Slăbește mâncând mai multe proteine

7 august 2015



Am auzit cu toții de dietele bazate pe consumul de proteine care te ajută să slăbești ușor, dar prezintă riscul de a-ți suprasolicita organele interne, cauzând astfel diverse probleme de sănătate. Adevărul este că aceste proteine sunt esențiale în dieta noastră, dar probabil că nu multe persoane le consumă în cantități suficiente, întâmpinând astfel dificultăți în pierderea kilogramelor în plus.

Vă vom explica cum puteți începe să consumați mai multe proteine într-un mod echilibrat, fără a face abuz de cele de origine animală, pentru a putea da jos mai repede kilogramele nedorite și a obține o talie mai subțire, bucurându-vă în același timp de multe alte beneficii.

Importanța consumului de proteine

Consumul de proteine este deosebit de important în timpul perioadei de creștere, a sarcinii sau pentru persoanele care nu fac exerciții fizice în fiecare zi. Acestea nu ar trebui să lipsească din mesele tale zilnice. Multe persoane fac abuz de carbohidrați (pâine, paste, dulciuri etc.) și uită de proteine. Pe de altă parte, alți oameni mănâncă multe proteine, dar numai de origine animală, iar acest exces poate cauza probleme la rinichi sau ficat.

bicicleta-1

Ce îți oferă proteinele?

  • Oferă fermitate corpului tău și previne aspectul flasc al mușchilor și al pielii.
  • Îți hrănesc părul, pielea și unghiile.
  • Sunt esențiale pentru sănătatea oaselor.
  • Previn retenția apei în organism (în picioare, pleoape, glezne etc.)
  • Îți oferă energie, rezistență și vitalitate.
  • Îți întăresc imunitatea.
  • Ajută la arderea grăsimilor, în special în jurul taliei.
  • Previn constipația (în special proteinele vegetale).

O masă echilibrată

O masă echilibrată, pe parcursul întregii zile, ar trebui să conțină:

  • Proteine de origine animală sau vegetală
  • Fructe și legume crude și gătite
  • Carbohidrați, de preferat cereale integrale (orez, ovăz, mei, grâu, etc.)
  • Grăsimi sănătoase (uleiuri vegetale, nuci, avocado)
proteine linte

Proporțiile variază în funcție de vârsta și de stilul de viață ale fiecărei persoane, dar cele mai bune indicii ale unei diete echilibrate îl reprezintă starea de bine, energia și menținerea unei greutăți adecvate.

Surse de proteine animale

Sursele de proteine de origine animală sunt următoarele:

  • Carne: roșie (vită, miel, porc) și albă (pui, curcan)
  • Pește: alb (merluciu, calcan, pește pescar) și albastru (somon, ton, pește-spadă)
  • Fructe de mare (stridii, creveți, midii)
  • Ouă
  • Lapte și produse lactate (brânză, iaurt, unt, smântână): de vacă, capră, oaie
branzeturi-cursuri

Încearcă să nu faci abuz de carne roșie, felii de carne rece, crustacee și produse lactate cu un conținut ridicat de grăsime. Alege, în schimb, alte proteine. Ouăle, de exemplu, reprezintă una dintre cele mai sănătoase și mai bogate surse de proteine, în special albușul.

De asemenea, încearcă să alegi produse organice, întrucât numeroase studii au dovedit că hormonii și medicamentele administrate animalelor intră direct în corpul nostru. De asemenea, condițiile în care trăiesc animalele pot avea un efect negativ asupra gustului și calității alimentelor. Este mai bine să consumi mai puține proteine de origine animală, dar de o calitate superioară.

Atunci când gătești, alege modalitățile mai sănătoase de preparare: la grătar, prin fierbere sau la cuptor. 

Surse de proteine vegetale

Proteinele de origine vegetală reprezintă, de asemenea, o sursă excelentă de proteine, de o calitate la fel de bună ca și cele de origine animală. Multe persoane chiar le digeră mai bine. Deși cantitatea de proteine este mai mică, adevărul este că organismul le absoarbe mai bine. Conțin de asemenea fibre și numeroase vitamine și minerale, fiind astfel esențiale în dieta ta. Este bine să combini ambele tipuri în meniul tău săptămânal.

  • Legume: fasole, boabe de năut, mazăre, linte
  • Nuci: semințe de pin, alune, migdale, fistic
  • Ciuperci comestibile
  • Fructe: deși fructele conțin puține proteine, cele mai mari cantități se găsesc în avocado și în banane.
  • Usturoi
  • Cereale. Nici cerealele nu conțin cantități mari de proteine, dar fac excepție grâul, grișul și secara. Combinația dintre cereale și legume este una extraordinară pentru a vă oferi cantitatea necesară de proteine vegetale.
  • Alge, în special spirulina
  • Drojdie de bere
  • Gluten din grâu
  • Semințe încolțite

Persoanele care au colesterolul sau trigliceridele mărite ar trebui să consume mai multe proteine vegetale decât animale. Este recomandat să consume proteine animale doar o dată pe săptămână.

Sursa fotografiilor: ponte1112, joannova și ulteriorepicure.

 

Te-ar mai putea interesa