8 tipuri de carne fără grăsime: cele mai bune pentru sănătate
 

8 tipuri de carne fără grăsime: cele mai bune pentru sănătate

Vă vom arăta cele mai bune opțiuni de carne fără grăsime, care pot fi incluse în dietă în mod regulat pentru a îmbunătăți sănătatea.
8 tipuri de carne fără grăsime: cele mai bune pentru sănătate

Ultima actualizare: 26 Iunie, 2022

Pentru îmbunătățirea sănătății, este necesară introducerea în alimentație a anumitor tipuri de carne fără grăsime. Acestea conțin o cantitate mare de proteine și nutrienți esențiali.

În ciuda faptului că a fost demonizat de mulți, vorbim despre un tip de aliment care trebuie adăugat frecvent în dietă. Înainte de a începe, trebuie să subliniem că grăsimea din carne nu este rea, cel puțin nu atunci când carnea provine de la un animal care a fost hrănit cu iarbă și a fost crescut în libertate.

În acest caz, proporția de omega 3 și omega 6 va fi optimă. Acest lucru va menține sub control inflamația din mediul intern, ceea ce ajută la prevenirea dezvoltării patologiilor cronice.

Cele mai bune tipuri de carne fără grăsime

Dacă doriți să includeți o mai mare varietate de carne în dietă, trebuie să știți că cele mai bune bucăți slabe sunt următoarele:

  1. Antricot. Din acesta se face celebrul roast beef.
  2. Vrăbioară și mușchi. Este o parte extrem de fragedă și suculentă.
  3. File. Sunt bucățile subțiri de carne.
  4. Capac. De obicei, este transformat în carne tocată.
  5. Cap de mușchi. Este una dintre opțiunile preferate pentru grătar.
  6. Rasol. Este folosit pe scară largă în tocănițe.
  7. Carne de la coadă. Are o aromă intensă.
  8. Fleică. Se toacă și se consumă ca umplutură în diverse preparate.
Carne prăjită
Pe lângă tipul de tăiere, trebuie luată în considerare metoda de gătire, deoarece aceasta poate schimba caracteristicile produsului.

Cum să alegeți carnea de vită slabă?

Atunci când alegeți o bucată slabă de vită, este important să optați pentru bucăți de calitate superioară. Metoda de gătit aplicată va varia în funcție de calitate.

Zonele cu mai puține grăsimi sunt optime pentru gătitul pe plită, în timp ce zonele cu un procent mai mare de acizi grași sunt optime pentru barbecue. Așa se obține suculența.

În cazul căutării cărnii de vită măcinate, o opțiune bună este citirea etichetei. Evitați carnea care conține nitriți sau sulfiți. Acești aditivi sunt conservanți, dar pot avea un impact negativ asupra stării de sănătate dacă sunt ingerați în mod regulat. Un studiu publicat în revista Nutrients confirmă acest lucru. Prioritizați consumul de produse proaspete fără aditivi.

La fel, este important să se limiteze prezența în alimentație a anumitor tipuri de carne, precum organele. Acestea pot fi dense din punct de vedere nutrițional, dar conțin și o proporție mai mare de toxine.

Sfaturi pentru a găti carne fără grăsime

Pentru a găti corect carnea slabă, cel mai bine este să optați pentru metode precum cuptorul, aburul, grătarul sau fiertul. Nu este recomandat să folosiți o cantitate mare de ulei, chiar dacă este de bună calitate. Tăiați părțile cu grăsime când carnea este crudă.

În cazul folosirii cărnii tocate, utilizarea uleiurilor trebuie limitată. Acest tip de produs conține deja suficiente lipide.

Asigurați-vă întotdeauna că în interiorul cărnii temperatura atinge cel puțin 65 de grade Celsius, pentru a reduce contaminarea microbiologică.
Carnî fără grăsime tocată
Carnea tocată prezintă un risc mai mare de a reține bacterii, așa că gătitul trebuie făcut cu atenție, generând temperatura potrivită uniform.

Beneficii pentru sănătate ale cărnii slabe

Carnea fără grăsime este un aliment bogat din punct de vedere nutrițional. Mai presus de toate, se remarcă prin conținutul de proteine cu valoare biologică ridicată.

Acestea concentrează toți aminoacizii esențiali și au un scor bun în ceea ce privește digestibilitatea. Datorită acestora, multe patologii asociate cu masa slabă pot fi prevenite, cum ar fi sarcopenia. Acest lucru este dovedit de un studiu publicat în revista BioMed Research International.

Carnea de vită este capabilă să furnizeze o cantitate semnificativă de minerale de înaltă calitate. Un exemplu este fierul.

Vorbim despre un nutrient care s-a dovedit a fi esențial pentru a garanta transportul oxigenului în sânge. De fapt, un deficit poate duce la anemie. Fierul care provine din alimentele de origine animală are o absorbție mult mai mare decât cel din legume.

Alegeți în mod conștient cele mai bune bucăți slabe de carne

Există diferite tipuri de bucăți slabe de carne care pot fi incluse în dietă în mod regulat, cu scopul de a îmbunătăți sănătatea. Este important să ne asigurăm alegem doar carne proaspătă, evitând versiunile procesate. Acestea din urmă pot conține aditivi alimentari de foarte slabă calitate și grăsimi trans care cresc incidența patologiilor cronice și complexe.

S-ar putea să te intereseze...
11 motive pentru a mânca varză roșie
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
11 motive pentru a mânca varză roșie

Consumul de varză roșie reduce colesterolul și acidul uric grație cantității mari de sulf. Află mai multe motive pentru a mânca varză roșie!



  • Song, P., Wu, L., & Guan, W. (2015). Dietary Nitrates, Nitrites, and Nitrosamines Intake and the Risk of Gastric Cancer: A Meta-Analysis. Nutrients7(12), 9872–9895. https://doi.org/10.3390/nu7125505
  • Martone, A. M., Marzetti, E., Calvani, R., Picca, A., Tosato, M., Santoro, L., Di Giorgio, A., Nesci, A., Sisto, A., Santoliquido, A., & Landi, F. (2017). Exercise and Protein Intake: A Synergistic Approach against Sarcopenia. BioMed research international2017, 2672435. https://doi.org/10.1155/2017/2672435
  • Cappellini, M. D., Musallam, K. M., & Taher, A. T. (2020). Iron deficiency anaemia revisited. Journal of internal medicine287(2), 153–170. https://doi.org/10.1111/joim.13004