3 terapii naturale pentru dependența de nicotină

27 iunie 2020
Știai că poți învinge dependența de nicotină cu ajutorul remediilor naturiste? În articolul de azi, îți prezentăm câteva opțiuni minunate.

Dependența de nicotină este o problemă gravă. Deși mulți fumători vor să renunțe la acest obicei nociv, substanțele din țigări care creează dependență reprezintă un obstacol greu de depășit. Ca să-ți dăm o mână de ajutor, îți propunem 3 terapii naturale pentru dependența de nicotină. Folosindu-le, vei putea să-ți atingi mai ușor obiectivul.

Cele mai bune terapii naturale pentru dependența de nicotină

Terapiile naturale constituie alternative excelente pentru a învinge dependența de nicotină. Mai jos, îți detaliem câteva dintre cele mai bune opțiuni disponibile.

Citește și:

Riscurile folosirii țigărilor electronice

1. Terapie pe bază de citistină

Femeie încercând terapii naturale pentru dependența de nicotină
Deși citistina este o substanță naturală, ea trebuie consumată doar sub supravegherea unui medic.

Conform cercetătorilor, citistina reprezintă o substanță naturală care susține combaterea dependenței de nicotină. Acest fapt este susținut de un studiu clinic.

Citistina este un extract obținut din semințele salcâmului galben (Cytisus laburnum) și a fost folosită în Uniunea Sovietică pentru a-i ajuta pe fumători să renunțe la tutun. Ca să încerci terapia cu această substanță, fă următoarele:

  • Consultă medicul și cere-i acordul.
  • Cumpără citistină sub formă de tablete.
  • În primele două zile de tratament, ia 6 tablete.
  • Începând cu ziua a treia, redu treptat doza.

Întrerupe tratamentul cu acest extract după 25 de zile, aceasta fiind perioada estimată pentru a scăpa de dependența de nicotină. Fii consecvent și nu uita să consulți un medic înainte de a lua citistină.

2. Terapie pe bază de Kudzu

Kudzu (Pueraria lobata) constituie un alt remediu naturist pentru dependența de nicotină. Componenta folosită în acest scop este rădăcina plantei. Proprietățile sale inhibă circuitele de recompensă, favorizând reducerea aportului de nicotină.

Avem la dispoziție mai multe moduri de a consuma Kudzu pentru a învinge dependența de nicotină. Te sfătuim să alegi opțiunea care se pretează cel mai bine stilului tău de viață și, desigur, să ceri mai întâi opinia unui medic.

  • Tabletele de Kudzu: Începe prin a lua 5-6 tablete pe zi, apoi redu treptat această doză.
  • Pudra de Kudzu: Poți adăuga acest ingredient în preparatele consumate sau îl poți dizolva într-un pahar de suc. Nu te sfătuim să iei pudră de Kudzu cu apă, gustul său fiind foarte neplăcut.
  • Extractul de Kudzu: Dizolvă câteva picături de extract într-un pahar de apă și bea imediat.

Îți recomandăm:

Curăță plămânii de tutun cu 10 ingrediente naturale

3. Homeopatia

Pumn strivind un pachet de țigări
Pe lângă terapiile naturale, supravegherea medicală și voința sunt stâlpii de temelie ai renunțării la acest obicei nociv.

Ultima dintre aceste terapii naturale împotriva consumului de nicotină se bazează pe homeopatie. Conform anumitor cercetări, rezultatele sale sunt excelente.

Homeopatia face parte din medicina complementară. Asta înseamnă că o poți combina cu oricare dintre terapiile prezentate anterior.

Medicina complementară presupune prescrierea unor tablete care nu au contraindicații. Pacienții pot încerca și strategii cum ar fi terapia florală Bach.

Reține însă că studiile științifice nu au reușit încă să probeze în totalitate eficiența medicinei alternative în combaterea dependenței de nicotină. Din acest motiv, terapiile homeopate trebuie administrate doar sub supraveghere medicală.

Voința este esențială!

Ideea conform căreia terapiile prezentate în acest articol pot combate dependența de nicotină pe cont propriu este eronată. Trebui să fii dispus să depui efort pentru a putea învinge acest viciu și să fii conștient de faptul că, la un moment dat, vei fi copleșit de anxietate.

În asemenea momente, trebuie să recurgi la propria voință și la remediile naturiste menționate anterior. Abilitatea lor de a oferi rezultate depinde, într-o anumită măsură, de cât de mult crezi în ele.

Nu este ușor să renunți la țigări. Așadar, te sfătuim să eviți locurile în care poți fi tentat să fumezi din nou. De pildă, nu te așeza în zona pentru fumători când mergi într-un bar – acest truc te va ajuta!

Sperăm că informațiile din acest articol îți vor fi de folos în lupta împotriva dependenței de nicotină. Care a fost partea cea mai grea pentru tine? Ai revenit din nou la acest viciu fără să-ți dai seama? Ai sfaturi pe care vrei să le împărtășești celorlalți?

  • Beck, A., Newman, C. F., & Wright, F. D. (1999). Terapia cognitiva de las drogodependencias. Barcelona: Paidós.
  • Guangcheng, Z., & Siming, F. (1997). Antioxidation of Pueraria lobata Isoflavones (PLIs)[J]. Journal of Chinese Medicinal Materials7.
  • Pérez Cruz, Nuvia, Pérez Cruz, Hayvin, & Fernández Manchón, Eduardo J.. (2007). NICOTINA Y ADICCIÓN: UN ENFOQUE MOLECULAR DEL TABAQUISMO. Revista Habanera de Ciencias Médicas6(1) Recuperado en 01 de mayo de 2019, de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1729-519X2007000100006&lng=es&tlng=es.