Tendinita pes anserinus: simptome și tratament

15 Noiembrie, 2020
Tendinita pes anserinus este o afecțiune a genunchiului. Inflamația acestor tendoane poate împiedica alergarea și se poate croniciza.

Tendinita pes anserinus este o inflamație a tendoanelor care fac parte din structura anatomică pes anserinus. Aceasta este situată în partea interioară a genunchiului, chiar sub acesta. Alergătorii sunt grupul de populație care suferă cel mai des de această afecțiune.

Ești alergător? Ai avut vreodată această problemă? Descoperă mai multe despre modul în care apare și ce poți face pentru a o trata în articolul de mai jos.

Ce este tendinita pes anserinus?

Termenul de tendinită se referă la o inflamație a tendoanelor. Inflamația afectează structura anatomică a genunchiului interior, chiar sub articulație. Această structură constă în punctul de întâlnire a trei mușchi care vin de jos, alcătuind o parte a piciorului. Aceștia sunt următorii:

  • Semitendinosul se află în partea din spate a coapsei și participă la flexia și extinderea genunchiului.
  • Internul drept este situat în partea internă a coapsei. Este responsabil de apropierea genunchiului și flexarea extremității.
  • Sartorius: Mușchiul poartă acest nume deoarece începe în șold, trece peste genunchi și ajunge în tibie. Acesta participă la mișcarea articulației șoldului.
Pentru a rezuma, tendinita pes anserinus constă în iritarea și inflamația tendoanelor acestor trei mușchi și a zonei de inserție a acestora. Pe scurt, este o boală a articulației genunchiului.
Îți recomandăm:
Alergător cu tendinita pes anserinus
Tendinita pes anserinus este o boală care afectează uneori alergătorii.

Pe cine afectează tendinita pes anserinus?

Deși această boală poate afecta pe oricine, anumite grupuri sunt mai expuse riscului. Ne referim la persoanele ale căror obiceiuri sau caracteristici le fac mai predispuse la dezvoltarea acestei afecțiuni.

De exemplu:

  • Alergătorii: Oamenii care aleargă adesea au tendința de a dezvolta acest tip de afecțiune, deoarece alergatul este un sport care are un impact mare asupra articulațiilor. Aceste eforturi irită cartilajul și tendoanele, precum și mușchii.
  • Persoanele care sunt supraponderale: În acest caz, articulațiile depun în mod constant un efort suplimentar, în special cele ale membrelor inferioare. Fiecare mișcare suprasolicită articulațiile din cauza excesului de greutate, deteriorând punctele scheletice ale mușchiului de susținere. Acest lucru afectează genunchii, gleznele și șoldurile.
  • Cei cu probleme anatomice. Aici ne referim la probleme precum picioarele plate, malformațiile pelvine sau proeminențele osoase. Genunchiul nu este capabil să efectueze mișcarea normală sau este supraîncărcat. Rezultatul este uzura tendoanelor.
În plus, anumite obiceiuri proaste pot împiedica mușchii să se relaxeze așa cum ar trebui atunci când ai terminat exercițiile fizice. De exemplu, este o greșeală să nu te întinzi la terminarea antrenamentului sau să folosești încălțăminte necorespunzătoare. Tensiunea continuă facilitează apariția acestor leziuni.

Simptomele tendinitei pes anserinus

Cel mai frecvent simptom este durerea. Aceasta este rezultatul inflamației tendoanelor. Întrucât nu există spațiu de expansiune, lichidul care se acumulează pune presiune pe tendoane. Prin urmare, se creează o presiune incomodă.

Caracteristicile durerii variază de la o persoană la alta, la fel și intensitatea și durata. Mai mult, momentele în care durerea apare sunt variabile. Adesea, persoanele afectate experimentează dureri continue, greu de calmat. De fapt, durerea poate persista chiar și în timpul nopții.

Uneori, în timp ce faci exerciții fizice sau îți întinzi mușchii, durerea poate scădea în intensitate. Însă, odată ce activitatea fizică s-a încheiat, durerea revine. Acest lucru are legătură cu metabolismul muscular și modul în care sunt distribuite substanțele chimice în celule.

Cum poți trata tendinita pes anserinus?

Bărbat care aplică p compresă pe genunchi
Aplicarea compreselor reci direct pe genunchi poate ajuta la calmarea simptomelor tendinitei pes anserinus.

Tratamentul corect al acestor tipuri de leziuni este foarte important, deoarece complicațiile pot face ca această afecțiune să devină cronică. Desigur, primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să consulți un specialist care să confirme sau să excludă prezența acestui tip de tendinită.

Apoi, terapia se va baza pe o combinație de măsuri:

  • Odihna: Odihna articulației și a mușchilor afectați este fundamentală pentru a trata iritația și inflamația. Cel mai bine este să ridici piciorul cu o pernă sub genunchi, dacă este posibil, astfel încât zona să se poată odihni.
  • Compresele reci și antiinflamatoarele: Masajele cu gheață sunt benefice atunci când vine vorba de reducerea inflamației. Mai mult, în momentele de durere foarte acută, poți lua medicamente antiinflamatoare.
  • Fizioterapia: Un kinetoterapeut va fi cel care va decide cel mai bun tratament pentru fiecare caz în parte. Cel mai adesea, tratamentul va consta într-o combinație de diferite abordări, inclusiv masaj, crioterapie, terapie cu ultrasunete și bandaje compresive.

Îți recomandăm:

Exerciții pentru tendinita umărului

Nu îți neglija genunchii

Tendinita pes anserinus este o boală destul de frecventă care poate afecta pe oricine. Cu toate acestea, alergătorii și persoanele supraponderale sunt mai predispuse să dezvolte acest tip de leziune.

Adoptă obiceiuri sănătoase atunci când vine vorba de exerciții fizice, întindere și folosirea echipamentului necesar. Aceste măsuri sunt fundamentale atunci când vine vorba de prevenire. În același timp, persoanele supraponderale ar trebui să își modifice stilul de viață pentru a controla acest factor de risc.

 

  • Carrillo-Esper, R., Denise Zepeda-Mendoza, A., Pérez-Calatayud, A., Díaz-Carrillo, A., Peña-Pérez, C., & Arturo Rivero-Martínez, J. (2014). Bursitis anserina CASO PROBLEMA. In Rev Invest Med Sur Mex (Vol. 21, Issue 2).
  • Tendinitis y bursitis de la pata de ganso. (n.d.). Retrieved June 19, 2020, from https://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/resumen.cgi?IDARTICULO=53151
  • Naba, Eliana. “Tendinitis de Aquiles en corredores.” (2012).
  • Silván, Hernán. “Manual de lesiones del corredor.” Prevención y tratamiento Grupo Arthax. Madrid (2001).
  • Ugalde, Priscilla Bonilla, Melany Chavarría Briceño, and Cesia Grajales Navarrete. “Tendinitis rotuliana (rodilla del saltador).” Revista Médica de Costa Rica y Centroamérica 73.620 (2016): 519-523.
  • Rosa, Andrés. “Fisiologia en el entrenamiento de la aptitud física muscular.” Efdeportes. com 1 (2015).
  • Gómez, Jaime Gutiérrez, Mariano Fernández Fairén, and Santiago Sandoval Haro. “Tendinitis y bursitis de la pata de ganso.” Ortho-tips 10.3 (2014): 163-178.
  • de la Hera Cremades, B., L. Escribano Rueda, and A. Lara Rubio. “Rodilla en resorte interno por engrosamiento de la pata de ganso.” Revista Española de Cirugía Ortopédica y Traumatología 61.3 (2017): 200-202.