5 alimente depurative pentru cină

30 ianuarie 2019
Este indicat să consumi următoarele alimente depurative la cină, astfel încât ele să poată acționa în organism peste noapte.

O cină cu alimente depurative ne poate îmbunătăți sănătatea. Seara, organismul nostru are nevoie să se odihnească, mai ales dacă în timpul zilei am fost stresați și am consumat alimente grase.

Multora dintre noi ni s-a întâmplat să ne întoarcem acasă după o zi solicitantă la serviciu și să nu avem chef să mâncăm sănătos. Legumele și alte alimente similare arată plictisitor și par potrivite mai degrabă pentru o dietă.

Nimic mai departe de adevăr. A consuma alimente depurative pentru sănătatea organismului este un lucru extraordinar. De asemenea, acestea îți calmează stomacul.

Mai mult, datorită conținutului semnificativ de nutrienți, alimentele depurative au abilitatea de a curăța ficatul. Astfel, ele pot reduce nivelul de toxine din organism.

Servind alimente depurative la ultima masă a zilei, vom profita la maxim de beneficiile acestora. Cu ajutorul lor, organismul nostru se va purifica pe timp de noapte, iar dimineața ne vom trezi plini de energie.

Așadar, putem spune că o cină bogată în alimente depurative ne va ajuta să remediem factorii care ne obosesc. În plus, organismul nostru va deveni mai rezistent împotriva elementelor care provoacă dureri de cap și diverse boli.

Cele mai bune alimente depurative pentru cină

În cele ce urmează îți prezentăm câteva alimente bogate în enzime detoxifiante, astfel încât să te poți bucura de o masă sănătoasă și gustoasă. Următoarele alimente depurative sunt 100% bio, susținând detoxifierea naturală a organismului.

Citește în continuare pentru a descoperi care sunt cele mai bune alimente depurative pentru cină, precum și numeroasele moduri în care le poți găti.

Cină cu alimente depurative pentru detoxifierea organismului

1. Anghinarele, un aliat pentru ficat

Când vorbim despre alimente depurative, o anumită legumă iese în evidență: anghinarea. Pe lângă faptul că este gustoasă, aceasta oferă multe beneficii pentru sănătate, fiind benefică mai ales pentru ficat. Anghinarele sunt utile pentru a curăța organismul de grăsimi și toxine.

  • Frunzele de anghinare sunt fibroase și bogate în cynarin.
  • Cynarin-ul din componența anghinarelor este un compus fenolic. Acesta stimulează producția de fiere și ajută vezica biliară. De asemenea, cynarin-ul susține revitalizarea ficatului.
  • Anghinarele au și un efect detoxifiant. Datorită acestui beneficiu, această legumă protejează celulele ficatului împotriva compușilor nocivi. Printre altele, anghinarea reprezintă un aliment antiinflamator, diuretic și depurativ.

Cum putem servi anghinare la cină?

  • Le poți găti cu lămâie, usturoi și pătrunjel.
  • Le poți include în supe împreună cu țelină.

2. Sfecla, o sursă de sănătate

Sfecla este unul din cele mai bune alimente depurative disponibile. Această legumă conține numeroase substanțe importante, compuși datorită cărora nu ar trebui să lipsească din nicio dietă sănătoasă. Printre aceste substanțe se numără:

  • Betaină, betalaine, fibre, fier, acid folic și betanină.
  • Nutrienții enumerați anterior sunt foarte importanți, protejând sănătatea și oferind o senzație de sațietate.
  • Sfecla este, de asemenea, bogată în pectină, o fibră ce ne ajută să ne curățăm ficatul de toxine.
O cină bogată în alimente depurative ajută la eliminarea toxinelor

Cum putem servi sfeclă la cină?

  • Nutriționiștii ne recomandă să servim sfecla crudă, astfel încât să profităm de toate vitaminele și mineralele din componența acesteia.
  • Poți combina sucul de sfeclă cu suc de morcovi sau suc de mere.
  • Dacă vrei, poți să toci sfecla și să o incluzi în salate.

Te invităm să citești și:

Detoxifiezi și cureți ficatul cu sfeclă

3. Țelina, un diuretic excelent

Țelina este o sursă excelentă de antioxidanți și enzime benefice. Această legumă este, de asemenea, bogată în vitamine precum vitamina K, C, B6 și B9 și minerale ca potasiul.

Țelina a fost utilizată de mult timp în cadrul medicinei alternative. Fiind benefică pentru inimă, aceasta poate mări volumul de urină produs de organism, ajutându-ne să evităm bolile.

Deși țelina nu poate vindeca nicio boală, această legumă ne poate face să ne simțim mai bine, ajutându-ne să menținem un echilibru intern. Iată câteva dintre beneficiile oferite de țelină:

  • Țelina acționează ca un antiinflamator natural și aprovizionează organismul cu antioxidanți.
  • Reglează presiunea arterială și nivelul de colesterol.
  • Oferă fibre, facilitând digestia și stimulând pierderea în greutate.
  • Oferă flavonoide și polifenoli, care promovează sănătatea ficatului.
Țelina este unul din cele mai bune alimente depurative existente

Cum putem servi țelină la cină?

  • Poți să o toci și să o incluzi în salate.
  • Poți să o incluzi în supe ușoare cu anghinare sau dovlecel.

Vezi și:

Băutură care curăță rinichii, 100% naturală

4. Kiwi, un aliment ideal pentru cină

Kiwi reprezintă unul dintre cele mai bune fructe pe care le putem consuma, constituind o opțiune ideală pentru cină.

  • Acest fruct este bogat în vitamine și săruri minerale. Kiwi poate, printre altele, să regleze sistemul nervos și să ne ajute să avem un somn odihnitor.
  • Mai mult, kiwi conține vitamina C, un compus fantastic ce susține curățarea organismului, fortifică sistemul imunitar și protejează ficatul.
  • Kiwi reprezintă unul din cele mai interesante alimente depurative deoarece este bogat în fibre și stimulează mișcările intestinale.
  • Nu în ultimul rând, kiwi este foarte bogat în acid alfa-linoleic, o substanță care luptă împotriva colesterolului în exces.
Multe fructe intră în categoria de alimente depurative

Cum putem servi kiwi la cină?

  • Poți să incluzi acest fruct în salate, împreună cu spanac, fructe uscate, somon, roșii cherry și zeamă de lămâie.

5. Ceaiul de fenicul, tocmai bun pentru a încheia cina

Feniculul este o plantă a cărui miros este asemănător cu cel al anasonului stelat. Poți achiziționa fenicul din orice plafar. Ceaiul de fenicul reprezintă o băutură ideală după cină, înainte de culcare. Iată câteva motive pentru care ar trebui să o bei:

  • Ceaiul de fenicul are proprietăți antiinflamatoare, putând ameliora balonarea abdominală și susținând digestia corectă.
  • Această băutură are efect depurativ și diuretic.
  • Ceaiul de fenicul este benefic atât pentru ficat, cât și pentru metabolism.
  • Feniculul are un conținut semnificativ de calciu, fier, mangan, magneziu, potasiu, vitamina C și vitamina B3.
  • Această plantă prezintă două alte beneficii semnificative: ameliorează anxietatea și promovează somnul odihnitor.

Nu ezita să incluzi cele cinci alimente depurative prezentate în acest articol în meniul tău de cină. Acestea îți vor îmbunătăți sănătatea.

  • Duttaroy, A. K., & Jørgensen, A. (2004). Effects of kiwi fruit consumption on platelet aggregation and plasma lipids in healthy human volunteers. Platelets. https://doi.org/10.1080/09537100410001710290
  • Chu, Y.-F., Sun, J., Wu, X., & Liu, R. H. (2002). Antioxidant and antiproliferative activities of common vegetables. Journal of Agricultural and Food Chemistry. https://doi.org/10.1021/jf020665f
  • Malhotra, S. K. (2012). Celery. In Handbook of Herbs and Spices: Second Edition. https://doi.org/10.1533/9780857095688.249
  • Wootton-Beard, P. C., & Ryan, L. (2011). A beetroot juice shot is a significant and convenient source of bioaccessible antioxidants. Journal of Functional Foods. https://doi.org/10.1016/j.jff.2011.05.007
  • Llorach, R., Espín, J. C., Tomás-Barberán, F. A., & Ferreres, F. (2002). Artichoke (Cynara scolymus L.) Byproducts as a potential source of health-promoting antioxidant phenolics. Journal of Agricultural and Food Chemistry. https://doi.org/10.1021/jf0200570