Sfaturi pentru o talie mai subțire

· 16 august 2015

Mulți oameni observă că au multă grăsime acumulată pe talie și, în ciuda faptului că pierd în greutate, aceasta este zona în care slăbesc cel mai greu. Acest fapt se datorează mai multor factori, în afară de alimentație: lipsa de proteine, probleme intestinale, tensiunea musculară etc.

În acest articol, îți vom explica cum să-ți subțiezi talia fără prea mari sacrificii, prin identificarea cauzei și rezolvarea ei în mod simplu și natural.

Când ai intestinul inflamat

Multe persoane  suferă de constipație și alte probleme intestinale și nu își dau seama că li se dilată abdomenul. Acest lucru se datorează inflamării organelor din acea zonă. Constipația este o problemă frecventă în rândul femeilor și al bărbaților de toate vârstele, aceștia nefiind conștienți de faptul că intestinele trebuie să lucreze de ori de câte ori mâncăm într-o zi.

De aceea, primul pas pe care trebuie să-l faci pentru a avea o talie subțire este să îți reglezi activitatea intestinelor. Dacă suferi de constipație, ține cont de următoarele sfaturi:

  • Mănâncă alimente bogate în fibre (fructe, legume, leguminoase, cereale integrale etc.)
  • Bea un pahar de apă fierbinte cu zeama de la o jumătate de lămâie pe stomacul gol
  • Bea apă între mese
  • Include semințele de in în alimentație
  • Ia suplimente de magneziu
apa-cu-lamaie talie DorteF

Pe de cealaltă parte, dacă ai diaree în mod frecvent:

  • Bea infuzii de ceai verde
  • Mănâncă gelatină cu agar agar
  • Află dacă ești intolerant la lactoză sau alergic la gluten sau alte alimente
  • Tratează și potențialele probleme de ordin emoțional

Carbohidrați sau proteine?

Pâine prăjită la micul dejun, paste la prânz, pâine pe lângă, dulciuri ca gustări, pizza la cină… În ziua de azi, se face abuz de carbohidrați. E adevărat că îți oferă energie pe parcursul întregii zile, dar dacă faci abuz de ei și nu folosești acea energie, aceasta se transformă în rezerve sau, mai pe înțelesul tuturor, te îngrașă. În plus, dacă sunt carbohidrați rafinați și nu integrali, pot provoca balonări și constipație. De aceea îți recomandăm să incluzi o cantitate considerabilă de proteine în alimentație, dar fără a face abuz nici de acestea. Trebuie să adaugi proteine la fiecare masă. Nu numai că vei arde mai multe calorii, dar vei observa că și talia ta se subțiază. Ce alimente conțin proteine?

  • Carnea
  • Peștele
  • Ouăle (mai ales albușul)
  • Laptele și produsele lactate
  • Leguminoasele
  • Fructele uscate
  • Ciupercile
linte

Este bine să nu mănânci prea mult

Stomacul tău se adaptează cantității de mâncare pe care o consumi și de cele mai multe ori mănânci mai mult decât e necesar. Obișnuiește-te să rămâi mereu un pic flămând după masă. E bine să te oprești din mâncat când încă îți mai este un pic foame. Această senzație va trece repede, întrucât s-a demonstrat că foamea durează între 15 și 20 de minute. Este important, de asemenea, să înveți să mesteci bine mâncarea, deoarece astfel vei mânca mai puțin, te vei simți sătul mai repede și îți vei îmbunătăți digestia.

Pentru a reuși să mănânci mai puțin, poți să bei și un ceai digestiv. În acest fel, vei preveni îngroșarea taliei și organismul tău se va obișnui cu cantitatea de mâncare pe care i-o oferi, fără a fi nevoie să te înfometezi.

Evită băuturile acidulate

Băuturile acidulate sunt foarte dăunătoare pentru organismul tău. Pe lângă faptul că provoacă balonări, studiile au arătat că, în timp, pot cauza și diverse boli cardiovasculare. De aceea îți recomandăm să eviți sau să reduci consumul lor.

Pe lângă asta, sunt băuturi care conțin mult zahăr, îngrașă și îți periclitează sănătatea.

bere-2

Probleme cu spatele

Trebuie menționat și faptul că unele persoane au talia prea mare pentru corpul lor, chiar dacă slăbesc, iar acest lucru se datorează posturii corpului. De exemplu, persoanele care suferă de lordoză sau scolioză (deviații ale coloanei vertebrale în plan frontal sau într-o parte) pot avea mai multă masă musculară sau grăsime pe zona centrală sau laterală a abdomenului, întrucât corpul simte nevoia să creeze un sprijin natural pentru a-și susține greutatea și a nu cauza un dezechilibru fizic. Aceste persoane ar trebui să practice anumite exerciții pentru corectarea posturii sau de întindere, yoga sau tai-chi. Sporturile dure care îți fac corpul să se balanseze, cum ar fi jogging-ul sau exercițiile cardio, sunt cel mai puțin recomandate.

Sursa fotografiilor: DorteF, joannova și Acedip.