8 sfaturi pentru a avea o postură mai bună

· 7 martie 2016

Pe lângă faptul că este inestetică și poate cauza dureri de spate sau de cap, o postură inadecvată va duce în cele din urmă la dezvoltarea unor probleme ca, de pildă, oboseala cronică, hernia de disc sau alinierea deficitară a corpului.

Există numeroase motive din cauza cărora avem o postură inadecvată, printre care se numără excesul de greutate, lipsa tonusului muscular sau adoptarea unei poziții incorecte a corpului atunci când stăm jos sau ne mișcăm. Din fericire, această imperfecțiune poate fi remediată în cele mai multe cazuri, atât timp cât suntem dispuși să luăm măsurile necesare.

A avea o postură stabilă și estetică este un lucru esențial dacă dorim să avem un corp aliniat și stabil, utilizând doar un minim de energie. Pentru a atinge acest obiectiv, trebuie să ne menținem coloana vertebrală perfect dreaptă, fără a o lăsa să se încline lateral sau să se îndoaie, astfel încât să evităm apariția așa-zisei „cocoașe” în partea superioară sau formarea unei „cozi” în partea inferioară.

În zilele noastre, foarte multe activități determină adoptarea unei posturi inadecvate. Pe termen lung, aceste activități pot cauza probleme mult mai grave. Un stil de viață sedentar, utilizarea îndelungată a dispozitivelor electronice sau adoptarea unei poziții incorecte a corpului atunci când stăm culcați sunt, printre altele, factori ce ne afectează negativ postura.

Vestea bună este că, dacă vrem să avem o postură adecvată, există mai multe trucuri pe care le putem încerca chiar acum. Schimbările pozitive vor apărea în timp, însă corpul nostru va avea numai de câștigat.

Ce putem face pentru a avea o postură mai bună?

Privește-te în oglindă

Atunci când încerci să-ți corectezi postura, nu strică să ai o oglindă mare în casă, astfel încât să-ți poți privi întreg corpul. Ține seama de faptul că greutatea ta trebuie să fie distribuită uniform pe ambele picioare, iar umerii tăi trebuie trași în spate, astfel încât să fie la același nivel.

Vei ști că ai adoptat o postură corectă atunci când poți să trasezi o linie imaginară care pornește din spatele uneia dintre urechile tale, atingându-ți umărul, spatele șoldului, spatele genunchiului și spatele gleznei.

Lipește-ți spatele de perete

O postură incorectă poate provoca dureri de spate

Un alt truc pentru a-ți îmbunătăți postura este să-ți lipești spatele și fesele de un perete. Pur și simplu glisează-ți mâna între șolduri și perete. Dacă nu reușești să-ți treci mâna prin acest spațiu sau ai dificultăți în acest sens, atunci probabil ai o postură prea dreaptă. Însă existența unui spațiu foarte larg între perete și șolduri indică faptul că ai probleme de postură.

Ai grijă cum te așezi pe un scaun

Asigură-te că ai spatele drept, umerii trași în spate și lăsați, iar tălpile picioarelor sunt lipite de podea. Evită să-ți ții picioarele încrucișate pentru o perioadă de timp îndelungată deoarece acest obicei blochează circulația și favorizează apariția inflamațiilor și a varicelor.

Ai grijă cum te ridici

Pieptul trebuie să fie drept și abdomenul activ deoarece mușchii abdominali sunt cei care te ajută să te menții stabil. Greutatea ta corporală trebuie să fie distribuită uniform pe ambele picioare, iar genunchii trebuie să fie ușor îndoiți.

Ai grijă cum mergi pe jos

Mersul pe jos te ajută să ai o postură mai bună

Menține-ți capul și gâtul drept. Evită să privești pământul pentru o perioadă îndelungată deoarece acest obicei poate cauza dureri de gât. Asigură-te că mai întâi calci pe călcâi și abia apoi pe degetele picioarelor.

Adoptă o poziție corectă atunci când dormi

Cea mai bună poziție de somn este să stai pe o parte, cu picioarele ușor îndoite. Această poziție îți va menține coloana vertebrală aliniată corespunzător și va facilita respirația adecvată, ajutându-te să eviți sforăitul.

Stai pe marginea scaunului

O postură inadecvată îți poate afecta coloana vertebrală

Pentru a adopta o postură corectă, în special dacă, de pildă, ești la un interviu de angajare, numeroși specialiști ne recomandă să stăm pe marginea scaunului. Făcând acest lucru, vom reuși să ne menținem spatele drept deoarece nu ne vom putea sprijini de spătarul scaunului. Ca să-ți păstrezi echilibrul și să ai o postură adecvată, pune-ți un picior sub scaun și extinde-l pe celălalt înainte.

Fă exerciții

Efectuarea exercițiilor este o practică esențială pentru a ne întinde mușchii și a-i menține într-o condiție optimă. Te sfătuim să mergi pe jos, să alergi, să înoți sau să faci exerciții de întindere, având grijă să menții mereu o postură corectă.

Persoanele care obișnuiesc să stea jos foarte mult timp trebuie să facă o pauză din când în când pentru a-și întinde mușchii și a se asigura că au o postură adecvată. Același lucru trebuie să-l facă și cei care petrec foarte mult timp stând în picioare.