Deserturi sănătoase care îți satisfac pofta de dulce

24 aprilie 2019
Pe lângă faptul că diminuează pofta de dulce, fructele oleaginoase sunt bogate în antioxidanți și fibre. În plus, acestea potolesc foamea, însă trebuie consumate cu moderație. 

În anumite momente ale zilei (mai ales noaptea), când este frig sau când suntem neliniștiți, ni se face poftă de dulciuri: ciocolată, prăjituri sau bomboane. Ce să facem în astfel de cazuri? În acest articol îți vom prezenta cele mai sănătoase rețete pentru a-ți satisface pofta de dulce.

Rețete care îți satisfac pofta de dulce

Unele dintre aceste rețete sunt mai sănătoase decât altele. Dar, vestea bună este că poți prepara dulciuri naturale, astfel încât să nu mai scotocești prin frigider sau prin dulap după ceva cu un conținut mare de zahăr.

Căpșuni cu ciocolată

Există anumite tipuri de ciocolată neagră care se pot topi, devenind un fondue delicios. În afară de căpșuni, poți folosi și alte fructe, precum merele. Le poți lăsa la congelator pentru a face un fel de înghețată.

Dacă îți plac bananele, acestea sunt o sursă importantă de vitamina B și C, fibre și potasiu. Partea bună este că fructele cu ciocolată îți potolesc și foamea și pofta de dulce.

Căpșunele cu ciocolată îți satisfac pofta de dulce

Iaurt și granola

Amestecă o cană de iaurt natural degresat, grecesc sau de vanilie cu câteva linguri de granola sau bucățele de biscuiți. O altă opțiune interesantă sunt fructele uscate (migdale, nuci, etc.) sau bucățelele de fructe proaspete.

Fructe

Nimic nu e mai bun pentru pofta de dulce decât o porție de fructe proaspete. Prepară o salată cu tot ce găsești prin frigider, chiar și cu suc de portocale. Nu adăuga prea mult zahăr, ci optează mai bine pentru un îndulcitor natural, precum stevia.

Ciocolată neagră

Aceasta este singura ciocolată „permisă” pentru a-ți potoli pofta de dulce într-un mod sănătos. Conținutul de cacao ar trebui să fie cât mai mare (70-99%). În plus, ciocolata nu trebuie să conțină lapte sau zahăr.

Consumată cu moderație, ciocolata neagră reduce nivelul cortizolului, hormonul stresului, și te poate ajuta să te concentrezi mai bine la studiu.

În plus, ciocolata conține triptofan, un aminoacid care ajută la calmarea sistemului nervos și la combaterea anxietății.

Îți poți satisface pofta de dulce cu ciocolată amăruie

Smoothie-uri

Smoothie-urile sunt rețete perfecte pentru a-ți potoli foamea și a-ți recăpăta energia după efort, dar și pentru a scăpa de pofta de dulce. Există sute de rețete diferite cu tot felul de ingrediente. Cele mai recomandate sunt smoothie-urile cu fructe, care nu conțin lapte sau frișcă.

Îți recomandăm să citești și:

5 smoothie-uri cu banane și căpșune

Sucuri înghețate

Alegerea ideală pentru a-ți potoli pofta de dulce este un suc proaspăt de fructe, natural. Stoarce sucul unei portocale, grepfrut sau altui fruct asemănător. Pune-l într-un blender și adaugă gheață. Poți adăuga puțin zahăr, dacă dorești.

O altă variantă ar fi să adaugi bucăți de piersică sau coacăze direct în blender. Nu uita nici de gheață! Vei obține o consistență mai cremoasă.

Sucuri naturale care îți satisfac pofta de dulce

Cafea Mocha

Chiar dacă nu ai obiceiul de a bea cafea noaptea, o ceșcuță nu îți face niciun rău (numai să nu bei zilnic). Vei beneficia de o doză de cafeină și de ciocolată neagră care te va ajuta să uiți de pofta de dulce. Poți folosi zahăr brun sau panela (din trestie de zahăr) pentru a îndulci băutura.

Înghețată pe băț naturală

Această înghețată se face foarte ușor, este delicioasă și poate fi servită atât vara, cât și iarna. Folosește miere ca îndulcitor.

Prepară un suc sau un smoothie din fructe (așa cum ți-am explicat mai sus) și lasă-l să stea în congelator timp de două sau trei ore.

Înghețată făcută în casă care îți satisface pofta de dulce

Iaurt înghețat

Adaugă un topping peste iaurtul preferat. Poți opta pentru nuci, fructe uscate, etc. Bagă iaurtul în congelator. După ce este gata, servește iaurtul înghețat, iar pofta de dulce nu va mai fi o problemă.

Mere la cuptor

Merele sau perele la cuptor sunt desertul ideal pentru serile de iarnă. Pune fructele pe o hârtie de copt cu puțină apă și bagă-le la cuptor. Poți să le scoți sâmburii și să adaugi un sirop din zahăr brun și apă.

Îți poți satisface pofta de dulce cu mere coapte

Budincă

Budinca de vanilie făcută acasă este unul dintre cele mai bune deserturi de după-amiază sau pentru orice momeent în care ai poftă de ceva dulce. Aceasta este sănătoasă, dacă o prepari doar cu puțin zahăr sau o îndulcești cu miere sau sirop de arțar.

Dacă vrei să-i dai un gust special, topește puțină ciocolată neagră.

Batoane de cereale

Batoanele cu cereale sunt hrănitoare și îți oferă vitamine și energie atunci când depui efort fizic. Acestea nu ar trebui să îți lipsească din casă, deoarece sunt făcute cu nuci, cereale și fructe.

Poți să le prepari acasă, amestecând ingredientele și turnând miere peste ele, la fel ca în cazul granolei.

Fructe și brânză proaspătă

Combinația de fructe și brânză îți satisface pofta de dulce și îți oferă o doză generoasă de proteine. Dacă fructele nu sunt îndeajuns de dulci, poți adăuga o lingură cu miere sau o linguriță cu pudră de cacao.

Brânza cu fructe îți satisface pofta de dulce

Pâine cu scorțișoară

Pâinea prăjită cu scorțișoară este dulce și sănătoasă. Taie câteva bucăți de pâine de grâu, unge-le cu unt degresat și presară scorțișoară.

Gem dulce și brânză

Această alegere este mai mult decât sănătoasă deoarece, în afară de gustul dulce acrișor și amestecul de contraste, te vei bucura și de beneficiile ambelor ingrediente. Este foarte simplu. Trebuie doar să consumi brânza și gemul dulce în același timp.

Îți recomandăm să citești și:

Încearcă 4 deserturi cu puține calorii

Amestec de fructe oleaginoase

Îl poți cumpăra din magazinele cu produse naturiste sau îl poți face singur acasă, din alune, nuci, fistic, migdale, stafide, curmale, etc.

Amestecă-le pe toate într-un bol și savurează-le. Nu mânca prea multe, deoarece sunt bogate în calorii. Dar, vestea bună este fructele oleaginoase îți potolesc foamea și alungă pofta de dulce.

Pofta de dulce poate fi ținută sub control cu fructe oleaginoase

În concluzie, nu ezita să încerci rețetele de mai sus, iar dacă pofta de dulce îți provoacă un nivel ridicat de anxietate, consultă un specialist.

  • Mursu, J., Voutilainen, S., Nurmi, T., Rissanen, T. H., Virtanen, J. K., Kaikkonen, J., … Salonen, J. T. (2004). Dark chocolate consumption increases HDL cholesterol concentration and chocolate fatty acids may inhibit lipid peroxidation in healthy humans. Free Radical Biology and Medicine. https://doi.org/10.1016/j.freeradbiomed.2004.06.002
  • Ros, E. (2010). Health benefits of nut consumption. Nutrients. https://doi.org/10.3390/nu2070652
  • Basu, A., Nguyen, A., Betts, N. M., & Lyons, T. J. (2014). Strawberry As a Functional Food: An Evidence-Based Review. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.1080/10408398.2011.608174