism, fiind una dintre cele mai bune opțiuni nutriționale pentru a combate anemia în mod natural.

  • Servește ficat cel puțin de două ori pe săptămână.

7. Rodie

Combate anemia în mod natural cu rodii

Deși nu conține cantități ridicate de fier, dacă o adaugi în dietă, rodia poate contribui la ameliorarea simptomelor anemiei.

Rodia conține fibre, potasiu și alte minerale esențiale pentru a combate carențele nutriționale, stimulează circulația și îmbunătățește procesul de oxigenare a celulelor.

Consumul moderat de rodii mărește nivelul de energie și reglează producția de hemoglobină.

Ai fost diagnosticat cu anemie? Pe lângă respectarea îndrumărilor medicului, adaugă în dietă alimentele de mai sus, însă ai grijă să le consumi cu moderație.