10 sfaturi pentru picioare sănătoase

8 august 2015

Picioarele reprezintă una dintre cele mai importante părți ale corpului nostru și de aceea au nevoie de îngrijire și atenție. Dacă avem picioare sănătoase vom putea face față mai bine agitației și treburilor zilnice și vom avea parte de mai mult confort.

Mulți oameni uită să-și maseze picioarele, să le revitalizeze și hidrateze și ignoră faptul că au chiar acasă remediile ce pot reda confortul atât picioarelor, cât și întregului corp.

Pentru a păstra echilibrul organismului dumneavoastră trebuie să acordați importanța cuvenită fiecărei părți ale sale. Prin câteva metode simple și practice aveți posibilitatea să dați vieții dumneavoastră o nouă direcție începând chiar de la bază pentru a avea picioare sănătoase.

Este important să vă amintiți că picioarele nu sunt afectate doar de oboseală, ci și de frecarea și transpirația cauzată de purtarea unor încălțări închise ce nu permit aerisirea corespunzătoare. Aceste probleme pot provoca leziuni minore, ciuperci și diferite afecțiuni, în special la persoanele peste 50 de ani.

Ce trebuie să faceți?

Vă oferim în cele ce urmează 10 sfaturi de bază pentru sănătatea picioarelor dumneavoastră, un decalog ușor de pus în practică și care oferă beneficii reale. Trebuie să fiți consecvenți și să vă doriți într-adevăr să atingeți starea de bine și confortul.

Decalogul picioarelor sănătoase

1. Protejați-vă de căldură și de frig

Evitați să mergeți cu picioarele goale pe plajă sau pe suprafețe fierbinți (la piscine, saune, spa-uri sau acasă), iar dacă noaptea vă îngheață picioarele purtați șosete. Nu folosiți pungi cu apă sau pături electrice pentru a vă încălzi picioarele și nici gheață pentru a le răci.

2. Spălați-vă picioarele cu delicatețe în fiecare zi

Baie-picioare

Pentru ca picioarele dumneavoastră să fie puternice și să-și păstreze temperatura normală, spălați-le cu apă caldă și cu un săpun delicat, cu pH neutru, în fiecare zi. Este bine ca baia să nu dureze mai mult de 10 minute și ca după aceasta să vă uscați picioarele.

3. Nu neglijați hidratarea

Aveți grijă ca picioarele voastre să nu fie nici prea umede, nici prea uscate și ca pielea să fie catifelată și hidratată suficient. O cremă hidratantă naturală poate face minuni în acest sens.

4. Îngrijiți-vă unghiile

Picioare sănătoase

Este bine ca unghiile să fie pilite, și nu tăiate în fiecare săptămână sau ori de câte ori este nevoie. Pentru a le da o formă frumoasă, cel mai bine este să folosiți o pilă. Cercetați-le pentru a descoperi orice fel de modificare de culoare sau de textură care apare în timp, sau ca să depistați orice început de încarnare a lor. Nu împrumutați niciodată instrumentele pentru igiena unghiilor.

5. Încălțămintea

Folosiți încălțăminte potrivită atât pentru afară, cât și pentru stat în casă. Când încercați pentru prima dată o încălțăminte, nu ar trebui să o purtați de la început o perioadă îndelungată de timp. Încercați-o treptat. Este important să vă simțiți confortabil în încălțămintea aleasă, aceasta nu trebuie să fie nici strâmtă, nici largă.

6. Evitați substanțele iritante

Ingrijirea-picioarelor

Pentru a avea picioare sănătoase, evitați substanțele și instrumentele iritante, precum alcoolul, apa sărată, aparatele de ras, iodul și aparatele pentru îndepărtarea bătăturilor, care pot provoca o serie de probleme. Dacă trebuie să purtați un bandaj, alegeți unul hipoalergenic.

7. Examinați-vă picioarele

Trebuie să vă examinați picioarele în fiecare zi. Atunci când credeți că există o problemă nu ezitați să cereți ajutorul unui specialist. Acordați mare atenție rănilor, de orice fel, precum și tăieturilor, petelor, zgârieturilor, veziculelor sau zonelor umflate sau roșii. Căutați soluții pentru toate aceste probleme astfel încât picioarele dumneavoastră să devină din nou sănătoase.

8. Mergeți pe jos

Picioare2

Mergeți pe jos în fiecare zi! Încercați plimbări ușoare de 45 de minute sau de o oră. Special pentru picioare puteți face exerciții de ridicare și coborâre. Repetați exercițiul timp de 5 minute de 2-3 ori pe zi. În plus, pe lângă mers ar fi foarte bine să practicați un sport. De asemenea, evitați fumatul și alcoolul.

9. Verificați-vă glicemia

Încercați să țineți sub control nivelul glicemiei cu o dietă sănătoasă ce include cantități rezonabile de zahăr și amidon. Uneori acest lucru poate părea complicat, dar în timp veți aprecia cum se cuvine efectele benefice atât asupra picioarelor, cât și a restului corpului.

10. Consultați un medic

În cazul în care observați că ceva nu este în regulă cu picioarele dumneavoastră și considerați că este dificil să rezolvați singuri problema, adresați-vă unui medic. Acordați întotdeauna o atenție specială nevoilor corpului dumneavoastră și în special picioarelor.

Aceste recomandări sunt eficiente?

Doar de dumneavoastră depinde ca aceste sfaturi să se concretizeze în rezultate palpabile. Picioarele voastre vor fi pe atât de sănătoase pe cât de mult le îngrijiți. Recomandările noastre v-au sugerat soluții pentru a avea picioare sănătoase, așa că aplicați-le în mod constant și veți observa în scurt timp schimbările.

În concluzie…

Cel mai important este să fiți consecventi în îngrijirea picioarelor voastre, indiferent unde vă aflați. Ele sunt o parte importantă a corpului dumneavoastră, așa că, examinați-le și îngrijiți-le corespunzător. Feriți-vă de soluții chimice sau de orice alte substanțe care le pot afecta. Și nu uitați că trebuie să urmați o dietă echilibrată pentru că, deși poate părea surprinzător, având grijă de propria alimentație aveți grijă de fapt de întregul corp și de părțile acestuia.

Te-ar mai putea interesa