Beneficiile shake-urilor proteice

28 iunie 2019
Shake-urile proteice te pot ajuta să urmezi o dietă sănătoasă. Însă cel mai bine este să urmezi sfaturile unui specialist în nutriție pentru a evita orice complicație. Asigură-te, de asemenea, că bei cantitatea potrivită.

Din fericire, din ce în ce mai mulți oameni se preocupă de sănătatea lor fizică și mintală. De aceea, aceștia doresc să afle care sunt beneficiile shake-urilor proteice. În acest articol îți vom arăta în ce mod pot influența shake-urile proteice greutatea corporală și spori performanța fizică.

Să discutăm despre proteine…

Beneficiile shake-urilor proteice pentru sportivi

Proteinele sunt macronutrienți formați din aminoacizi utili pentru organism. Aceștia sunt uniți prin peptide. Proteinele sunt responsabile de formarea și regenerarea țesuturilor. Acest lucru se întâmplă în oase, mușchi, organe și piele, printre altele.

Proteinele sunt obținute prin intermediul alimentației. Acestea au un rol foarte important în funcționarea normală a organismului. Proteinele sunt alcătuite din:

  • Hidrogen
  • Carbon
  • Nitrogen
  • Oxigen
  • În plus, pot conține și sulf

Proteinele constituie practic jumătate din greutatea țesuturilor organismului tău. În mod similar, acestea pot fi găsite în fiecare celulă a corpului. Proteinele participă la și au un rol important în toate procesele ce au loc în organism.

Shake-urile proteice

Beneficiile shake-urilor proteice

În general, shake-urile proteice nu au o reputație foarte bună. Mulți oameni cred în mod eronat că acestea sunt create special pentru persoanele cu o masă musculară foarte dezvoltată. Însă acestea sunt foarte utile pentru sănătate, nu doar pentru a atinge greutatea ideală atunci când te antrenezi intens în sala de sport.

Aceste shake-uri conțin cantități mari de proteine. Scopul lor principal este de a oferi organismului suficiente molecule pentru a înlesni procesul de reconstrucție musculară.

În zilele noastre, multe persoane se antrenează în mod regulat și intens. Acestea sunt conștiente de faptul că, pentru a fi în formă, au nevoie de un antrenament corespunzător. În plus, pentru a obține rezultate optime, este nevoie să combine întotdeauna activitatea fizică cu o dietă bogată în carbohidrați sănătoși, minerale și proteine.

Însă aceste lucruri nu sunt întotdeauna suficiente pentru a-ți atinge scopul. Deși alimentele pe care le consumi pot fi pline de nutrienți benefici, uneori ai nevoie de o cantitate suplimentară de proteine. Prin urmare, shake-urile proteice sunt foarte importante pentru a-ți asigura necesarul zilnic din acest nutrient.

Shake-urile proteice sunt disponibile sub diverse forme și au diferite arome și beneficii.

Îți recomandăm:

4 rețete de smoothie-uri bogate în proteine

Beneficiile shake-urilor proteice

Femeie care bea shake proteic de fructe

Cei mai mari consumatori de shake-uri proteice sunt atleții. Acest lucru se întâmplă deoarece sportivii se antrenează intens și trebuie să fie permanent în formă fizică optimă. Prin urmare, aceștia profită de beneficiile shake-urilor proteice imediat după antrenament. În acest mod, își recuperează energia pierdută și contribuie la refacerea masei musculare distruse prin antrenament.

Shake-urile proteice îți garantează faptul că vei obține cantitatea necesară de proteine în fiecare zi. Desigur, acest lucru este valabil numai dacă urmezi o dietă sănătoasă. Printre beneficiile shake-urilor proteice se numără atingerea greutății ideale la care visezi.

Trebuie însă să fii întotdeauna atent la cantitatea totală de proteine din fiecare porție de shake pe care o consumi. Excesul de proteine nu este benefic pentru organism.

De asemenea, nu uita faptul că shake-urile proteice nu sunt un substitut al unei mese complete și sănătoase. Acestea sunt doar suplimente alimentare ce îți oferă un plus de nutrienți pentru funcționarea optimă a organismului. Prin urmare, nu depăși niciodată doza zilnică recomandată de producător sau specialistul în nutriție pe care l-ai consultat.

Vezi și:

5 obiceiuri pentru creșterea masei musculare

Beneficiile shake-urilor proteice pentru starea generală de sănătate

Conform studiilor realizate de experții în domeniu, shake-urile proteice pot fi foarte benefice pentru bolnavii de osteoporoză. Acest lucru este valabil însă numai pentru shake-urile formulate cu proteină de zer. Totuși, excesul de proteine poate fi și el dăunător pentru țesutul osos. Prin urmare, este important să consumi întotdeauna cantitatea corectă.

Printre beneficiile shake-urilor proteice întâlnim și vindecarea corespunzătoare a rănilor. În general, proteinele și suplimentele cu proteine sunt foarte utile pentru întărirea sistemului imunitar.

În plus, shake-urile proteice pot ajuta la îmbunătățirea capacității cardiovasculare și la reducerea nivelului de colesterol rău.

Însă nu dorim ca tu să crezi că shake-urile proteice sunt soluția tuturor problemelor tale de sănătate. De asemenea, nu ar trebui să înlocuiești niciodată tratamentul prescris de medic cu shake-uri proteice, indiferent cât de sănătoase ar fi acestea. Din contră, pentru a obține beneficii maxime pentru sănătate, este indicat să îmbini tratamentul medicamentos cu suplimentele alimentare.

Poți obține toate aceste beneficii numai dacă alegi să consumi porțiile corecte de shake-uri proteice. În caz contrar, excesul de proteine poate provoca probleme cardiovasculare și creșteri ale nivelului de colesterol.

Există și dezavantaje ale shake-urilor proteice?

Am aflat deja care sunt beneficiile shake-urilor proteice. Însă este important să cunoști și câteva dezavantaje pe care aceste suplimente alimentare le pot avea.

Pe termen lung, dacă nu consumi cantitatea optimă sau dacă exagerezi cu consumul de proteine, pot apărea dezechilibre ale nivelului de calciu în organism. Prin urmare, poți ajunge să dezvolți pietre la rinichi.

De asemenea, excesul de proteine poate duce la supraîncărcarea organismului cu diverse elemente, în special nitrogen. Acest lucru va forța celulele să lucreze intens pentru a elimina toate toxinele prin urină.

În mod similar, creșterea nivelului de nitrogen în sânge duce la o nevoie mai redusă de a consuma apă. Astfel, poate apărea deshidratarea.

Consultă un specialist dacă te gândești să incluzi shake-uri proteice în dieta ta zilnică. Acesta te va putea ghida în mod corespunzător și îți va spune ce cantitate de proteine să consumi zilnic în funcție de nevoile corpului tău. Nu uita, o dietă sănătoasă trebuie planificată în avans.

  • He T, Giuseppin MLF. Slow and fast dietary proteins differentially modulate postprandial metabolism. International Journal of Food Sciences and Nutrition 2014; 65 (3): 386-390. Available at: https://doi.org/10.3109/09637486.2013.866639. Accessed 01/20, 2019.
  • Morton RW, Murphy KT, McKellar SR, Schoenfeld BJ, Henselmans M, Helms E, Phillips SM. A systematic review, meta-analysis and meta-regression of the effect of protein supplementation on resistance training-induced gains in muscle mass and strength in healthy adults. British Journal of Sports Medicine 2018; 52 (6): 376-384. Available at:  https://doi.org/10.1136/bjsports-2017-097608. Accessed 01/20, 2019.
  • Phillips SM. Dietary protein requirements and adaptive advantages in athletes. British Journal of Nutrition 2012; 108 (S2): 158-167. Available at: https://doi.org/10.1017/S0007114512002516. Accessed 01/20, 2019.
  • Phillips SM, van Loon LJC. Dietary protein for athletes: From requirements to optimum adaptation. Journal of Sports Sciences 2011; 29 (s1): 29-38. Available at: https://doi.org/10.1080/02640414.2011.619204. Accessed 01/20. 2019.
  • Schoenfeld BJ, Aragon A, Wilborn C, Urbina SL, Hayward SE, Krieger J. Pre-versus post-exercise protein intake has similar effects on muscular adaptations. PeerJ 2017; 5. Available at: https://doi.org/10.7717/peerj.2825. Accessed 01/20, 2019.