Alimente care îmbunătățesc circulația în picioare

· 13 februarie 2016

Dacă vrei să-ți îmbunătățești circulația, este important să reduci consumul de sare. Pentru a da gust mâncării, înlocuiește sarea cu ierburi aromatice. 

Potrivit Societății Spaniole de Flebologie, aproape 30% din adulții din ziua de azi suferă de insuficiență venoasă cronică, o afecțiune care se agravează pe perioada verii. Picioarele obosite și greoaie, precum și venele dilatate pot cauza o retenție de sânge și lichid la nivelul gambelor și al gleznelor, provocând multe neplăceri și durere femeilor afectate.

În realitate, cauza principală este circulația deficitară la nivelul picioarelor, o problemă care are o componentă ereditară și care poate fi influențată, de asemenea, de un stil de viață sedentar și o alimentație precară. Atunci când venele picioarelor își pierd elasticitatea, valvele lor nu se închid în mod corespunzător, provocând acumulări de sânge și dezvoltarea dureroaselor vene varicoase.

Te întrebi dacă ai putea să-ți îmbunătățești circulația la nivelul picioarelor pentru a ameliora aceste afecțiuni? Răspunsul este da, desigur. Dacă începi să faci puțină mișcare în fiecare zi și adaugi următoarele alimente în dietă, vei trăi și te vei simți mult mai bine.

1. Alimente bogate în vitamina C

Vitamina C stimulează circulația

Multe persoane fac greșeala de a nu oferi organismului un aport suficient de vitamina C sau, și mai rău, de a cumpăra sucuri procesate de la supermarket având convingerea că acestea conțin toți nutrienții esențiali de care acesta are nevoie. Sucurile cele mai bune pe care le poți achiziționa din comerț sunt cele preparate din fructe naturale, chiar organice dacă se poate, pentru a te asigura că primești toate vitaminele și mineralele din compoziția fructului, în vederea stimulării circulației la nivelul picioarelor.

Portocalele, lămâile și papaya sunt foarte bogate în vitamina C, iar aceasta ajută la îmbunătățirea circulației în felul următor:

  • Întărește venele și capilarele
  • Previne acumularea de grăsime în sânge
  • Stimulează circulația și reduce tensiunea arterială, dar și nivelul de colesterol
  • Detoxifică organismul, prevenind retenția de apă
  • Întărește sistemul imunitar

2. Ghimbirul îmbunătățește circulația

Ghimbirul îmbunătățește circulația

Această rădăcină minunată este folosită de mult timp în medicina naturistă. Chiar dacă urmezi deja un tratament medicamentos sau o terapie pentru a-ți îmbunătăți circulația, consumul regulat de ghimbir va amplifica efectele pozitive.

Prin urmare, nu poți înlocui toate celelalte tratamente cu ghimbir, dar îl poți utiliza ca adjuvant. Iată de ce:

  • Este un analgezic natural, ameliorând durerea și inflamațiile
  • Este foarte eficient în stimularea circulației
  • Pentru a beneficia de proprietățile sale medicinale, consumă întotdeauna ghimbir proaspăt. În acest fel, organismul va absorbi mai mulți nutrienți și va primi mai mult oxigen, lucru care ajută la menținerea sănătății și elasticității venelor și arterelor.

3. Semințe de dovleac

Semințele de dovleac ajută circulația

Nu arunca niciodată semințele de dovleac. Uneori nici nu-ți dai seama câte beneficii incredibile poate oferi un aliment atât de mic pentru sănătatea ta, lucru care se întâmplă de altfel și în cazul semințelor de pepene.

Semințele de dovleac sunt o sursă naturală de vitamina E, aceasta fiind esențială pentru producerea de țesuturi sănătoase și pentru a oferi elasticitate venelor și arterelor. În plus, semințele de dovleac stimulează circulația, prevenind formarea cheagurilor de sânge. Deci, nu ezita să le consumi oricând și oricum dorești!

4. Usturoi cu apă pe stomacul gol

Usturoiul îmbunătățește circulația

Acesta este un remediu extrem de benefic! Dacă nu l-ai încercat până acum, începe chiar de mâine. Înainte de a servi micul dejun, mănâncă un cățel de usturoi cu un pahar de apă pentru a curăța sângele și a preveni depunerea plăcii ateromatoase la nivelul venelor. În acest fel îți vei îmbunătăți circulația la nivelul picioarelor, dar și sănătatea întregului sistem cardiovascular.

5. Pepene roșu

Pepenele roșu stimulează circulația

Pepenele roșu este răcoritor, diuretic și bogat în licopen, un antioxidant care se găsește și în roșii și care ajută la „împingerea” sângelui către extremități. Datorită abilității acestui fruct de a preveni inflamațiile și retenția de apă, consumul regulat de pepene roșu împiedică formarea cheagurilor de sânge și apariția venelor varicoase – poate, de asemenea, să le facă mai puțin vizibile.

6. Turmeric (curcumă)

Curcuma stimulează circulația

Curcuma este un condiment foarte popular în medicina orientală și, puțin câte puțin, începe să câștige teren și în Occident. Poate fi adăugat în tocănițe deoarece oferă o culoare plăcută, dar poate fi și un substitut excelent pentru sare, datorită gustului deosebit. Indiferent ce anume te motivează să îl încerci, nu uita că turmericul este extrem de benefic pentru sănătate, după cum poți vedea:

  • Este antiinflamator, antiseptic și un puternic antioxidant
  • Îmbunătățește circulația sanguină
  • Ameliorează durerea și senzația de apăsare din picioare, datorate circulației deficitare

Reține că, pentru a-ți îmbunătăți circulația la nivelul picioarelor, este necesar să elimini sarea din alimentație, să bei multe lichide și să faci mișcare în fiecare zi. Aceste schimbări mici, dar importante îți îmbunătățesc calitatea vieții. Ce ar fi să începi chiar de azi?