Sfaturi pentru o talie mai subțire

· 16 august 2015
Dacă vrei să îți subțiezi talia, trebuie să schimbi o parte din obiceiurile tale zilnice. Însă nu este greu deloc!

Mulți oameni observă că au multă grăsime acumulată pe talie și, în ciuda faptului că pierd în greutate, aceasta este zona în care slăbesc cel mai greu. Acest fapt este cauzat de mai mulți factori, în afară de alimentație: lipsa de proteine, probleme intestinale, tensiune musculară. etc. Descoperă în rândurile de mai jos câteva sfaturi utile pentru o talie mai subțire!

În acest articol, îți vom explica cum să-ți subțiezi talia fără prea mari sacrificii, prin identificarea cauzei problemei și rezolvarea ei în mod simplu și natural.

Sfaturi pentru o talie mai subțire

Intestinul inflamat

Multe persoane suferă de constipație și alte probleme intestinale și nu își dau seama că li se dilată abdomenul. Acest lucru apare din cauza inflamării organelor din acea zonă. Constipația este o problemă frecventă în rândul femeilor și al bărbaților de toate vârstele, aceștia nefiind conștienți de faptul că intestinele trebuie să lucreze ori de câte ori mâncăm într-o zi.

De aceea, primul pas pe care trebuie să-l faci pentru a avea o talie mai subțire este să îți reglezi activitatea intestinelor. Dacă suferi de constipație, ține cont de următoarele sfaturi:

  • Mănâncă alimente bogate în fibre (fructe, legume, leguminoase, cereale integrale etc.)
  • Bea un pahar de apă caldă cu zeama unei jumătăți lămâie pe stomacul gol
  • Bea apă între mese
  • Include semințele de in în alimentație
  • Ia suplimente de magneziu
apa-cu-lamaie talie DorteF

Dacă ai diaree în mod frecvent:

  • Bea infuzii de ceai verde
  • Mănâncă gelatină cu agar agar
  • Află dacă ești intolerant la lactoză sau alergic la gluten sau alte alimente
  • Tratează și potențialele probleme de ordin emoțional

Vezi și:

Simptomele intoleranței la gluten și remediile indicate

Carbohidrați sau proteine pentru o talie mai subțire?

Pâine prăjită la micul dejun, paste la prânz, pâine pe lângă, dulciuri ca gustări, pizza la cină… În ziua de azi, se face abuz de carbohidrați. Este adevărat că îți oferă energie pe parcursul întregii zile, dar dacă faci abuz de ei și nu folosești energia, aceasta se transformă în rezerve sau, pe înțelesul tuturor, te îngrașă. În plus, dacă sunt carbohidrați rafinați și nu integrali, pot provoca balonări și constipație.

Pentru o talie mai subțire, îți recomandăm să incluzi o cantitate considerabilă de proteine în alimentație, dar fără a face abuz. Trebuie să adaugi proteine la fiecare masă. Nu numai că vei arde mai multe calorii, dar vei observa că și talia ta se subțiază. Ce alimente conțin proteine?

  • Carnea
  • Peștele
  • Ouăle (mai ales albușul)
  • Laptele și produsele lactate
  • Leguminoasele
  • Fructele uscate
  • Ciupercile
linte

Alimente cu măsură

Stomacul tău se adaptează cantității de mâncare pe care o consumi. De cele mai multe ori, mănânci mai mult decât este necesar. Obișnuiește-te să rămâi mereu un pic flămând după masă.

Este bine să te oprești din mâncat când încă îți mai este puțin foame. Această senzație va trece repede, întrucât s-a demonstrat că foamea durează între 15 și 20 de minute. Este important, de asemenea, să înveți să mesteci bine mâncarea, deoarece astfel vei mânca mai puțin, te vei simți sătul mai repede și îți vei îmbunătăți digestia.

Pentru a reuși să mănânci mai puțin, poți să bei și un ceai digestiv. În acest fel, vei preveni îngroșarea taliei și organismul tău se va obișnui cu cantitatea de mâncare pe care i-o oferi, fără a fi nevoie să te înfometezi.

Băuturile acidulate

Băuturile acidulate sunt foarte dăunătoare pentru organismul tău. Pe lângă faptul că provoacă balonări, studiile au arătat că, în timp, pot cauza și diverse boli cardiovasculare. De aceea, îți recomandăm să eviți sau să reduci consumul lor.

Sucurile sunt băuturi care conțin mult zahăr, îngrașă și te îmbolnăvesc.

Încearcă:

Cele mai bune 7 băuturi care ard grăsimea

bere-2

Probleme cu spatele

Trebuie menționat și faptul că unele persoane au talia prea mare pentru corpul lor, chiar dacă slăbesc. Acest lucru apare din cauza posturii corpului. De exemplu, persoanele care suferă de lordoză sau scolioză (deviații ale coloanei vertebrale în plan frontal saulateral) pot avea mai multă masă musculară sau grăsime pe zona centrală sau laterală a abdomenului. Corpul simte nevoia să creeze un sprijin natural pentru a-și susține greutatea.

Aceste persoane ar trebui să practice anumite exerciții pentru corectarea posturii sau de întindere, yoga sau tai-chi. Sporturile dure care îți fac corpul să se balanseze, cum ar fi jogging-ul sau exercițiile cardio, sunt cel mai puțin recomandate.

Sursa fotografiilor: DorteF, joannova și Acedip.

Donnelly, J. E., Blair, S. N., Jakicic, J. M., Manore, M. M., Rankin, J. W., & Smith, B. K. (2009). Appropriate physical activity intervention strategies for weight loss and prevention of weight regain for adults. Medicine and Science in Sports and Exercise. https://doi.org/10.1249/MSS.0b013e3181949333

St. Jeor, S., Howard, B. V, Prewitt, T. E., Bovee, V., Bazzarre, T., & Eckel, R. H. (2001). Dietary protein and weight reduction. Circulation. https://doi.org/10.1161/hc4001.096152