Dormitul în pielea goală: 7 beneficii

· 12 noiembrie 2016
Știai că dormitul în pielea goală îți îmbunătățește circulația și previne dezvoltarea infecțiilor? Într-un mediu răcoros, bacteriile nu pot supraviețui. 

Dacă lași pijamalele deoparte apelezi la dormitul în pielea goală, te bucuri de numeroase beneficii care contribuie la bunăstarea organismului tău.

Totodată, este dovedit științific că somnul este esențial pentru o stare de sănătate optimă. Grija pentru bunăstarea ta fizică trebuie să includă și odihna din timpul nopții, nu numai dieta și exercițiile fizice.

Deși multe persoane consideră că oamenii care dorm dezbrăcați au o viață sexuală activă, acesta nu este decât un mit. Oamenii de știință au descoperit că dormitul în pielea goală oferă anumite beneficii.

În rândurile de mai jos îți explicăm de ce este o idee bună să lași pijamalele în dulap și să apelezi la dormitul în pielea goală și ce beneficii atrage această acțiune.

Mai puțin înseamnă mai mult: beneficii dormit în pielea goală

1. Te ajută să te odihnești mai bine

Dormitul în pielea goală te ajută să te odihnești mai bine

Oricât de subțiri ar fi, hainele îți limitează mișcările. Însă fără ele poți să te miști nestingherit/ă.

Deși acest efect al îmbrăcăminții este de multe ori trecut cu vederea, în realitate el produce o reacție inconștientă care te împiedică să dormi atât de bine pe cât ar trebui.

2. Reduce riscul dezvoltării infecțiilor

Când dormi în pielea goală, temperatura corpului tău este mai scăzută decât atunci când ești îmbrăcat. Prin urmare, bacteriile nu mai găsesc acel loc călduros de care au nevoie pentru a supraviețui. 

Tocmai de aceea îți recomandăm dormitul în pielea goală chiar și pe timp de iarnă, vei observa o serie de beneficii de îndată. Cearceafurile și păturile îți oferă suficientă protecție împotriva frigului și poți evita excesul de căldură corporală în sezonul rece, în care există un număr mai mare de bacterii în jurul nostru.

Citește și

Dezinfectarea dormitorului în mod natural – 5 trucuri

3. Stimulează arderea caloriilor

Atunci când temperatura corpului este echilibrată, acesta activează anumiți hormoni pentru a genera căldură. În acest fel, consumi energie prin intermediul unui proces care contribuie la pierderea în greutate

În plus, un somn bun în timpul nopții scade nivelul de anxietate. Având în vedere că atunci când suntem stresați, avem tendința să mâncăm mai mult, putem spune că dormitul în pielea goală ne ajută să reducem acest consum alimentar excesiv.

4. Te menține tânăr/ă

Dormitul în pielea goală încetinește procesul de îmbătrânire

Așa cum ai observat deja, beneficiile dormitului în pielea goală sunt legate de temperatura mai scăzută a corpului. Am menționat de mai multe ori pe blogul nostru că temperatura scăzută îți protejează celulele și încetinește procesul îmbătrânirii.

Acest efect se datorează melatoninei, un hormon care previne deteriorarea celulelor. Aceasta îmbunătățește calitatea somnului. Funcționează atât de bine, încât de multe ori este descrisă drept un „somnifer natural.”

5. Întărește mușchii și oasele

Atunci când corpul încearcă să-și regleze temperatura, el activează sistemul hormonal, inclusiv hormonii de creștere. Astfel, dormitul în pielea goală dovedește încă o dată că atrage beneficii, deoarece acești hormoni măresc rezistența mușchilor și a oaselor.

6. Îmbunătățește circulația

Am menționat deja că hainele îți limitează mișcările. Prin urmare, este evident că acestea reprezintă un impediment pentru sistemul circulator, care afectează în mod direct aparatul cardiovascular. 

Somnul se transformă astfel într-o modalitate de a-ți îmbunătăți circulația sanguină.

7. Îți mărește stima de sine

Dormitul în pielea goală mărește stima de sine

Când corpul tău intră în contact direct cu așternuturile, nivelul de oxitocină, „hormonul dragostei”, crește. Astfel, simți o doză de senzualitate, chiar dacă nu este nimeni în pat cu tine.

Beneficiile dormitului în pielea goală nu au legătură neapărat cu activitatea sexuală. Ele contribuie la o senzație de bunăstare interioară care, la trezire, te face să te simți o persoană mai atrăgătoare, începându-ți ziua cu mai multă încredere în tine.

Te-ar putea intersa și

Cum să ai un dormitor confortabil

Un truc pentru a spori beneficiile dormitului în pielea goală: fă un duș înainte de culcare

Motivul este simplu: temperaturile diferite la care este supus corpul tău vor activa sistemul de reglare a temperaturii corporale mult mai devreme.

Acum nu mai ai nicio scuză, trebuie să încerci și tu! Lasă pijamalele deoparte și bagă-te în pat în pielea goală – în curând vei fi răsplătit/ă cu toate beneficiile pe care le-ai citit mai sus.

  • Palca, J. W., Walker, J. M., & Berger, R. J. (1986). Thermoregulation, metabolism, and stages of sleep in cold-exposed men. Journal of Applied Physiology. https://doi.org/10.1074/jbc.M402044200
  • Haskell, E. H., Palca, J. W., Walker, J. M., Berger, R. J., & Heller, H. C. (1981). Metabolism and thermoregulation during stages of sleep in humans exposed to heat and cold. Journal of Applied Physiology.
  • Roth, T. (2009). Sleep duration, insomnia and longevity. Sleep Medicine. https://doi.org/10.1016/j.sleep.2009.04.004