Combate anemia în mod natural cu aceste 7 alimente

Știai că ouăle combat simptomele anemiei și îți întăresc părul și unghiile? Încearcă să le consumi cu suc de portocale pentru a îmbunătăți absorbția nutrienților din compoziția lor. 
Combate anemia în mod natural cu aceste 7 alimente

Ultima actualizare: 28 Aprilie, 2021

Combate anemia în mod natural profitând de avantajele contribuției naturale ale alimenației, în cadrul unei diete echilibrate. Însă este important și să continui să iei tratamentul prescris de medic.

Oare chiar este posibil să ameliorezi anemia cu o dietă sănătoasă? Da. Îți vom spune de ce în detaliu și îți vom prezenta și alte informații interesante. Citește în continuare!

Rolul alimentației în anemie

Anemia este o afecțiune produsă în urma unui nivel scăzut de hemoglobină în sânge. Aceasta apare aproape întotdeauna ca urmare a unui deficit de fier sau de alți nutrienți, cum ar fi acidul folic sau vitamina B12. Prin urmare, poți combate anemia în mod natural dacă alegi să consumi alimente care conțin acești nutrienți.

Anemia este una dintre cele mai răspândite probleme care țin de alimentație. Deși poate fi întâlnită la orice persoană, cele mai afectate categorii sunt femeile, copiii și cei care urmează o dietă vegană.

Anemia provoacă dificultăți în oxigenarea celulelor și împiedică buna funcționare a multor organe vitale.

Drept urmare, persoana afectată suferă de oboseală cronică și, în cazurile cele mai grave, poate dezvolta probleme precum hipertensiune sau infecții și poate avea pierderi de memorie.

Din aceste motive, am decis să-ți prezentăm 7 alimente ale căror proprietăți pot îmbunătăți starea pacienților cu anemie. Ia aminte!

1. Combate anemia în mod natural cu spanac

Combate anemia în mod natural cu spanac

Sărac în calorii și bogat în nutrienți esențiali, spanacul merită primul loc în topul alimentelor pentru combaterea anemiei. Acesta conține vitamina A și complexul de vitamine B, ambele fiind necesare pentru întărirea sistemului imunitar și reducerea oboselii.

Conținutul de fier, zinc și calciu din spanac stimulează producția de hemoglobină și îmbunătățește circulația sanguină, contribuind la oxigenarea țesuturilor. Acesta conține și multă vitamina C, care facilitează absorbția fierului, conform unui studiu publicat în 2019.

  • Ideal ar fi să consumi cel puțin 1/2 cană de spanac (75 g) pe zi pentru a primi 20% din doza recomandată de fier.

2. Ovăz

Pe lângă faptul că este o sursă excelentă de fier, ovăzul conține vitamine și antioxidanți care tratează anemia.

Conținutul bogat de nutrienți al acestei cereale îmbunătățește transportul de oxigen și nutrienți în organism, prevenind stările negative fizice și psihice.

  • Consumă 2 sau 3 linguri de ovăz (20 – 30 g) pe zi, până când anemia se ameliorează.

3. Ouă

Combate anemia în mod natural cu ouă

Consumul regulat de ouă este un obicei care oferă energie organismului. Acest aliment conține aminoacizi esențiali și minerale care măresc producția de hemoglobină și anticorpi.

Datorită conținutului lor nutrițional, ouăle ajută la combaterea anemiei, dar și la întărirea părului și a unghiilor fragile. Conform unui articol publicat în jurnalul American Family Physician, conținutul lor de vitamine B ajută la prevenirea și reducerea simptomelor acestei boli.

  • Mănâncă ouă în mod regulat, de preferat la micul dejun.
  • Încearcă să le consumi cu suc de portocale pentru ca nutrienții lor să se absoarbă mai bine în organism.

4. Linte

Lintea este una dintre cele mai bune leguminoase pentru a combate anemia în mod natural. Conținutul său de fier stimulează producția de globule roșii și îmbunătățește circulația.

În plus, lintea conține proteine și antioxidanți care protejează celulele împotriva problemelor cauzate de carențele nutriționale.

  • Servește până la 3 porții de linte pe săptămână pentru a combate anemia în mod natural.

5. Pâine integrală

Felii de pâine integrală lângă un sac de grâu
Această pâine este ușor de preparat acasă și o poți servi împreună cu aproape orice aliment.

Alimentele cu cereale integrale sunt alegerea ideală pentru a combate oboseala și starea de slăbiciune cauzate de anemie. Carbohidrații sunt o sursă de energie pentru țesuturi și celule, îmbunătățind performanțele fizice și mentale. În plus, conținutul lor de vitamine B participă în mod activ la metabolizarea energiei.

Totodată, cerealele integrale conțin o cantitate mică de fier. În combinație cu celelalte alimente din această listă, produsele pe bază de cereale integrale ajută la tratarea anemiei.

  • Consumă cereale integrale la micul dejun, cu carne slabă, avocado sau alte fructe.

6. Ficat

Planul de tratament pentru persoanele cu anemie include de cele mai multe ori consumul de ficat de vită. Acest aliment este o sursă excelentă de fier ușor de absorbit în organism, fiind una dintre cele mai bune opțiuni nutriționale pentru a combate anemia în mod natural.

  • Servește ficat cel puțin de două ori pe săptămână.

7. Rodie

Deși nu conține cantități ridicate de fier, dacă o adaugi în dietă, rodia poate contribui la ameliorarea simptomelor anemiei.

Rodia conține fibre, potasiu și alte minerale esențiale pentru a combate carențele nutriționale, stimulează circulația și îmbunătățește procesul de oxigenare a celulelor.

Consumul moderat de rodii mărește nivelul de energie și reglează producția de hemoglobină.

Îmbunătățește-ți dieta pentru a preveni sau trata anemia

Ai fost diagnosticat cu anemie? Dacă da, combate această problemă de sănătate mâncând sănătos și respectând îndrumările medicului. Desigur, porțiile servite ar trebui să fie moderate, aicea fiind vorba de suplimente alimentare.

Reține că dietele restrictive, cum ar fi cea vegană, măresc riscul de anemie și de alte boli asociate carențelor alimentare.

S-ar putea să te intereseze...
Anemia afectează sănătatea emoțională
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Anemia afectează sănătatea emoțională

Pacienții care suferă de anemie pot experimenta consecințe psihologice. Te invităm să descoperi modul în care anemia afectează sănătatea emoțională...



  • Simonson W., Should vitamin C routinely be given with oral iron supplements? Geriatr Nurs, 2019.
  • Langan RC., Goodbread AJ., Vitamin B12 deficiency: recognition and management. Am Fam Physician, 2017. 96 (6): 384-389.