Pofta de dulciuri: alternative sănătoase

· 19 decembrie 2015

În anumite momente ale zilei (mai ales noaptea), când este frig sau când suntem neliniștiți, ni se face poftă să mâncăm dulciuri: ciocolată, prăjituri sau bomboane. Ce să facem în astfel de cazuri? În acest articol vă vom prezenta cele mai sănătoase rețete pentru a vă satisface pofta de dulciuri.

Rețete pentru a ne potoli pofta de dulciuri

Unele dintre aceste rețete sunt mai sănătoase decât altele. Dar, vestea bună este că veți prepara dulciuri naturale, astfel încât să nu mai scotociți prin frigider sau dulap după ceva cu un conținut mare de zahăr.

Căpșuni trase în ciocolată

Există anumite tipuri de ciocolată neagră care se pot topi, devenind un delicios fondue. În afară de căpșuni, puteți folosi și alte fructe precum merele, după preferințe. Le puteți lăsa la congelator pentru a face un fel de înghețată. Dacă vă plac bananele, acestea sunt o sursă importantă de vitamina B și C, fibre și potasiu. Partea bună este că această rețetă vă va potoli foamea și pofta de dulciuri.

Alege căpșuni la desert, nu dulciuri

Iaurt și granola

Amestecați o cană cu iaurt natural degresat, grecesc sau de vanilie cu câteva linguri cu granola sau bucățele de biscuiți. O altă opțiune interesantă sunt fructele uscate (migdale, nuci, etc.) sau bucățele de fructe proaspete.

Fructe

Nimic nu e mai bun pentru pofta de dulciuri decât o porție de fructe proaspete. Faceți o salată cu tot ce aveți prin frigider, chiar și cu suc de portocale. Nu folosiți prea mult zahăr, mai bine îndulciți cu ceva mai sănătos precum stevia.

Ciocolată neagră

Aceasta este singura ciocolată „permisă” pentru a vă potoli pofta de dulciuri într-un mod sănătos. Conținutul de cacao ar trebui să fie cât mai mare (70-99%). Este important să nu conțină lapte sau zahăr. De asemenea, mâncați cu moderație pentru a reduce nivelul cortizolului, hormonul stresului. Vă poate ajuta și să vă concentrați mai bine la studiu.

Ciocolata conține triptofan, un aminoacid care vă ajută să vă calmați sistemul nervos și să aveți control asupra anxietății.

Ciocolată neagră și dulciuri sănătoase

Smoothie-uri

Smoothie-urile sunt rețete perfecte pentru a vă potoli foamea, pentru a vă recăpăta energia după efort, dar și pentru a scăpa de pofta de dulciuri. Există sute de rețete diferite cu tot felul de ingrediente. Cele mai recomandate sunt cele cu fructe, de preferat față de cele cu lapte sau frișcă.

Sucuri înghețate

Nimic nu este mai bun pentru a vă potoli pofta de dulciuri decât un suc proaspăt de fructe, natural. Stoarceți sucul unei portocale, grepfrut sau ceva asemănător. Puneți-l într-un blender și adăugați gheață. Puteți adăuga puțin zahăr, dacă doriți.

O altă variantă ar fi să adăugați bucăți de piersică sau coacăze direct în blender. Și nu uitați de gheață! Veți obține o consistență mai cremoasă.

Sucuri și dulciuri sănătoase

Cafea Mocha

Chiar dacă nu aveți obiceiul de a bea cafea noaptea, o ceșcuță mică nu vă face rău (dar să nu beți zilnic). Veți beneficia de o doză de cafeină și de ciocolată neagră care vă vor ajuta să scăpați de pofta de dulciuri. Puteți folosi zahăr brun sau panela (din trestie de zahăr) pentru a o îndulci.

Înghețată pe băț naturală

Această înghețată se face foarte ușor și este delicioasă. Nu este nevoie să o mâncați doar vara, se pot face și iarna. Folosiți miere ca îndulcitor. Faceți un suc sau smoothie din fructe (așa cum v-am explicat mai sus) și băgați-l în congelator timp de două sau trei ore.

Înghețată și dulciuri sănătoase

Iaurt înghețat

Puneți un topping peste iaurtul preferat. Puteți alege nuci, fructe uscate, etc. Băgați-l în congelator. Este un mod foarte sănătos de a scăpa de pofta de dulciuri.

Mere la cuptor

Este foarte ușor de făcut și perfect pentru serile de iarnă. Puteți să folosiți și pere. Puneți fructele pe o hârtie de copt cu puțină apă și băgați-le în cuptor. Puteți să le scoateți sâmburii și să faceți un sirop din zahăr brun și apă.

Rețetă de plăcintă și dulciuri sănătoase

Budincă

Budinca de vanilie făcută acasă este una dintre cele mai bune rețete cu care să vă desfătați după-amiaza sau când aveți poftă de dulciuri. Este sănătoasă dacă o preparați doar cu puțin zahăr sau o îndulciți cu miere sau sirop de arțar. Dacă vreți să-i dați un gust special, topiți puțină ciocolată neagră.

Batoane de cereale

Sunt hrănitoare și vă oferă vitamine și energia necesară atunci când depuneți efort fizic. Nu ar trebui să vă lipsească din cămară deoarece sunt făcute cu nuci, cereale și fructe. Puteți să le preparați acasă amestecând ingredientele și turnând miere peste ele, la fel ca și în cazul granolei.

Fructe și brânză proaspătă

Este o alegere delicioasă pentru a vă potoli pofta de dulciuri și vă oferă multe proteine . Dacă nu vă ajung fructele, puteți adăuga o lingură cu miere sau o linguriță cu pudră de cacao.

Plăcintă și dulciuri sănătoase

Pâine cu scorțișoară

Pâinea prăjită cu scorțișoară este dulce și sănătoasă. Tăiați câteva bucăți de pâine din grâu, acoperiți-le cu unt degresat și presărați scorțișoară.

Gem dulce și brânză

Această alegere este mai mult decât sănătoasă deoarece, în afară de gustul dulce acrișor și amestecul de contraste, vă veți bucura și de beneficiile ambelor ingrediente. Și este extrem de ușor de făcut. Trebuie doar să le consumați în același timp.

Amestec de nuci

Îl puteți cumpăra din magazinele cu produse naturiste sau îl puteți face singuri din alune, nuci, fistic, migdale, stafide, curmale, etc. Amestecați-le pe toate într-un bol și savurați-le. Nu mâncați prea multe deoarece sunt bogate în calorii. Dar, vestea bună este că vă potolesc foamea și alungă de pofta de dulciuri.

Nuci în loc de dulciuri