Arsurile gastrice – scapă de ele în 15 zile

· 21 octombrie 2016
Dacă nu vrei ca arsurile să revină, poți să prelungești acest plan și să-ți modifici obiceiurile și dieta, optând pentru alimentele alcaline pe care ți le prezentăm mai jos. 

Arsurile gastrice reprezintă o senzație de usturime care se simte în stomac sau în gât și este cauzată de un exces de acid gastric.

Persoanele afectate știu că anumiți factori, cum ar fi dieta, stresul și modul în care mănâncă sunt esențiali pentru a le combate, dar de multe ori este greu să scapi definitiv de această problemă.

Te-ar putea interesa și:

8 diete alcaline pentru sănătate

În articolul de azi îți prezentăm un program intensiv de 15 zile care elimină arsurile la stomac și îți îmbunătățește sănătatea aparatului digestiv și calitatea vieții.

Ce alimente provoacă arsurile gastrice?

Arsurile la stomac sunt provocate de anumite alimente

Poate îți vine greu să crezi că acest plan de 15 zile poate da roade, deoarece pare o perioadă prea scurtă de timp, însă nu este așa.

În primul rând, trebuie să elimini complet din dietă toate alimentele care pot cauza hiperaciditate

  • Zahărul și dulciurile
  • Făina albă
  • Sarea de masă
  • Laptele și produsele lactate
  • Carnea roșie și cărnurile procesate
  • Prăjelile și grăsimile hidrogenate
  • Băuturile alcoolice, băuturile răcoritoare și sucurile la doză
  • Cafeaua, ciocolata și sucurile carbogazoase

Alți factori nocivi

Salatele sănătoase combat arsurile la stomac

Pe lângă alimentele consumate, mai sunt și alți factori care provocă un exces de acid în stomac:

  • Fumatul
  • Stresul
  • Anumite medicamente
  • Faptul că bei prea puțină apă
  • Faptul că mănânci repede, fără să mesteci bine alimentele
  • Mâncatul în exces sau înainte ca masa anterioară să se fi digerat
  • Obiceiul de a amesteca alimente diferite sau de a servi fructe la masă

Prin urmare, timp de 15 zile trebuie să eviți acești factori pe cât posibil. Chiar și după încheierea acestui program este recomandat să îi ții sub control, dacă nu vrei ca problema să revină.

Te-ar putea interesa și:

5 remedii pentru arsurile la stomac

Remedii alcaline pentru arsurile gastrice

Un smoothie verde la micul dejun te scapă de arsurile gastrice

Scopul acestui program de 15 zile este să elimine arsurile la stomac în mod natural, fără să fie nevoie să apelezi la medicamente care îți pot modifica pH-ul gastric. Pentru a reuși acest lucru, optează pentru alimente cu proprietăți alcaline:

  • Lămâie: În ciuda faptului că este un fruct acid, lămâia neutralizează în mod eficient acidul gastric.
  • Argilă albă: Aceasta este un antiacid natural pe care îl poți găsi în magazinele naturiste.
  • Suc de cartofi cruzi cu ulei de măsline: Un tratament vechi pentru arsurile la stomac și pentru ulcerul gastric.
  • Legume verzi: Acestea neutralizează acidul în exces.
  • Stevia: Un îndulcitor natural la fel de alcalin.
  • Migdale crude: Migdalele scad nivelul de acid din stomac.
  • Avocado: Un fruct cu o valoare nutrițională foarte bogată și cu proprietăți uimitoare, care este foarte alcalin.
  • Ceai verde: O băutură antiinflamatoare, anticancerigenă, antioxidantă și alcalină.
  • Sare de mare sau de Himalaya: Sunt săruri pure și nerafinate care, dacă sunt consumate în cantități moderate, pot regla nivelul pH-ului din organism.

Care este programul ce combate arsurile gastrice?

Timp de 15 zile trebuie să respecți următorul plan:

Pe stomacul gol

Bea zeama unui cartof crud de dimensiuni medii amestecată cu o lingură de ulei de măsline extravirgin (15 ml).

La micul dejun

După douăzeci de minute, prepară un smoothie verde pentru micul dejun. Poți să folosești ingrediente precum mere, pere, legume cu frunze verzi (spanac, năsturel, rucolă, țelină, etc.), o jumătate de avocado și o mână de migdale.

Dacă încă îți este foame, poți să mănânci niște pâine prăjită sau un sandviș cu pâine integrală și șuncă de curcan sau tahini (pastă de susan).

La mijlocul dimineții

Bea o cană de ceai verde cu zeama unei jumătăți de lămâie și puțină stevia ca îndulcitor.

La prânz

Primul fel trebuie să fie întotdeauna o salată de crudități sau o porție de gazpacho gătit acasă. La al doilea fel poți servi carne de pasăre, pește alb, ouă sau legume. La desert, poți să optezi pentru un măr sau o pară.

După-amiaza

Bea o cană de ceai verde cu zeama unei jumătăți de lămâie și puțină stevia ca îndulcitor. Dacă ți-e foame, poți să consumi un măr, o pară, niște smochine uscate, migdale, nucă de cocos, prune, ananas sau papaya.

La cină

Cina trebuie să conțină legume fierte la aburi, călite sau bătute (vinete, broccoli, sparanghel, etc.) și o porție de proteine (mazăre, linte, ouă, pește alb, ciuperci, migdale, etc.).

Înainte de culcare

Prepară un amestec de apă cu argilă albă. Urmează instrucțiunile de pe produsul cumpărat.

Amestecă bine cu o lingură de plastic sau de metal și lasă băutura să se așeze timp de 10 minute. Bea amestecul, dar evită sedimentele, mai ales dacă suferi de hipertensiune arterială sau constipație.