Remedii pentru pintenii calcaneeni

Pintenii calcaneeni sunt o creștere osoasă pe călcâi. Deși nu provoacă întotdeauna simptome, uneori pot declanșa dureri și alte disconforturi. În acest articol, vei descoperi cele mai bune remedii naturale pentru pintenii călcâielor.
Remedii pentru pintenii calcaneeni

Ultima actualizare: 03 Martie, 2021

Poți face multe remedii pentru pintenii calcaneeni cu ingrediente naturale. Deși este important să respecți opțiunile terapeutice recomandate de medicul specialist, aceste tipuri de suplimente pot fi utile pentru ameliorarea durerii și retragerea umflăturilor.

Pintenul călcâiului este o creștere osoasă care apare în partea inferioară a călcâiului, spre arcul piciorului. De multe ori, merge mână în mână cu fasciita plantară, o afecțiune care provoacă inflamații în partea inferioară a piciorului. Deși este asimptomatic la unii oameni, uneori provoacă dureri greu de tratat.

5 remedii pentru pintenii calcaneeni

Remediile pentru pintenii călcâiului pe care le ți împărtășim mai jos sunt alternative naturale care pot completa tratamentul acestei afecțiuni. Însă este important să reții faptul că cel mai bun mod de a reduce disconfortul este de a-ți scădea greutatea corporală pentru a ușura presiunea asupra pintenului.

De asemenea, experții recomandă utilizarea pantofilor confortabili și a branțurilor ortopedice, concepute special pentru a ameliora durerea și a corecta calcificarea osoasă. Având în vedere cele de mai sus, descoperă la ce remedii poți recurge pentru această afecțiune!

1. Comprese reci

Remedii pentru pintenii calcaneeni
Gheața va ajuta la reducerea inflamației și a durerii asociate cu pintenul calcanean.

Aplicarea de comprese reci este unul dintre cele mai cunoscute remedii pentru pintenii calcaneeni. Este foarte benefică atunci când afecțiunea provoacă umflături și durere. Gheața ajută la reducerea inflamației țesutului afectat al călcâiului.

Pași

  • Pentru început, înfășoară câteva cuburi de gheață într-o cârpă și aplică-le pe pinten.
  • Lasă-le să acționeze 10-15 minute și odihnește-te.
  • Dacă este necesar, repetă tratamentul de două sau trei ori pe zi.
  • Poți face acest lucru și după ce ai mers mult sau ai făcut o anumită activitate fizică. În acest fel, vei evita manifestarea durerii.

2. Baie cu sare Epsom

Sărurile Epsom (sulfatul de magneziu) pot ajuta la combaterea durerilor piciorului, deoarece au un ușor efect analgezic și antiinflamator. Utilizarea acestora în băi este foarte relaxantă și poate ameliora disconfortul produs de pinten.

Pași

  • Pune câteva linguri de săruri Epsom într-un lighean cu apă caldă.
  • Apoi, înmoaie-ți picioarele în apă timp de 15-20 de minute.
  • Repetă tratamentul în fiecare zi sau ori de câte ori simți durere.

3. Remedii pentru pintenii călcâiului: cataplasmă de ghimbir

Pudră de ghimbir
Poți apela la acest remediu tradițional, deoarece are potențial antiinflamator și este un calmant al durerii.

Gingerolul, principalul compus activ din ghimbir, are efecte antiinflamatoare și analgezice care ajută la calmarea diferitelor tipuri de afecțiuni. În acest caz particular, este foarte benefic, deoarece ajută la ameliorarea fasciitei plantare produse de pintenul calcanean.

Pași

  • Pregătește o infuzie concentrată de ghimbir, adăugând o bucată de rădăcină de ghimbir în apă fierbinte.
  • După aproximativ 15 minute, strecoară infuzia.
  • Apoi, după ce verifici dacă temperatura este suportabilă pentru piele, înmoaie o compresă de tifon în lichid și aplic-o pe călcâiul afectat.
  • Las-o să acționeze timp de 10 minute și odihnește-te.
  • O poți aplica de două ori pe zi, în fiecare zi.

4. Masaj cu ulei esențial

Uleiurile esențiale sunt unul dintre cele mai eficiente remedii pentru stimularea călcâiului. Datorită capacității lor terapeutice, pot reduce la minim pintenul și durerea de călcâi. În plus, deoarece reactivează circulația, contribuie și la combaterea directă a inflamației.

Pași

  • Combină aproximativ șase picături de ulei esențial de arnică cu șase picături de ulei de mușețel și o lingură de ulei de măsline sau migdale.
  • Apoi, masează ușor uleiurile pe zona afectată.
  • Când produsele sunt complet absorbite, odihnește-te.
  • Dacă este necesar, repetă procedeul de două ori pe zi.

5. Extract lichid de avocado

Avocado tăiat jumătate
Deoarece avocado îmbunătățește circulația sângelui, îl poți folosi pentru acest tip de patologie.

Extractul lichid de avocado este un remediu natural cu proprietăți antiinflamatoare. Aplicarea sa externă îmbunătățește circulația la nivelul piciorului și scade presiunea cauzată de pintenul calcanean și fasciita plantară.

Pași

  • Pentru început, dă pe răzătoare un sâmbure de avocado.
  • Apoi, amestecă 500 ml alcool, sâmburele și două pietre de camfor într-o sticlă.
  • Lasă soluția să stea timp de aproximativ 20 de zile, amestecând zilnic.
  • După acest interval de timp, înmoaie un tampon de tifon în tinctură și aplică-l pe zona afectată.
  • Acoperă-l cu un bandaj și lasă-l să acționeze peste noapte.
  • Repetă procedeul până când simți o ameliorare a durerii.

Suferi de pinteni calcaneeni? Dacă da, alege unul dintre remediile de mai sus și descoperă beneficiile acestuia. Nu uita să consulți medicul dacă durerea este persistentă sau severă.

S-ar putea să te intereseze...
Tratarea pintenilor calcaneeni cu 5 exerciții
Doza de SănătateCitește-l în Doza de Sănătate
Tratarea pintenilor calcaneeni cu 5 exerciții

Avem la dispoziție diverse exerciții simple pentru tratarea pintenilor calcaneeni, care ne pot ajuta să ameliorăm durerea experimentată.



  • Arankalle, D., Wardle, J., & Nair, P. M. K. (2016). Alternate hot and cold application in the management of heel pain: A pilot study. Foot. https://doi.org/10.1016/j.foot.2016.09.007
  • Schwalfenberg, G. K., & Genuis, S. J. (2017). The Importance of Magnesium in Clinical Healthcare. Scientifica. https://doi.org/10.1155/2017/4179326
  • Waring, R. (2010). Report on Absorption of magnesium sulfate (Epsom salts) across the skin. In Analysis.
  • Grzanna, R., Lindmark, L., & Frondoza, C. G. (2005). Ginger—An Herbal Medicinal Product with Broad Anti-Inflammatory Actions. Journal of Medicinal Food. https://doi.org/10.1089/jmf.2005.8.125
  • Mashhadi, N. S., Ghiasvand, R., Askari, G., Hariri, M., Darvishi, L., & Mofid, M. R. (2013). Anti-oxidative and anti-inflammatory effects of ginger in health and physical activity: Review of current evidence. International Journal of Preventive Medicine.
  • Lakhan, S. E., Sheafer, H., & Tepper, D. (2016). The Effectiveness of Aromatherapy in Reducing Pain: A Systematic Review and Meta-Analysis. Pain Research and Treatment. https://doi.org/10.1155/2016/8158693
  • Dabas, D., Shegog, R., Ziegler, G., & Lambert, J. (2013). Avocado (Persea americana) Seed as a Source of Bioactive Phytochemicals. Current Pharmaceutical Design. https://doi.org/10.2174/1381612811319340007