6 moduri de a-ți înveseli partenerul când este supărat pe tine

Uneori, nu știm cum să acționăm după o ceartă pentru a nu agrava situația. Vă arătăm cum puteți să ajungeți la împăcare cu partenerul după o ceartă!
6 moduri de a-ți înveseli partenerul când este supărat pe tine

Ultima actualizare: 17 Octombrie, 2021

Certurile fac parte din relațiile umane, mai ales cele care apar cuplu, deoarece este o legătură intimă. Uneori, aceste dezacorduri sunt minore, dar în alte cazuri, disconfortul poate dura ore sau zile. Din acest motiv, îți oferim câteva sfaturi pentru a-ți înveseli partenerul când este supărat pe tine.

Un comentariu nefericit, lipsa de atenție într-un moment important, încălcarea unei promisiuni… Există multe situații care pot da naștere unei supărări.

Când se întâmplă acest lucru, nu știm întotdeauna cum să reacționăm pentru a nu înrăutăți situația. Uneori, mândria ne împiedică să facem pașii cei mai evidenți. Chiar și așa, există mai multe modalități de a-ți înveseli partenerul când este supărat pe tine.

6 moduri de a-ți înveseli partenerul când este supărat pe tine

Dacă doriți să vă înveseliți partenerul atunci când acesta este supărat, trebuie să țineți cont de contextul în care a apărut disputa. Care a fost motivul? Are o mare importanță sau este un fleac? În funcție de acești parametri, puteți alege opțiunea care vi se potrivește cel mai bine.

1. Abordare

Uneori, un gest simplu, cum ar fi un zâmbet sau o privire plină de afecțiune, este suficient pentru a transmite celeilalte persoane că ne pare rău. Dacă a trecut ceva timp și amândoi sunteți supărați, acesta poate fi un pas bun pentru a ajunge la reconciliere.

S-a constatat că a fi distanți și indiferenți în timpul conflictului poate deteriora conexiunea emoțională și legătura.

Cuplu care se ține de mână

2. Contact fizic

Îmbrățișările au un efect puternic asupra dispoziției. La primirea lor, corpul eliberează oxitocină și experimentăm un sentiment plăcut de liniște, siguranță și afecțiune.

Atunci când cuvintele par să nu funcționeze, întinderea mâinii și plasarea brațelor în jurul partenerului vă poate ajuta să transmiteți emoții pozitive. Aceste tipuri de acte sunt eficiente și valoroase pentru cei al căror limbaj de dragoste este contactul fizic.

3. Dinamica negativă

Din nimic, apare un scandal imens? Acest lucru este foarte frecvent în relații. Atunci când atmosfera este tensionată, orice gest poate fi interpretat greșit. Prin urmare, este important să depuneți un efort conștient pentru a opri această dinamică negativă.

Chiar dacă partenerul vorbește pe un ton ridicat, răspundeți cu bunătate. Chiar dacă cealaltă persoană nu vă vorbește, inițiați comunicarea. În acest fel, veți putea atenua conflictul

4. Scuze sincere

Când cineva ne ne jignește, trebuie să simțim că și-a dat seama de durerea pe care ne-a provocat-o și că își recunoaște responsabilitatea. Scuzându-vă, validați ceea ce simte partenerul. Cumva, reparați daunele.

Lăsați mândria deoparte și spuneți cât de rău vă pare că ați acționat așa. Acest gest va avea o mare valoare pentru cealaltă persoană, chiar dacă nu va fi prea receptivă la început.

5. Oferte de pace

Gătiți mâncarea preferată a partenerului, scrieți-i un mesaj afectuos, trimiteți-i o imagine amuzantă prin mesaj text, etc. Există multe modalități de a iniția o ofertă de pace pentru a transmite regretul și dorința de a rezolva disputa. Cu aceste inițiative, veți putea schimba starea de spirit a partenerului.

6.Conversație asertivă

Cea mai bună opțiune este o conversație asertivă despre subiectul disputei. Încercarea de a clarifica ce s-a întâmplat, ce simte fiecare dintre părți și cum puteți împiedica acest lucru să se repete în viitor este calea de a merge mai departe fără durere sau resentimente.

Cum îți poți înveseli partenerul când este supărat

Certurile din relație: cum le abordăm

Nimănui nu-i place să se certe cu o persoană pe care o iubește. Cu toate acestea, certurile sunt inevitabile în relații. Acest lucru nu implică faptul că ar trebui să fie violente, agresive sau lipsite de respect. Mai degrabă, ele pot fi puncte de cotitură și oportunități interesante pentru dialog care ajută la întărirea relației. Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să existe următoarele caracteristici:

  • Preveniți certurile ori de câte ori este posibil. Unele cupluri intră într-o dinamică de conflict constant. Acesta devine modul lor comun de comunicare. Pentru a preveni acest lucru, apelați la alte tipuri de instrumente, cum ar fi răbdarea, toleranța, înțelegerea și negocierea.
  • Mențineți o comunicare fluidă cu partenerul. Dacă există deschidere și sinceritate, multe discrepanțe vor fi rezolvate și nu vor atinge niveluri superioare.
  • Respectul nu este negociabil. Nu contează cât de furioși sau de răniți sunteți. Nu trebuie să țipați, să insultați sau să umiliți. Dacă sunteți excesiv de impulsivi, lucrați la acest aspect.
  • Învățați din fiecare ceartă. Dacă țineți cont de faptul că sunteți o echipă, veți înceta să vedeți disputele ca lupte pentru putere și veți începe să le percepeți ca oportunități de a vă cunoaște și înțelege mai bine partenerul.

Pe scurt, cel mai potrivit mod de a-ți înveseli partenerul atunci când este supărat pe tine depinde de contextul specific. Cu toate acestea, gesturile mici au semnificații mari și pot face diferența. Nu trebuie să vă fie frică să faceți primul pas.

S-ar putea să te intereseze...
Cum să ții sub control certurile între copii
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Cum să ții sub control certurile între copii

Suntem martori adesea la certurile între copii, sentimentele de furie fiind profund umane. Copiii încep să se certe de obicei la vârsta de doi ani.



  • Chapman, G. (2009). The five love languages: How to express heartfelt commitment to your mate. Moody Publishers.
  • Stanley, S. M., Markman, H. J., & Whitton, S. W. (2002). Communication, conflict, and commitment: Insights on the foundations of relationship success from a national survey. Family process41(4), 659-675.
  • Guerreiro, S. (mayo de 2017). Oxitocina: de la biología al amor. En Endocrine Abstracts (Vol. 49). Bioscientifica.