Cu un mic dejun bun, trăiești 5 ani mai mult

· 17 octombrie 2015
Nu uitați de fructe. Nu contează dacă sunt întregi sau le faceți suc. Important este faptul că vă oferă fibre și vitamine esențiale pentru o zi plină de energie.

Cea mai importantă masă a zilei este un mic dejun sănătos, deoarece tocmai v-ați trezit după mai multe ore de somn și nu mai aveți energie. Fără acest “impuls” n-ați putea face față activităților zilnice. De fapt, pentru a avea energie, trebui să mâncați numai ce trebuie, începând cu un mic dejun plin de nutrienți.

Vă invităm să citiți în continuare pentru a afla cum puteți să vă îmbunătățiți sănătatea și calitatea vieții cu un mic dejun bun.

Diferite studii au arătat că un mic dejun sănătos este extrem de important pentru sănătate deoarece puteți mânca alimente ce conțin nutrienți, vitamine și minerale care să asigure funcționarea perfectă a tuturor organelor.

Ce trebuie să conțină un mic dejun?

Ouă la mic dejun

 

  • Un mic dejun sănătos ar trebui să conțină produse lactate cu puține grăsimi sau fără grăsimi deloc, pentru că ele asigură necesarul de calciu pentru întreaga zi; calciul ajută la întărirea oaselor și la menținerea lor sănătoase. Iar dacă cineva nu poate bea lapte, ar fi bine să găsească un înlocuitor care să-i placă. De exemplu, laptele de soia, care conține și multe proteine esențiale.
  • Este indicat să includeți și câteva fructe la această masă, fie să le mâncați ca atare, fie sub formă de suc. Ele aduc fibrele de care aveți nevoie.
  • Cerealele reprezintă încă o alegere bună, deoarece nu numai că le găsiți pentru toate gusturile, dar ele vă oferă carbohidrații care vă vor da energia de care are nevoie organismul întreaga zi. Puteți să le mâncați cu lapte sau cu iaurt. Se găsesc în mai multe feluri sau mărimi. Le puteți mânca și sub forma de pâine cu cereale și ca biscuiți.
  • Mai puteți alege să mâncați și un cârnat, deoarece este o sursă importantă de proteine. Dar numai din când în când, pentru că unii pot fi foarte grași si nu este bine pentru sănătate.
  • O altă sursă de proteine o reprezintă ouăle. Sunt bune mai ales pentru că le puteți prepara în multe feluri diferite și contribuie la funcționarea corespunzătoare a organismului.

Nu uitați…

Dacă nu sunteți mulțumiți de greutatea corporală și decideți să săriți peste micul dejun ca să slăbiți câteva kilograme, veți face o mare greșeală și nu veți obține efectul dorit. De fapt, organismul va produce mai multă grăsime ca să aibă resurse de energie pentru funcționarea normală.

În concluzie, nu este bine să săriți peste un mic dejun bun cu scopul de a slăbi. În loc de fructe sau cereale integrale, puteți mânca batoane cu scorțișoară. Nu mai beți suc dacă are zahăr, consumați mai bine lapte degresat.

Nu uitați că mai puteți adăuga câțiva ani la viață dacă luați un mic dejun sănătos și echilibrat… Este incredibil, dar adevărat!