Renunțarea la zahărul rafinat: 7 beneficii

· 16 aprilie 2016
Consumul de zahăr duce la acumularea de grăsime în zona abdominală. Se consideră că efectele zahărului asupra ficatului sunt similare cu cele ale alcoolului.

În ultimii ani, specialiștii ne-au avertizat constant cu privire la pericolele consumului de zahăr; zahărul rafinat este cauza principală a diabetului de tip 2, a insuficienței cardiace și a obezității.

Deși zahărul în sine nu este complet dăunător, acesta nu trebuie consumat în exces, mai ales în forma sa rafinată ce se găsește cel mai frecvent în magazine.

În forma sa naturală, așa cum se regăsește în fructe, acest element nu reprezintă o amenințare pentru sănătate, decât dacă este consumat în exces. Însă motivul de îngrijorare al specialiștilor este faptul că zahărul rafinat este prezent în dieta majorității persoanelor; acest produs este tratat chimic și poate crea la fel de ușor dependență ca și cocaina. 

Poate părea imposibil să renunți complet la zahăr. Pe lângă faptul că se vinde ca atare pentru a fi adăugat în diverse preparate, acest produs se regăsește și în dulciuri, produse de panificație, alimente procesate, sosuri și alte produse din comerț.

Cu toate acestea, medicii și nutriționiștii transmit numeroase semnale de alarmă pentru a atenționa oamenii cu privire la efectele negative ale zahărului asupra organismului.

Eliminarea zahărului din dietă poate avea numeroase beneficii pentru sănătate, contribuind la îmbunătățirea calității vieții. În cele ce urmează îți oferim 7 motive pentru a renunța chiar azi la zahăr.

Te simți mai sătul

Zahărul suprimă un hormon numit leptină, responsabil de instalarea senzației de sațietate după ce mănânci. Drept urmare, ești stăpânit de dorința de a mânca în continuare.

După ce renunți la zahăr, organismul îți reglează pofta de mâncare, iar alimentele devin mai sățioase, fapt ce te ajută să ingerezi mai puține calorii și mai puține dulciuri.

Renunțarea la zahărul rafinat te ajută să-ți protejezi inima

Zahărul în exces afectează inima

Dietele bogate în zahăr sunt asociate unui risc mai mare de insuficiență cardiacă.

Renunțarea la zahăr este o metodă de a-ți îngriji inima și de a controla nivelul de trigliceride, un tip de grăsime folosit pentru depozitarea excesului de calorii din zahăr, ce reduce efectele colesterolului bun.

Nu uita să citești: Apără-ți inima cu supă cremă de usturoi

Scapi de grăsimea abdominală

Zahărul este un aliment hipercaloric, dar sărac în vitamine, minerale și fibre. Întrucât este atât de bogat în calorii, dar lipsit de nutrienți, zahărul duce la acumularea de grăsime și, drept urmare, la obezitate.

Un studiu publicat în Endocrine Society a dezvăluit faptul că zahărul provoacă depozitarea grăsimii în zona abdomenului și a taliei.

Îți protejezi ficatul

Zahărul în exces îmbolnăvește ficatul

Un studiu publicat în revista Nature arată că excesul de zahăr are un efect negativ asupra ficatului, la fel ca și alcoolul. 

Renunțarea la zahăr te ajută să eviți suprasolicitarea ficatului și să contribui la buna funcționare a acestuia.

Previi pietrele la rinichi

Băuturile dulci și zahărul rafinat cresc cu 25% riscul apariției pietrelor la rinichi. Mai grav, sucurile dulci, cum ar fi cele acidulate, cresc acest risc cu 33%.

Pentru a evita această problemă, trebuie să renunți la aceste băuturi și să optezi pentru alternative naturale, cum ar fi sucurile naturale sau apa.

Îți protejezi creierul

Zahărul nu este benefic nici pentru creier

Deși nu există dovezi clare, unele studii au descoperit faptul că hiperglicemia poate fi una dintre cauzele deteriorării creierului, afectând memoria. Evident, aceste studii acuză nivelul necontrolat al glicemiei și nu zahărul în sine.

Cu toate acestea, se știe că un consum excesiv de zahăr este cauza principală a creșterii glicemiei.

Citește și: Mersul pe jos este benefic pentru creier

Îți menții pielea tânără

Consumul de zahăr activează un proces numit glicație care afectează elastina și colagenul din piele.

Renunțarea la zahăr te ajută să-ți îngrijești mai bine pielea și să previi semnele îmbătrânirii premature.