5 fructe cu proprietăți antiinflamatorii

· 8 mai 2016
Știai că există anumite fructe care au proprietăți antiinflamatorii? În acest articol îți vom dezvălui care dintre acestea sunt cele mai benefice.

Inflamațiile afectează foarte multe persoane în zilele noastre. Disconfortul intestinal, inflamația ficatului sau chiar retenția de apă care evoluează în edem sunt probleme ce ar pot fi evitate cu ajutorul unei diete adecvate.

Există anumite fructe cu un conținut bogat de antioxidanți și componente medicinale ce pot întări mijloacele de apărare ale organismului împotriva agenților patogeni. Grație conținutului lor de apă, minerale și vitamine, aceste fructe pot fortifica organismul și preveni afecțiuni precum inflamațiile.

Citește în continuare și vei descoperi care sunt cele mai benefice fructe cu proprietăți antiinflamatorii.

Cele mai bune 5 fructe cu efect antiinflamator

1. Ananasul

Unul din cele mai bune fructe antiinflamatorii este ananasul

Ananasul este unul dintre cele mai bune fructe cu proprietăți antiinflamatorii. Ingredientul-cheie al acestuia este bromelaina, o enzimă digestivă ce conține sulf.

Odată ingerată, bromelaina facilitează digestia și declanșează un proces antiinflamator ce reduce acumularea de lichide la nivelul articulațiilor și previne inflamațiile în această regiune.

Pentru a profita la maxim de beneficiile oferite de ananas, este indicat să consumăm acest fruct în stare naturală, pe stomacul gol. Dacă se întâmplă să te trezești într-o dimineață simțindu-te balonat, cu picioarele umflate sau afectat de retenție de apă, nu ezita să servești câteva felii de ananas proaspăt sau un suc natural preparat din acest fruct. Ananasul te va ajuta să te simți minunat!

2. Lămâia și conținutul său de bioflavonoide

Și lămâile sunt fructe antiinflamatorii minunate

Nu este prima dată când îți vorbim despre efectele benefice ale lămâilor și despre avantajele oferite de consumul unui pahar de apă caldă cu zeamă de lămâie în fiecare dimineață. Știai că lămâia este unul dintre cele mai bune fructe cu proprietăți antiinflamatorii?

Acest beneficiu se datorează bioflavonoidelor, componente esențiale ale lămâilor. Întâlnite în special la nivelul cojii, pulpei și a părții de culoare albă a fructului, aceste elemente sunt foarte utile pentru ameliorarea leziunilor și acționează ca un antibiotic natural puternic, putând ameliora orice tip de inflamație.

Pentru a obține toate beneficiile oferite de bioflavonoide, este esențial să utilizăm coaja sau partea albă a lămâii. Așadar, te sfătuim să încerci terapia cu lămâie înghețată pe care ți-am prezentat-o într-un alt articol. Merită efortul!

3. Papaya și componenta sa secretă: papaina

Dacă ai poftă de fructe antiinflamatorii, încearcă papaya cu iaurt

Dacă magazinele alimentare sau piața din aproprierea casei tale vând papaya, nu ezita să achiziționezi acest fruct. Puține fructe au proprietăți antiinflamatorii mai puternice decât acesta. Papaya are abilitatea de a îmbunătăți digestia și susține pierderea în greutate.

Papaina este una din componentele pulpei de papaya. Această enzimă este folosită în cadrul medicinei naturiste pentru a ameliora durerile și a remedia inflamațiile. Papaina este minunată și este suficient să consumi doar o jumătate de papaya în fiecare zi pentru a profita de beneficiile acestei enzime.

Papaya ne oferă o cantitate semnificativă de vitamina C, fier, calciu și betacaroten, unul dintre cei mai puternici antioxidanți existenți în natură. Mai mult, acest fruct este ușor de digerat și are un efect antiseptic asupra mucoasei digestive, fiind ideal pentru a trata gastroenterita sau colita.

4. Cireșele, un remediu util împotriva artritei

Cireșele sunt o variantă bună dacă ai poftă de fructe antiinflamatorii

Componenta „magică” a cireșelor, utilă în ceea ce privește reducerea inflamațiilor, este reprezentată de antocianine. Acest pigment natural este responsabil pentru culoarea roșie caracteristică cireșelor.

Probabil cel mai interesant beneficiu oferit de acest delicios fruct de sezon este efectul său antiinflamator incredibil, ce este superior celui produs de aspirină. Conform mai multor studii, consumul de cireșe este indicat celor care suferă de artrită.

Mai mult, cireșele sunt bogate în antioxidanți, vitamina C și quercetină, o enzimă ce luptă împotriva radicalilor liberi. Poți profita de toate aceste beneficii consumând 15 cireșe după masa de prânz.

5. Puterea cojii de măr

Niște fructe antiinflamatorii foarte utile sunt merele

Obișnuiești să servești un măr la micul dejun? Dacă răspunsul tău este nu, este indicat să adopți acest obicei alimentar sănătos. În alte articole ți-am vorbit despre numeroasele proprietăți benefice ale merelor în ceea ce privește sănătatea cardiacă și menținerea unei siluete de invidiat.

Știai că aceste fructe au și un efect antiinflamator minunat? Conform unui studiu publicat de către Departamentul de Imunologie și Boli Infecțioase al Universității de Stat din Montana (Satele Unite), coaja de măr conține enzime utile împotriva așa-ziselor celule T, ce provoacă inflamații.

Coaja de măr conține și pectină, compus vegetal ce oferă minerale și vitamine utile împotriva mai multor tipuri de infecții. Așadar, nu ezita să mănânci câte un măr în fiecare zi, însă ai grijă să nu îndepărtezi coaja.