Sfaturi pentru a ameliora constipația

· 21 iunie 2016
Este esențial să ai activitate fizică în fiecare zi pentru a stimula funcțiile diferitelor organe din corpul tău, inclusiv mișcările intestinale.

Constipația te poate afecta în orice moment al vieții tale, indiferent de vârstă. Așadar, este important să-ți poți da seama dacă suferi de această problemă de sănătate sau nu.

În cazul în care ai mai puțin de trei scaune pe săptămână, este posibil să fii constipat. De asemenea, constipația poate cauza durere în timpul defecației. În general, această problemă este însoțită dureri de burtă și balonare.

Să începem cu o trecere în revistă rapidă a caracteristicilor constipației: se declanșează atunci când materiile fecale rămân blocate în colon pentru perioade lungi de timp, îngreunând astfel defecarea. Principalele cauze ale constipației sunt:

  • Sedentarismul: Pentru ca organismul și organele acestuia să funcționeze corect, trebuie să adopți un stil de viață activ și să faci multă mișcare.
  • O dietă săracă în fibre: Aceasta este cea mai frecventă cauză a constipației. Consumul de fibre este esențial pentru funcționarea corectă a intestinelor.
  • Schimbări ale obiceiurilor zilnice: Nu este neobișnuit ca cineva să se confrunte cu constipația atunci când își schimbă locuința sau pleacă în vacanță, dar și atunci când consumă anumite alimente pentru prima dată.

În cele ce urmează îți vom prezenta 11 sfaturi pentru a ameliora eficient constipația fără a depune prea mult efort.

Tratează constipația cu următoarele sfaturi

Antrenează-te

Trebuie să faci multă mișcare pentru a preveni constipația

Așa cum am menționat deja, corpul are nevoie de mișcare continuă pentru ca funcțiile organelor sale să fie stimulate. Ieși la plimbare, aleargă sau înoată timp de cel puțin 30 de minute în fiecare zi.

Nu amâna defecația

Constipația poate surveni și atunci când simți nevoia să mergi la baie, însă amâni acest lucru pentru mai târziu. Pe cât posibil, evită să amâni defecația pentru perioade lungi de timp.

Evită alimentele procesate

Constipația poate fi cauzată de consumul de alimente junk food

Încearcă să nu consumi mezeluri, cartofi prăjiți și alte alimente de tip „junk food”. Deși acestea au un gust delicios, ele irită colonul, prevenind funcționarea normală a acestui organ.

Evită brânzeturile

Produsele lactate precum înghețata, brânza și laptele conțin o proteină numită cazeină, ce irită colonul și agravează constipația.

Nu consuma orice laxativ

Laxativele pot fi achiziționate cu ușurință din farmacii, dar este indicat să-ți consulți medicul înainte de a începe orice tratament medicamentos. Acesta îți va putea recomanda un laxativ potrivit pentru nevoile specifice organismului tău și pentru nivelul de constipație de care suferi.

Consumă multe fructe

Constipația poate fi ameliorată cu papaya

Majoritatea fructelor sunt utile pentru a ameliora constipația. Te sfătuim să consumi fructe întregi; dacă sunt decojite, aceste alimente își pierd conținutul de fibre.

  • De pildă, papaya conține enzime care îmbunătățesc digestia, așadar consumul unei bucăți din acest fruct în fiecare zi (pe stomacul gol) îți va face mult bine.
  • Sucul de portocale stimulează funcția digestivă, motiv pentru care este indicat să-l bei pe stomacul gol.

Remediu pe bază de oțet de mere

Următoarea băutură acționează ca un laxativ natural. Pur și simplu amestecă o lingură de oțet de mere cu puțină miere și apă. Nu consuma remediul mai des de o dată pe săptămână.

Consumă fructe uscate și deshidratate

Fructele uscate sunt utile pentru a preveni constipația

Asemenea fructelor cărnoase și proaspete, cele uscate și deshidratate aprovizionează organismul cu un plus de fibre. Încearcă să mănânci fructe de pădure, prune și stafide uscate pentru a ameliora simptomele constipației.

Remediu pe bază de ulei de măsline

În fiecare zi se descoperă noi utilizări ale uleiului de măsline. Încearcă să bei o cană de apă caldă cu puțină lămâie și o lingură de ulei de măsline pe stomacul gol. Acest amestec îți va îmbunătăți digestia și te va ajuta să pierzi în greutate.

Consumă fasole

Poți consuma fasole pentru a preveni constipația

După cum știi deja, organismul uman are nevoie de fibre pentru ca digestia să funcționeze corespunzător. Fasolea are un conținut bogat de fibre și este o sursă utilă de proteine și vitamine (precum fier, cupru, zinc, fosfor, potasiu, magneziu și calciu).

Consumă mere

Consumul zilnic de mere te poate ajuta să defechezi mai ușor. Mai mult, cojile de măr sunt un antioxidant incredibil, conțin fibre și pot curăța intestinele, motiv pentru care te sfătuim să consumi mere cât mai des posibil.