7 greșeli frecvente atunci când vreți să slăbiți cu orice preț

Atunci când vreți să slăbiți, puteți face greșeli care vă împiedică să obțineți rezultate bune. Încercați să le evitați pentru a slăbi!
7 greșeli frecvente atunci când vreți să slăbiți cu orice preț

Ultima actualizare: 30 Septembrie, 2021

Știm că o dietă echilibrată și exercițiile fizice regulate sunt secretul pierderii în greutate și menținerii siluetei. Cu toate acestea, în căutarea unor rezultate rapide, unii oameni fac greșeli care devin în cele din urmă un obstacol în calea atingerii obiectivului. Descoperiți 7 greșeli frecvente atunci când vreți să slăbiți!

Greșeli frecvente atunci când vreți să slăbiți rapid

Greșeli frecvente atunci când vreți să slăbiți rapid

 

Înțelegerea faptului că greutatea ideală nu poate fi atinsă peste noapte este esențială pentru luarea deciziilor corecte. Din acest motiv, împărtășim aici 7 greșeli pe care ar trebui să le evitați atunci când doriți să slăbiți adoptând obiceiuri alimentare sănătoase.

1. Alegeți diete stricte calorii puține

Dietele cu conținut scăzut de calorii sau „minune” au rezultate evidente în câteva zile. Cu toate acestea, este esențial să rețineți că acestea tind să aibă un deficit de nutrienți care pot afecta sănătatea.

În consecință, pot apărea tulburări metabolice care vor duce la recâștigarea cu ușurință a greutății pierdute. De asemenea, întrucât lipsesc nutrienți esențiali, masa musculară poate fi compromisă, la fel și sistemul osos.

2. Serviți prea multe mese

Deși ideea de 5 mese pe zi a fost promovată mulți ani, adevărul este că protocoalele de post intermitent s-au dovedit a fi foarte eficiente în îmbunătățirea compoziției corpului.

Nu vă recomandăm să mâncați dacă nu vă este foame. Oricum, înainte de a lua în considerare postul verificați dacă aveți patologii cronice.

3. Consumați prea multe alimente light

Femeie care citește etichetele alimentelor

 

Industria alimentară știe că produsele etichetate ca fiind „ușoare” sunt foarte atractive pentru consumatorii care încearcă să slăbească. Deși multe dintre alimentele „ușoare” conțin mai puține calorii, faptul că au acest tip de etichetă nu înseamnă că sunt mai sănătoase. Este important să înțelegem că și acestea au și calorii și conțin, de asemenea, aditivi alimentari care pot fi dăunători organismului.

Cel mai îngrijorător lucru este că unii tind să le consume în exces, deoarece consideră că nu oferă calorii sau compuși toxice. Este important să citiți etichetele alimentelor, chiar și atunci când acestea sunt vândute ca fiind „mai sănătoase”.

4. Eliminați sursele de grăsime

Alimentele bogate în grăsimi sunt principalii vinovați pentru supraponderalitate, obezitate și alte tulburări metabolice care afectează sănătatea. Cu toate acestea, organismul are nevoie de o anumită cantitate din aceste substanțe pentru a funcționa.

Prin urmare, trebuie să învățați să diferențiați grăsimile bune de cele rele. De exemplu, este de preferat să consumați acizi grași nesaturați care se găsesc, printre altele, în următoarele alimente:

  • Ulei de măsline
  • Semințe de in
  • Avocado
  • Pește oceanic
  • Semințe de floarea soarelui

Acizii grași trans sunt cei care dăunează sănătății, potrivit unui studiu publicat în Diabet și sindrom metabolic.

5. Consumați prea multă sare

Lingură cu sare mare

 

Sarea în sine nu adaugă calorii în dietă, dar poate provoca o creștere a greutății corporale din cauza retenției de lichide. La rândul său, retenția de lichide suprasolicită organe precum inima și rinichii, provocând probleme de sănătate. Din acest motiv, moderarea aportului de sare face parte din sfaturile pentru a adopta o dietă sănătoasă.

În consecință, deși sodiul este necesar în organism, moderați-vă aportul de sare pentru a avea grijă de funcționarea normală a corpului.

6. Nu beți suficientă apă

Apa este o componentă fundamentală a corpului și a metabolismului. Reacțiile metabolice din organism folosesc și eliberează apă. Prin urmare, hidratarea este esențială pentru o rată metabolică corectă. În plus, îmbunătățește procesele responsabile de detoxifierea organismului.

7. Nu consumați destule legume

Coș cu legume

 

Legumele proaspete și crude sunt cei mai buni aliați în procesul de slăbire. Acestea sunt pline de antioxidanți, vitamine și minerale care susțin metabolismul și arderea grăsimii. Calitatea nutrițională ridicată și valoarea calorică redusă le transformă într-un complement esențial în orice dietă.

Îmbunătățiți-vă dieta pentru o sănătate mai bună

Acum că ați identificat câteva greșeli alimentare, încercați să le evitați, astfel încât să nu dați greș în planul vostru de a ajunge la greutatea ideală. Amintiți-vă, de asemenea, că sportul regulat este esențial pentru a obține o pierdere eficientă în greutate. În acest fel, veți avea o compoziție corporală optimă, care va reduce riscul de a dezvolta patologii pe termen mediu și lung.

În cele din urmă, nu uitați că odihna influențează și toți acești parametri. Calitatea somnului este un factor de luat în considerare atunci când vreți să slăbiți.

S-ar putea să te intereseze...
Jumping fitness: cum să-l practici corect?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Jumping fitness: cum să-l practici corect?

Jumping fitness, cunoscut și sub numele de body jump, este o disciplină creată în 2001 în Republica Cehă. Cum se practică acasă?



  • Malinowski B, Zalewska K, Węsierska A, Sokołowska MM, Socha M, Liczner G, Pawlak-Osińska K, Wiciński M. Intermittent Fasting in Cardiovascular Disorders-An Overview. Nutrients. 2019 Mar 20;11(3):673.
  • Rynders CA, Thomas EA, Zaman A, Pan Z, Catenacci VA, Melanson EL. Effectiveness of Intermittent Fasting and Time-Restricted Feeding Compared to Continuous Energy Restriction for Weight Loss. Nutrients. 2019
  • Islam MA, Amin MN, Siddiqui SA, Hossain MP, Sultana F, Kabir MR. Trans fatty acids and lipid profile: A serious risk factor to cardiovascular disease, cancer and diabetes. Diabetes Metab Syndr. 2019 Mar-Apr;13(2):1643-1647.