7 sfaturi pentru a alunga stresul din casă

· 11 ianuarie 2016

Stresul este unul dintre principalii inamici ai sănătății tale. Acesta poate cauza probleme cardiace, crește riscul de a face infarct și slăbește sistemul imunitar… Dar oare cum poți să alungi stresul din viața ta? Cheia acestei probleme este să-ți schimbi obiceiurile.

Atunci când ajungem acasă de la serviciu, avem mereu câte ceva nou de făcut, dar este foarte important să ne rezervăm câteva momente pentru relaxare. Din acest motiv, în cele ce urmează îți vom prezenta câteva sfaturi pentru a ține stresul la distanță atunci când ajungi acasă.

Copiii, treburile gospodărești, gătitul… atunci când ajungi acasă ai de-a face cu o suită de sarcini ce pot deveni o adevărată prelungire a serviciului tău „oficial”. Dacă în plus ai și alte griji, vei deveni din ce în ce mai stresat pe zi ce trece.

Ce-ar fi să faci o schimbare? Ce-ar fi să încerci următoarele sfaturi pentru a alunga stresul din viața ta?

7 trucuri simple ca să alungi stresul din viața ta

1. Descalță-te!

Ca să alungi stresul, dă-ți jos pantofii

Este foarte confortabil să te descalți imediat ce ajungi acasă după o zi lungă la birou. Vei simți astfel liniștea și seninătatea din casa ta.

Mergând pe jos desculț, activezi mai multe funcții vitale ale organismului: îți stimulezi circulația, îți întărești venele și sistemul nervos, reduci nivelul de stres. Cele mai bune rezultate le poți obține dacă te plimbi desculț pe iarbă sau pe nisip. Pune în aplicare acest sfat și vei vedea cât de bine te vei simți!

2. Alungă-ți serviciul din casă!

Fă o pauză până mâine ca să alungi stresul

În momentul în care ajungi acasă trebuie să fii conștient că serviciul s-a încheiat până în ziua următoare. Este foarte important să stabilești o limită clară între munca ta și viața personală.

Atunci când ești acasă, timpul este în întregime al tău pentru a-ți putea trăi viața (viața ta reală!), pentru a petrece timp cu cei dragi și a face ceea ce îți place. Trebuie să te bucuri de viață, motiv pentru care este bine să știi când trebuie să muncești și când trebuie să te ocupi și de tine însuți.

3. Fă o plimbare scurtă!

Mersul pe jos alungă stresul

Nu-ți trebuie mai mult de o jumătate de oră. Du-te, de exemplu, în parc sau dă o tură prin cartier pentru a te elibera de tensiune, a-ți antrena corpul și a-i oferi acestuia o doză mică de endorfine pentru a-l ajuta să scape de toxine, a-l activa și a-ți odihni mintea. Nu te costă nimic și este o modalitate foarte bună de a alunga stresul, în special dacă ești împreună cu o persoană dragă.

4. Trage un pui de somn!

Un somn odihnitor te ajută să alungi stresul

Nu e nevoie să dormi chiar o oră. Un pui de somn de circa 15-20 de minute este de ajuns ca să recâștigi energie, să te trezești cu capul limpede și să te eliberezi de tensiune. Nici măcar nu este nevoie să cazi într-un somn adânc.

Pur și simplu întinde-te pe canapea și închide-ți ochii pentru câteva minute, timp în care respiră ceva mai rar. Vei alunga astfel stresul.

5. Fă o baie relaxantă!

Alungă stresul cu o baie relaxantă

Puține lucruri sunt mai relaxante decât o baie. Rezervă-ți cel puțin o jumătate de oră. Fă o baie caldă (sau un duș) și lasă-ți trupul să fie învăluit într-o senzație caldă de ușurare. Urmând acest sfat, îți vei relaxa sistemul nervos, vei ameliora orice durere și inflamație și vei scăpa de toxine.

6. Nu fă două lucruri deodată!

Stresul poate fi cauzat de prea mult multitasking

Cum ajungi acasă, te apuci să gătești, ai grijă de copii, calci, îți verifici agenda, te gândești la ce vei face mâine… Dar câte lucruri crezi că poți face deodată? Încearcă să accepți faptul că trebuie să faci și o pauză din când în când, că trebuie să te echilibrezi și să fii calm pentru a evita stresul.

7. Nu-ți epuiza mintea!

Alungă stresul cu puțină relaxare

Timp de 10 minute, relaxează-te gândindu-te la ceva ce-ți place. Investește timp în tine însuți și concentrează-te asupra prezentului și a ceea ce-ți dorești de la viitor. Apreciază ceea ce ai.

Uneori, stresul te poate face să-ți pierzi încrederea în sine și entuziasmul, ajungând chiar să uiți ceea ce contează cu adevărat și care îți sunt prioritățile. Cel mai important lucru este sănătatea ta. Așa că relaxează-te, zâmbește și vizualizează lucruri plăcute. Este foarte ușor!