Smoothie detoxifiant cu sfeclă și morcovi

Atât sfecla, cât și morcovii sunt legume bogate în vitamine, cu proprietăți antioxidante care stimulează circulația sângelui. Sfecla reglează și tranzitul intestinal. 
Smoothie detoxifiant cu sfeclă și morcovi

Ultima actualizare: 19 Ianuarie, 2019

Un smoothie detoxifiant cu sfeclă și morcovi este cu siguranță una dintre cele mai sănătoase băuturi. Nu numai că acesta are un gust plăcut și răcoritor, dar dacă este consumat în mod regulat, curăță sângele și îmbunătățește sănătatea ficatului. 

Chiar dacă nu ne dăm seama, zi după zi în organism se acumulează tot mai multe toxine. Dieta necorespunzătoare, medicamentele, factorii contaminanți din mediu și stresul sunt dușmani care atacă zilnic ficatul și îl împiedică să funcționeze în mod adecvat.

Prin urmare, îți recomandăm să adopți o serie de obiceiuri sănătoase la care să adaugi și consumul următorului smoothie detoxifiant cu sfeclă și morcovi.

Sfecla curăță sângele și ficatul

Te-ai gândit vreodată că sfecla ajută la curățarea sângelui și a ficatului? Ei bine, este adevărat. Sfecla nu este o legumă oarecare, după cum poți citi mai jos:

Este bogată în antioxidanți

Probabil ai auzit de multe ori cât de necesari și benefici sunt antioxidanții pentru organism, dar știi care sunt de fapt avantajele pe care le oferă aceste elemente naturale?

  • Previn îmbătrânirea prematură.
  • Întăresc celulele, contribuind la menținerea sănătății acestora. Acest lucru este benefic și pentru ficat.
  • Antioxidanții luptă împotriva radicalilor liberi, protejând țesuturile și îmbunătățind starea generală de sănătate.
  • Reglează tensiunea arterială.

Sfecla este foarte bogată în antioxidanți. Ea conține beta-caroten, carotenoide și flavonoide. Aceștia îi dau frumoasa culoare roșie și curăță ficatul, mai ales dacă suferi de steatoză hepatică.

În 2012, în revista New England Journal of Medicine (Jurnalul de medicină din New England), a fost publicat un studiu care a dezvăluit faptul că persoanele cu ficatul gras au prezentat îmbunătățiri vizibile după numai câteva luni în care au consumat suc de sfeclă. Nivelul de grăsime, dar și inflamația de la nivelul ficatului au fost reduse.

Activează metabolismul și descompune grăsimile

Acest smoothie te ajută să slăbești, dar îți oferă și energie. Este perfect pentru a fi băut dimineața sau înainte de masă.

  • Sfecla este bogată în fibre. Acestea te ajută să elimini toxinele din intestine care împiedică absorbția corespunzătoare a nutrienților.
  • Îmbunătățește tranzitul intestinal.
  • Previne acumularea de lipide în celulele hepatice.
  • Activează metabolismul și optimizează funcționarea sistemului limfatic.

Sfecla curăță sângele și protejează inima

Încă din Antichitate sucul de sfeclă a fost valorificat pentru îmbunătățirea sănătății sângelui. Din fericire, acesta este un remediu pe care îl putem folosi și în ziua de azi.

  • Sfecla este bogată în potasiu și ajută la combaterea hipertensiunii arteriale. 
  • Scade nivelul de colesterol rău (LDL) din sânge.
  • Sucul de sfeclă este foarte bogat în nutrienți (magneziu, fosfor, acid folic și vitaminele A, B și C).

Morcovii curăță sângele și ficatul

Cei mai mulți dintre noi știm că morcovii sunt benefici pentru sănătatea ochilor și pentru bronzat, însă aceste legume au mult mai multe beneficii:

  • Consumul regulat de morcovi stimulează circulația sângelui.
  • Morcovii sunt bogați vitamine (A, B, C și E), minerale și antioxidanți. Iar partea cea mai bună… au foarte puține calorii!
  • Complexul de vitamine B este esențial pentru îngrijirea, optimizarea și regenerarea celulelor hepatice. Morcovii conțin o cantitate considerabilă de astfel de vitamine, nemaifiind necesar consumul de produse animale.
  • În plus, morcovii au un conținut ridicat de potasiu și fosfor, două elemente care revitalizează sângele și nervii.
  • Celulele mamă din morcovi sunt bogate în provitamina A. Atunci când ajunge în sânge, aceasta este transformată în retinol, o substanță care ajută la repararea celulelor afectate de toxine.

Cum să prepari un smoothie detoxifiant cu sfeclă și morcovi

Sucul de sfeclă este benefic pentru ficat

Ingrediente

  • 1 sfeclă de dimensiuni medii, fiartă
  • 2 mandarine
  • 2 morcovi
  • 1 pahar cu apă (200 ml)

Mod de preparare

  • Este foarte simplu. Mai întâi trebuie să cureți bine morcovii, iar apoi să îi tai în bucăți. Separă feliile de mandarină (poți folosi și suc de portocale dacă vrei) și taie sfecla în patru.
  • Adaugă toate ingredientele în blender. Procesează până obții un amestec fin și omogen , adăugând și un pahar de apă pentru a-l face mai puțin dens.

Este bine să bei acest smoothie detoxifiant cu sfeclă dimineața. Zi după zi vei observa o diferență în starea ta de sănătate.

S-ar putea să te intereseze...
Smoothie-uri pentru un ficat sănătos
Doza de SănătateCitește-l în Doza de Sănătate
Smoothie-uri pentru un ficat sănătos

Menținerea unui ficat sănătos poate fi realizată prin diete specifice, dar și prin suplimente nutritive precum băuturile smoothie.



  • Coronado, M., Vega y León, S., Gutiérrez, R., Vázquez, M., & Radilla, C. (2015). Antioxidantes: perspectiva actual para la salud humana. Revista chilena de nutrición, 42(2), 206-212. https://scielo.conicyt.cl/scielo.php?pid=S0717-75182015000200014&script=sci_arttext&tlng=e
  • Martínez Álvarez, J y Izquierdo Pulido, M. La capacidad antioxidante de la dieta española: la rueda de los alimentos antioxidantes. Sociedad Española de Dietética y Ciencias de la Alimentación. [En línea] Disponible en: nutricion.org
  • Cámara Hurtado, Cortes Sánchez y  Torija Isasa. Frutas y verduras, fuentes de salud. Nutrición y Salud. Salud Madrid. [En línea] Disponible en: madrid.org
  • Eggebeen, J., Kim-Shapiro, D. B., Haykowsky, M., Morgan, T. M., Basu, S., Brubaker, P., … & Kitzman, D. W. (2016). One week of daily dosing with beetroot juice improves submaximal endurance and blood pressure in older patients with heart failure and preserved ejection fraction. JACC: Heart Failure, 4(6), 428-437. http://heartfailure.onlinejacc.org/content/4/6/428.abstract
  • Sárdi, É., Stefanovits-Bányai, É., Kocsis, I., Takács-Hájos, M., Fébel, H., & Blázovics, A. (2009). Effect of bioactive compounds of table beet cultivars on alimentary induced fatty livers of rats. Acta alimentaria, 38(3), 267-280. https://akademiai.com/doi/abs/10.1556/AAlim.38.2009.3.1
  • Janiszewska, E. (2014). Microencapsulated beetroot juice as a potential source of betalain. Powder technology, 264, 190-196. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0032591014004872
  • Clifford, T., Howatson, G., West, D. J., & Stevenson, E. J. (2015). The potential benefits of red beetroot supplementation in health and disease. Nutrients, 7(4), 2801-2822. https://www.mdpi.com/2072-6643/7/4/2801/htm?__hstc=3584879.822a9c3981f04695664b9dc054b5f524.1523145601968.1523145601969.1523145601970.1&__hssc=3584879.1.1523145601971&__hsfp=1773666937
  • Sun, T., Simon, P. W., & Tanumihardjo, S. A. (2009). Antioxidant phytochemicals and antioxidant capacity of biofortified carrots (Daucus carota L.) of various colors. Journal of agricultural and food chemistry, 57(10), 4142-4147. https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/jf9001044