Alimente care te ajută să te lași de fumat

21 ianuarie 2019
Dacă vrei să te lași de fumat, trebuie să consumi alimente care fac gustul țigării mult mai neplăcut și să le eviți pe cele care le adaugă „savoare”.

Deși există numeroase modalități de a te lăsa de fumat, astăzi vom vorbi despre anumite alimente care te ajută să renunți la acest obicei dăunător. Bineînțeles, fără hotărârea fermă să te lași de fumat, este posibil ca aceste metode să nu aibă rezultatul dorit.

Fumatul este responsabil pentru moartea a mii de oameni în fiecare an în întreaga lume. În plus, are efecte negative și asupra așa zișilor fumători pasivi.

O alimentație adecvată îți menține corpul sănătos, oferindu-i energia necesară pentru a funcționa la capacitate maximă. Una dintre temerile unui fumător este posibilitatea de a se îngrășa după ce renunță la țigări. S-a dovedit însă că dacă adopți o dietă echilibrată, nu vei crește în greutate, dar vei reuși chiar să renunți la fumat.

Dacă ai luat decizia de să te lași de fumat, citește în continuare pentru a afla ce alimente ar trebui să incluzi în dieta ta și pe care ar trebui să le eviți. Există alimente care fac gustul țigărilor mai plăcut și altele care îl fac dezagreabil.

Citește și: 15 tehnici psihologice pentru a renunța la fumat

Care sunt alimentele care te ajută să te lași de fumat?

Printre alimentele care fac gustul de țigară mai neplăcut sunt fructele, legumele și produsele lactate. Cele care fac fumul mai „delicios” sunt cafeaua, alcoolul (mai ales berea) și carnea. De aceea vedem persoane care fumează în timp ce servesc o ceașcă de cafea, un cocktail sau după un preparat cu carne.

Prin urmare, planul este de a folosi alimentele care înrăutățesc gustul de țigară ca aliați pentru a te ajuta să te lași de fumat. În același timp, trebuie să le eviți pe cele care îi îmbunătățesc „savoarea”. Pentru a nu produce un dezechilibru în organism, este recomandat să te adresezi unui specialist care poate concepe un plan nutrițional.  Astfel poți evita creșterea în greutate ca urmare a anxietății provocate de renunțarea la țigări. De asemenea, trebuie să se asigure ca dieta ta să nu ducă lipsă de nutrienți esențiali.

Hidratarea corespunzătoare

Bea apă când vrei să te lași de fumat

Apa este esențială în acest proces, întrucât ajută la eliminarea toxinelor și impurităților depozitate în organism în urma fumatului. Este bine să faci și câteva exerciții fizice, de preferat afară. Pune-ți la treabă plămânii și inima, organele cele mai afectate de țigări. Inhalează aerul curat pentru a hrăni fiecare celulă din organism.

Nu uita că, pe lângă faptul că îți afectează starea generală de sănătate, țigările au și un efect negativ asupra pielii. De aceea, mulți fumători par mai bătrâni decât sunt. Dacă vrei să ai un aspect întinerit, o piele sănătoasă și fără riduri premature, renunță la acest obicei dăunător.

Printre efectele negative ale fumatului se numără și faptul că îți îngălbenește dinții și provoacă o respirație urât mirositoare. Mai mult, reduce fertilitatea atât la bărbați, cât și la femei și crește riscul impotenței sexuale.

Citește și: Remedii naturale pentru a te lăsa de fumat

Acum știi câte ceva despre efectele dăunătoare ale fumatului. Poți consuma anumite alimente care te ajută să te lași de țigări, dar este recomandat să discuți mai întâi cu medicul tău. Acesta va ști cum să te ajute să treci prin acest proces, precum și dacă este necesar un tratament medicamentos.

Alimentele care fac gustul țigărilor mai plăcut pot fi reintroduse în dieta ta treptat. Însă doar la cel puțin trei săptămâni de când te-ai lăsat de fumat. De fiecare dată când simți nevoia de a aprinde o țigară, amintește-ți că aceasta îți fură minute prețioase din viață.

Plămânii sunt afectați de fumat

Fumatul afectează în mod direct inima și plămânii, putând cauza probleme cu consecințe grave asupra sănătății.  Fumatul te condamnă la o viață chinuită sau chiar la o moarte prematură.

Yanbaeva, D. G., Dentener, M. A., Creutzberg, E. C., Wesseling, G., & Wouters, E. F. M. (2007). Systemic effects of smoking. Chest. https://doi.org/10.1378/chest.06-2179

Warner, K. E. (2015). Smoking and Health. In International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.14049-8

Cohen, S., & Lichtenstein, E. (1990). Perceived stress, quitting smoking, and smoking relapse. Health Psychology. https://doi.org/10.1037//0278-6133.9.4.466