Constipația – 5 remedii naturiste

· 3 octombrie 2015

Constipația este o problemă cu care majoritatea dintre noi ne-am confruntat cel puțin o dată în viață. Doar gândește-te la câte reclame vezi în fiecare zi la televizor pentru diferite medicamente ce te pot ajuta dacă suferi de această afecțiune—medicamente ce, de cele mai multe ori, au efecte secundare pe care nu ai vrea să le resimți. Însă, nu trebuie să-ți faci griji: în acest articol îți vom prezenta cum poți trata constipația cu ajutorul câtorva remedii naturiste foarte simple, ce te vor ajuta să scapi de disconfort fără a-ți pune sănătatea în pericol. Citește în continuare și o să le afli!

Ce provoacă constipația?

Conform mai multor studii, constipația afectează una din cinci persoane, cele mai vulnerabile fiind femeile de peste 65 de ani. Femeile sunt mult mai susceptibile acestei afecțiuni, în mare parte din cauza fluctuacției nivelurilor hormonale și a menstruației. Este foarte probabil să fii constipat(ă) dacă nu simți nevoia să „mergi la toaletă” cel puțin de trei ori pe săptămână, iar dacă nu te tratezi din timp, este posibil ca această problemă să se agraveze. Iată principalele cauze pentru care apare constipația:

  • Ai o dietă neadecvată sau mănânci prea repede
  • Sari peste micul dejun
  • Ai un stil de viață sedentar
  • Iei anumite medicamente (pentru hipertensiune, antidepresive sau axiolitice)
  • Nu „mergi la toaletă” imediat ce simți nevoia

5 sfaturi pentru a scăpa de constipație

1. Alege un mic dejun sănătos!

constipația

După cum bine știi, micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Însă, deseori, suntem în grabă dimineața și fugim de acasă imediat ce ne-am băut cafeaua, sărind cu totul peste micul dejun. Aceasta este o mare greșeală, pentru că micul dejun joacă un rol important atunci când vine vorba de sănătatea noastră. Atunci când mâncăm dimineața, organismul nostru își face plinul de energie necesar pentru ca noi să ne putem începe ziua, iar sistemul digestiv intră în acțiune. Pentru a avea o zi minunată, consumă aceste alimente la micul dejun:

  • Un pahar de suc de portocale (sau suc de ananas)
  • Un castron de fulgi de ovăz, nuci, câteva stafide și lapte de soia. Toate aceste ingrediente îți vor aproviziona sistemul digestiv cu o doză sănătoasă de fibre.
  • O ceașcă de ceai verde, pentru că este foarte bine să bem ceva cald dimineața, iar acest ceai este o variantă minunată, ce ne va stimula și sistemul digestiv.

2. Bea destulă apă!

D_apă

Probabil că știai deja că trebuie să bem în jur de doi litri de apă în fiecare zi. Apa ne ajută organele să funcționeze așa cum trebuie—ajută rinichii să filtreze sângele și să elimine toxinele, stimulează funcția hepatică și permite sistemului digestiv să funcționeze așa cum trebuie. Astfel, atunci când vei simți nevoia să „mergi la toaletă”, nu vei ava nici un disconfort sau durere. Nu trebuie decât să-ți pui o sticlă de apă în geantă sau servietă înainte să pleci de acasă. Dacă vrei ca apa ta să aibă un gust mai special, poți adăuga puțină zeamă de lămâie și vei obține o băutură revigorantă și gustoasă!

3. Mănâncă multă salată!

D_salată

Deși sunt foarte convenabile, este important să evităm acele alimente semipreparate ce pot fi cu ușurință încălzite într-un cuptor cu microunde. În schimb, trebuie să consumăm multe fructe și legume proaspete, ce au un conținut bogat de fibre vegetale. Nu este deloc greu să-ți prepari o salată: poți folosi orice legume sau fructe ai la îndemână, chiar dacă asta înseamnă că vei folosi doar puțin spanac proaspăt și niște fructe uscate. Iată o altă rețetă pentru o salată delicioasă: felii de ananas cu spanac, nuci și pui la grătar, cu o garnitură de ulei de măsline sau zeamă de lămâi verzi. Nu uita că, dacă consumi multe alimente crude, constipația va dispărea. Pe cât posibil, încearcă să mănânci următoarele legume în stare crudă: roșii, ceapă și ardei gras verde.

Și ce-ai zice de un pahar de suc de sfeclă rece? Sau niște anghinare cu garnitură de ulei și oțet? Există numeroase rețete simple dar gustoase pe care le poți încerca pentru a-ți rezolva problemele digestive. Însă, nu uita că este important să eviți acele alimente astringente, ce absorb apa din organism și te-ar putea deshidrata. Înlocuiește-le pe acestea cu alimente ce favorizează digestia (mere, banane, pere etc.).

4. Nu evita pâinea!

D_pâine

Atunci când ești pe cale să adopți o nouă dietă sau rutină, ai mare grijă: uneori, acestea pot fi foarte restrictive în ceea ce privește alimentele pe care le poți consuma, încurajându-te să eviți acele cereale integrale ce sunt necesare ca să ai o digestie sănătoasă și să eviți constipația. Persoanele care promovează astfel de diete susțin deseori că trebuie să evităm pâinea, pentru că aceasta ne poate îngrășa, dar tu nu trebuie să îi asculți. Este foarte important să avem o dietă echilibrată, deci nu vom putea evita cerealele folosite în prepararea pâinii, ce conțin multe fibre vegetale de care avem nevoie. Dacă reușești să îți obții doza zilnică de fibre, o să scapi de constipația supărătoare imediat!

În mod ideal, încearcă să mănânci numai pâine din cereale integrale. Evită pâinea albă, ce este deseori coaptă cu grăsime adăugată și făină rafinată. Cea mai recomandată pâine este cea de ovăz și secară, ce conține grăsimi sănătoase și te va ajuta să scapi de constipație.

5. Fă exerciții fizice în fiecare zi!

D_om-care-se-plimbă

O plimbare de 30-40 de minute în fiecare zi este tot ce-ți trebuie ca să-ți menții sănătatea și să ameliorezi constipația. Pe lângă multe alte dezavantaje, un stil de viață sedentar îți va afecta și sistemul digestiv, împiedicându-i acestuia funcționarea corectă. Deci, începe să faci mișcare! Ieși afară și plimbă-te sau mergi din când în când cu bicicleta. Ia-ți un amic sau o amică și ieșiți la plimbare în fiecare dimineață, astfel încât să te și distrezi un pic în timp ce te miști. Dacă faci din asta o rutină zilnică, întreg organismul tău—inclusiv sistemul digestiv—îți va fi recunoscător.