Beneficiile consumului de mere verzi pe stomacul gol

13 august 2015

Cu siguranță ai auzit de zicala „un măr pe zi ține doctorul departe”. Acest lucru este adevărat și în cazul merelor verzi. Toate tipurile de mere prezintă beneficii pentru sănătate, însă cele verzi în special conțin proteine, vitamine, minerale și fibre. Merele verzi sunt cunoscute pentru beneficiile lor, întrucât luptă împotriva tulburărilor digestive, au un nivel scăzut de colesterol bun, reglează nivelul de glucoză din sânge și dezvoltă apetitul.

Merele verzi consumate zilnic pe stomacul gol te ajută să îți ții sub control semnele vitale.

Antioxidanți

Merele verzi reprezintă una din principalele surse de flavonoide în dietele occidentale și sunt bogate în vitamina C. Flavonoidele care se găsesc cel mai des în acest tip de mere sunt cianidina și epicatechina. Acestea, precum și vitamina C, acționează drept antioxidanți și elimină radicalii liberi care îți atacă celulele din organism. Avantajul consumului unui măr pe stomacul gol constă în faptul că îi oferă corpului tău abilitatea de a lupta împotriva acestor radicali încă de la începutul zilei. Acest fapt ajută la producerea celulelor sănătoase și reduce posibilitatea dezvoltării bolilor cronice. Merele verzi reprezintă unul dintre cei mai de seamă inamici ai bolilor cardiace, ai accidentelor vasculare și ai diabetului.

Pierdere în greutate

mere pierdere-in-greutate

Consumul unui măr pe stomacul gol ajută persoanele care doresc să slăbească. Datorită cantității reduse de calorii (aproape 80 de calorii la un măr), și al conținutului ridicat de fibre, poți lupta împotriva foamei de dimineață. Nu este suficient să mănânci doar un măr verde. Este indicat să îl consumi imediat după ce te trezești pentru ca metabolismul tău să înceapă să lucreze în timp ce îți desfășori activitățile matinale de dinainte de micul-dejun. Mâncând un măr în acest mod, permiți fibrelor solubile din compoziția sa să stimuleze activitatea tractului intestinal, și astfel, când vei lua micul dejun te vei simți sătul cu mai puțină mâncare. 

Reglează nivelul glucozei din sânge

Un măr verde consumat pe stomacul gol te ajută să echilibrezi nivelul de zaharuri din sânge, lucru foarte important pentru persoanele diabetice sau cele care riscă să sufere de această boală. Nu uita că în timp ce dormi, metabolismul tău continuă să lucreze, iar pancreasul tău ar putea avea probleme în procesul de reglare al glucozei din organism. Întrucât merele verzi sunt bogate în fibre solubile, dacă le mănânci pe stomacul gol vor întârzia absorbția zahărului în intestine, acest efect durând aproape întreaga zi. 

Unele studii arată că femeile care consumă un măr verde pe stomacul gol au până la 30% mai puține șanse să facă diabet de tip 2. Potrivit medicilor, avem nevoie de 28 de grame de fibre pe zi. Un măr verde are 5 grame de fibre dietetice. Când este mâncat pe stomacul gol, acesta îmbunătățește funcțiile organismului pentru tot restul zilei.

Dinți sănătoși

dinti-2

 

Este destul de normal să uiți să te speli pe dinți după o noapte în oraș. Când acest lucru se întâmplă, poți mânca un măr verde pe stomacul gol, profitând de coaja sa plină de fibre care stimulează producția de salivă. Acest lucru va ajuta la reducerea numărului de bacterii din gură care îți atacă dinții și duc la apariția cariilor. Este un exercițiu binevenit, chiar dacă după micul-dejun te vei spăla pe dinți, deoarece contribuie la reducerea numărului de bacterii ce  „profită” de zaharurile de la micul dejun.

 Ritm cardiac constant

Un alt motiv pentru a mânca mere verzi pe stomacul gol îl reprezintă conținutul de potasiu în doze puțin mai mari decât în celelalte tipuri de mere. Potasiul este un electrolit care echilibrează nivelul de umiditate al celulelor. Acest lucru este vital pentru menținerea unui ritm cardiac constant. Dacă nu consumi îndeajuns de mult potasiu pe parcursul zilei, riști ca inima ta să nu fie capabilă să-și mențină ritmul corect. Oamenii de știință susțin că ai nevoie de 4.700 miligrame de potasiu pe zi. Un măr verde are 115 miligrame de potasiu. Această cantitate este de ajuns pentru a-ți menține ritmul cardiac stabil încă de la începutul zilei.

Te-ar mai putea interesa