Semne că aveți nevoie de o vacanță cât mai repede

Dincolo de dorința de a ne odihni pentru plăcere, există anumite semne fizice care indică faptul că organismul are nevoie să se relaxeze și să se distanțeze de activitățile de la locul de muncă.
Semne că aveți nevoie de o vacanță cât mai repede

Ultima actualizare: 12 Septembrie, 2021

Mersul la lucru un an întreg poate fi foarte obositor. Deși pentru mulți vacanța este în iulie sau august, corpul nu se poate odihni doar 15 zile la fiecare 12 luni. În articolul următor, vă vom spune care sunt principalele semne ce arată că aveți nevoie de o vacanță.

Semne că aveți nevoie de o vacanță

Semne că aveți nevoie de o vacanță de la locul de muncă

 

Desigur, majoritatea oamenilor spun că au nevoie de o vacanță. Cu toate acestea, este vorba mai mult de o dorință, decât de o nevoie fiziologică. Concediile sunt pauze de care avem nevoie (mai mult decât credem).

Dacă cel puțin unul dintre următoarele simptome vi se pare familiar, atunci ar trebui să faceți o pauză:

1. Pierderea chefului

Vă este din ce în ce mai greu să vă ridicați dimineața? Nu găsiți ceva care să vă atragă atenția pe parcursul zilei? Sunteți nefericiți în fiecare zi indiferent de ceea ce faceți?

Dincolo de faptul că acest lucru li se întâmplă persoanelor care au o slujbă pe care o urăsc, este un steag roșu pentru cei care au norocul să aibă o slujbă care îi pasionează (sau i-a pasionat în trecut).

De exemplu, diverse studii vorbesc despre incidența stresului la locul de muncă și despre modul în care acesta afectează mai mult femeile.

2. Răceală din ce în ce mai frecventă

Stresul reduce capacitatea sistemului imunitar de a ne apăra împotriva atacurilor virușilor și bacteriilor. Dacă v-ați îmbolnăvit prea mult în ultimul timp și recuperarea a fost dificilă, corpul nu mai poate face față dușmanilor.

3. Lipsa creativității sau a concentrării

Totul depinde de tipul de activitate, dar, în general, vă este greu să vă concentrați și să veniți cu idei strălucitoare. S-a dovedit faptul că oamenii nu se pot concentra pentru perioade lungi de timp.

O scurtă pauză vă va ajuta să vă reluați sarcinile fiind mai productivi.

4. Senzație de copleșire

Toate situațiile vă depășesc sau vă copleșesc, nu puteți gândi clar și este foarte greu să vedeți lucrurile în perspectivă. Controlul asupra unei anumite situații nu este întotdeauna posibil, dar nu este normal să nu puteți rezolva nimic și să fiți din ce în ce mai ineficienți.

Fără îndoială, trebuie să vă odihniți în afara rutinei. Astfel, puteți avea mai multă claritate la locul de muncă și puteți lua decizii mai bune.

5. Depresie și anxietate

Semne că aveți nevoie de o vacanță

 

Ambele probleme pot fi legate de lipsa vacanțelor. Stresul continuu duce la acordarea unei atenții sporite problemelor și lucrurilor rele de la locul de muncă sau din viața de zi cu zi. În plus, este unul dintre factorii declanșatori ai episoadelor depresive sau anxioase.

6. Probleme de memorie

Dacă creierul este supraîncărcat, atenția scade și vă face să uitați lucruri importante. Ați uitat o zi de naștere? Nu v-ați dus la doctor pentru că nu v-ați notat programarea în agendă?

Vă este greu să păstrați informații? Nu vă amintiți ceva urgent? Stresul cronic scade dimensiunea unei zone a creierului numită hipocamp, care este legată de memorie.

7. Iritabilitate

Vă deranjează totul? Vă enervați din orice? Nu puteți purta o conversație liniștită cu partenerul, familia sau colegii? Iritabilitatea apare din cauza stresului, oboselii sau depresiei. Este un semn că aveți nevoie de o vacanță!

8. Insomnie

Femeie care suferă de insomnie

 

Este ora 3 dimineața și aveți ochii larg deschiși. Nu este nimic care să vă ajute să dormiți. Ați încercat o mulțime de lucruri și nu puteți dormi mai mult de 2 ore consecutive. Și când o faceți, coșmarurile vă fac să vă treziți imediat.

Ați încercat să dormiți multe ore la rând în weekend, dar sunteți întotdeauna somnoroși. Insomnia este o problemă pe care trebuie să o luați în serios. Meditați, faceți exerciții care vă ajută să eliberați tensiunea…

A face plajă, a respira aer curat și a privi orizontul poate fi un remediu infailibil pentru o odihnă mai bună.

9. Mâncatul excesiv

Vă este poftă de mâncare tot timpul, vreți să mâncați lucruri foarte calorice, prăjite sau cu zahăr, imediat ce terminați cina deschideți frigiderul pentru a vedea ce mai este înăuntru… Mai multe studii au arătat că persoanele stresate au mai multe șanse de a avea un episod diabetic decât cele care sunt calme.

A nu merge în vacanță poate crește producția de hormoni care ne îndeamnă să mâncăm din ce în ce mai mult, cum ar fi grelina. Corpul „cere” hrană nesănătoasă și în cantitate mai mare. În plus, necesită energie rapidă și provoacă rezistență la insulină.

10. Pierderea hobby-urilor obișnuite

Dacă până acum ceva vreme vă plăcea să mergeți la sală, să studiați limba engleză, să mergeți la un curs de pictură, etc., acum căutați orice scuză pentru a lăsa lucrurile pentru a doua zi.

11. Probleme personale

Dacă nu v-ați mai văzut prietenii, părinții sau unchii de mult timp, dacă oamenii din jur spun că observă că sunteți foarte schimbați, dacă tot ce vreți este să dormiți tot weekendul…

Nu există altă opțiune decât o vacanță binemeritată. De aceea, fiți atenți la aceste semne care arată că aveți nevoie de o vacanță!

S-ar putea să te intereseze...
Cum să ai o viață mai sănătoasă după vacanță
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Cum să ai o viață mai sănătoasă după vacanță

Vacanțele vin și trec mult prea rapid. Odată cu sfârșitul perioadei de relaxare, putem decide să avem o viață mai sănătoasă după vacanță.