Mersul cu picioarele goale și beneficiile sale

· 27 august 2015
Mersul cu picioarele goale are numeroase beneficii pentru sănătatea ta și este o bună metodă de relaxare.

Îți place să-ți scoți pantofii de îndată ce ajungi acasă de la serviciu? Petreci întregul weekend desculță prin casă? Îți petreci uneori o după-amiază de vară în parc ca să te relaxezi și umbli desculță prin iarbă? Toate acestea au, de fapt, foarte multe avantaje. Află de ce este avantajos mersul cu picioarele goale și răsfață-te cu această activitate!

Mersul cu picioarele goale are numeroase beneficii pentru sănătatea ta. Fie și numai simplul fapt că astfel îți poți exersa toți mușchii piciorului este un motiv suficient pentru a-ți aduce aminte să mai mergi din când în când desculță. Dacă practici mersul cu picioarele goale, îți tonifiezi mușchii, iar în timp vei observa că și starea psihică ți se îmbunătățește.

Știai că…?

  • Studiile au dovedit că atunci când picioarele sunt în contact direct cu pământul, beneficiile se resimt la nivelul întregului trup, ba chiar și al minții. După cum bine știi, la nivelul tălpilor se află mii de terminații nervoase care, prin contact cu pământul, te ajută să te relaxezi și să ameliorezi stresul și anxietatea.
  • În cazul bebelușilor, este recomandabil să înceapă mersul cu picioarele goale. Astfel, își vor putea dezvolta mai bine această capacitate, își îmbunătățesc percepția spațiului și vor avea mai mult echilibru.
  • În ceea ce privește vârstnicii, este benefic în sensul că elimină amorțeala după ce au stat culcați mai mult timp.
Mersul cu picioarele goale prin iarbă

De fapt, omul este făcut să umble desculț prin natură. Din acest motiv, îți recomandăm să te duci uneori în parc, pe câmp sau la plajă pentru a umbla desculță. Este recomandat să practici mersul cu picioarele goale direct pe pământ sau pe iarbă. Mai firesc și mai natural de atât nu se poate! Dacă nu ai această posibilitate, poți să o încerci și în casă, pe podea, mai ales dacă este de lemn.

Te-ar putea interesa și:

5 relaxante musculare naturale și eficiente

Mersul cu picioarele goale: beneficii

Mersul cu picioarele goale te relaxează

  • Mersul desculț timp de câteva ore pe zi aportă beneficii pentru pielea piciorului. Acest lucru este valabil mai ales în cazul acelora dintre noi care purtăm frecvent tocuri.
  • Dacă mergem desculț prin iarbă, mușchii se relaxează.
  • Din punct de vedere al oaselor, mersul cu picioarele goale îmbunătățește structura anatomică și echilibrul.
  • Stimulează circulația sângelui.
  • Ajută organismul să elimine toxinele și grăsimile.
  • Ameliorează efectele stresului și depresiei, întărind sistemul nervos, datorită faptului că este o activitate în care te relaxezi.
  • Previne formarea varicelor, întărește sistemul venos și permite o distribuire mai bună a substanțelor nutritive în întregul organism.
  • Exerciți o presiune asupra terminațiilor nervoase care sunt conectate cu toate organele din corp, ceea ce este de mare folos în cazul bolilor provocate de obstrucționarea acestor canale energetice.

Reflexoterapia este o metodă care te ajută să eliberezi energia care nu mai circulă liber în organism și care provoacă anumite tipuri de boli. Sistemul nervos are de suferit de pe urma acestui blocaj. Această eliberare a energiei are loc prin apăsarea punctelor reflexogene de pe tălpile picioarelor. Când mergi desculț, aceste puncte sunt presate în mod natural. Acest lucru te ajută să te relaxezi și să-ți restabilești sănătatea. Pentru o eficiență sporită, îți recomandăm să mergi desculță pe iarbă.

Citește și:

6 remedii care relaxează sistemul nervos

Atenție!

Aceasta este una dintre cele mai simple metode de relaxare pe care o puteți aplica de unul singur. Cu toate acestea, nu uita să examinezi bine pământul pe care calci ca să nu existe substanțe vătămătoare ori obiecte ascuțite care să te rănească sau să îți infecteze picioarele. Începe să mergi desculță încetul cu încetul. Pe măsură ce mușchii devin mai puternici, poți să lungești aceste plimbări.

Nu-i așa că mersul cu picioarele goale este un obicei plăcut, care te relaxează?

  • Scott, L. A., Murley, G. S., & Wickham, J. B. (2012). The influence of footwear on the electromyographic activity of selected lower limb muscles during walking. Journal of Electromyography and Kinesiology22(6), 1010–1016. https://doi.org/10.1016/j.jelekin.2012.06.008
  • Kurup, H. V., Clark, C. I. M., & Dega, R. K. (2012, June). Footwear and orthopaedics. Foot and Ankle Surgery. https://doi.org/10.1016/j.fas.2011.03.012