15 afirmații de recunoștință în viața de zi cu zi
 

15 afirmații de recunoștință în viața de zi cu zi

A fi recunoscători ne umple de vibrații pozitive, contribuie la bunăstarea personală și are efecte pozitive asupra sănătății. Cunoașteți o listă de afirmații de recunoștință pe care le puteți folosi în viața de zi cu zi?
15 afirmații de recunoștință în viața de zi cu zi

Ultima actualizare: 02 august, 2022

Aceste afirmații de recunoștință alimentează sentimentele pozitive, bucuria și bunăstarea. Dacă mulțumiți zilnic pentru lucrurile care vi se întâmplă, suișurile și coborâșurile vieții devin mai suportabile.

În funcție de atitudine, veți putea vedea în mici detalii tot ceea ce merită și oportunitățile. În plus, prin afirmații simple, dar valoroase, favorizați energia pozitivă din jur. Cum este posibil acest lucru? Vă vom explica mai jos!

Recunoștința și importanța ei în viață

A fi recunoscător depășește cuvintele. Contribuim la bunăstare de fiecare dată când mulțumim pentru o favoare, pentru un gest sau pentru orice altceva.

Revista Psihologie și sănătate expune mai multe concepte. Unul dintre ele definește termenul ca o forță umană care permite manifestarea virtuții transcendenței. Altul se referă la faptul că recunoștința este compusă dintr-o emoție sau un set de sentimente.

O descriere suplimentară evidențiază recunoștința ca trăsătură și tendința de a admite și de a răspunde cu emoții la bunăvoința celorlalți și la beneficiile obținute. În general, această acțiune duce la o viață psihologică optimă și influențează dezvoltarea personală:

  • Este un barometru social care îi răsplătește pe cei care sunt dispuși să facă un efort dezinteresat.
  • Este un motivator pentru ca cei care percep recunoștința să efectueze acte în favoarea celorlalți.
  • Este un întăritor moral care susține principiile de mai sus.

Beneficiile afirmațiilor de recunoștință

Afirmațiile de recunoștință funcționează ca o amintire a binelui care prinde viață. Cu fiecare propoziție pe care o exprimăm, ne ridicăm moralul și ne întărim stima de sine. Această practică are mai multe beneficii.

R ecunoștința este legată de parametrii de sănătate fizică mai buni, cum ar fi următorii:

  • O calitate mai bună a somnului
  • Scăderea tensiunii arteriale
  • Răspuns imun crescut
  • Reducerea markerilor inflamatori
  • Variabilitatea crescută a frecvenței cardiace în repaus

Recunoștința încurajează comportamentele prosociale, reducerea stresului, eliminarea anxietății, oprirea comportamentelor agresive, relaxarea și lărgirea orizontului.

Recunoștința ne ajută să trăim pe deplin.

Femeie impresionată de afirmații de recunoștință

Exemple de afirmații de recunoștință pentru viața de zi cu zi

Folosiți zilnic afirmații de recunoștință. Trebuie să oferiți și să primiți mulțumiri permanent. Repetați frazele sau redați un fișier audio. Esențial este să profitați de un moment de liniște când vă treziți și seara înainte de a merge la culcare.

Nu există expresii stricte. Vă propunem câteva afirmații de recunoștință pe care le puteți adapta la realitatea personală.

1. „Sunt recunoscător că trăiesc”

Această reflecție este o modalitate de a recunoaște privilegiul de a fi, de a respira și de a aparține. Rezumă semnificația adăugării de experiențe, aprecierii lucrurilor bune și învățării din greutăți. Afirmația reprezintă satisfacția de a trăi.

2. „Accept tot ceea ce face parte din viața mea”

Unii oameni emit plângeri constante pentru ceea ce nu este pe placul lor. A accepta nu înseamnă a ne resemna. Dimpotrivă, este o modalitate de a elibera poverile care nu permit progresul.

Nu limitați fericirea la a aștepta ca o situație să se schimbe. Când acceptați realitatea, trăiți fără legături.

3. „Sunt recunoscător pentru viața mea minunată”

A fi fericit nu înseamnă perfecțiune. Chiar și cu greșelile pe care le facem, viața este minunată și plină de lecții utile.

Nu negați nicio experiență. Luați-i drept o lecție care vă construiește dezvoltarea personală.

4. „Mulțumesc pentru familia mea, prietenii mei, partenerul meu”

Să avem în jur oameni care sunt interesați de bunăstarea și fericirea noastră este de neprețuit. Fiți recunoscători pentru cei care vă sunt mereu alături. Nu o faceți din obligație, ci pentru că o simți. Înțelegeți valoarea a ceea ce primiți de la ei.

5. „Mulțumesc Universului că m-a ajutat să văd partea pozitivă a evenimentelor rele”

Nu constă în a eticheta ca bun ceea ce este rău. Bolile, concedierea, nedreptatea și nenorocirea sunt exemple de adevăruri care uneori sunt greu de schimbat.

Suntem recunoscători pentru pozitivul din evenimentele nedorite pentru că ne-am uitat mai adânc. Înțelegem că nu totul este absolut și că poate ceva din această realitate nu este complet greșit.

Deschideți-vă mintea, investigați alte alternative și gândiși pozitiv pentru a obține o oportunitate încurajatoare.

6. „Apreciez că toate relațiile mele sunt armonioase”

Valori precum comunicarea, respectul, încrederea, sprijinul și onestitatea caracterizează relațiile sănătoase. Cu partenerul, familia, prietenii, vecinii și colegii de muncă este esențial să mențineți armonia.

7. „Mulțumesc pentru corpul meu sănătos, puternic și energic”

Sănătatea este un dar. Deschideți ochii în fiecare dimineață, treziți-vă, mergeți, vorbiți, fiți sănătoși. Toate acestea și multe altele sunt binecuvântări pentru care trebuie să fim recunoscători.

8. „Apreciez ceea ce am și sunt entuziasmat de ceea ce urmează”

Ceea ce aveți este produsul efortului propriu. Știți deja procesul pentru a obține ceea ce vă doriți și asta generează așteptările pentru ceea ce vă rezervă viitorul.

9. „Mă deschid gândurilor care mă umplu de prosperitate, fericire și sănătate fizică, spirituală, mintală și sentimentală”

Gândurile pozitive duc la succes. Dacă vă doriți ceva intens și aveți încredere că veți realiza acel lucru, sigur se va întâmpla. Gândurile optimiste sunt un canal de conectare cu bucuria, abundența și bunăstarea în toate domeniile.

10. „Aștept cu recunoștință sosirea unei noi zile”

Așa cum la trezire mulțumiți pentru o nouă zi, noaptea, înainte de culcare, spuneți că așteptați cu nerăbdare dimineața.

11. „Mulțumesc foarte mult pentru că am un acoperiș deasupra capului”

Comparațiile sunt neplăcute, dar de multe ori necesare pentru a aprecia ceea ce aveți. O casă este un noroc de care nu se bucură toată lumea.

12. „Văd provocările ca pe un salt către succes. Mulțumesc!”

Stabilirea de obiective și întâlnirea de obstacole sunt normale. Nu priviți obstacolele ca impedimente în atingerea obiectivelor, ci înțelegeți-le ca provocări care vă vor face să savurați cu plăcere sosirea obiectivului.

Persoană puternică
Provocările ne plasează înaintea căilor care pot duce la succes. Trebuie să fim recunoscători pentru aceste oportunități.

13. „Sunt norocos să fac ceea ce îmi place”

A vă dedica unei pasiuni este o bucurie. În schimb, a vă dedica unui loc de muncă neplăcut contribuie la nefericire. Dacă vă place ceea ce faceți, nu ezitați să fiți recunoscători.

14. „Mulțumesc pentru că visele mele din trecut m-au adus la realitatea de astăzi”

Materializarea trecutului este un alt motiv de recunoștință. Prezentul este începutul a ceea ce doriți să transformați ulterior în realitate.

15. „Mulțumesc că pot să fac lucruri care îi ajută pe alții”

A oferi este mai împlinitor decât a primi. Sprijinul acordat necondiționat altor oameni se întoarce cumva în beneficiul propriei persoane. Satisfacția de a putea ajuta este un motiv pentru a mulțumi.

Jurnalele cu afirmații  recunoștință

Afirmațiile de recunoștință pot fi înregistrate într-un jurnal. Sunt foarte valoroase.

Dați greutate elementelor pozitive ți nu problemelor. În plus, cultivați recunoștința atât pentru lucrurile extraordinare, cât și pentru cele obișnuite care vă fac să vă simțiți bine.

S-ar putea să te intereseze...
Cercul de la Viena și importanța sa pentru lumea modernă
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Cercul de la Viena și importanța sa pentru lumea modernă

Cercul de la Viena a fost o mișcare științifică și filozofică fondată în 1921, al cărei scop era construirea unei filozofii științifice.