Alimente care te ajută să te lași de fumat

· 28 octombrie 2015

Fumatul este responsabil pentru moartea a mii de oameni în fiecare an în întreaga lume. În plus, are efecte negative și asupra așa zișilor fumători pasivi.

Deși există numeroase modalități de a te lăsa de fumat, astăzi vom vorbi despre anumite alimente care te ajută să renunți la acest obicei dăunător. Bineînțeles, fără hotărârea fermă de a te lăsa de fumat, este posibil ca aceste metode să nu aibă rezultatul dorit. 

O alimentație adecvată îți menține corpul sănătos, oferindu-i energia necesară pentru a funcționa la capacitate maximă. Una dintre cele mai mari temeri ale unui fumător este posibilitatea de a se îngrășa după ce renunță la țigări, însă s-a dovedit că dacă adopți o dietă echilibrată, nu numai că nu vei crește în greutate, dar vei reuși chiar să renunți la obiceiul de a fuma.

Dacă ai luat decizia de a te lăsa de fumat, citește în continuare pentru a afla ce alimente ar trebui să incluzi în dieta ta și pe care ar trebui să le eviți. Există alimente care fac gustul țigărilor mai plăcut și altele care îl fac dezagreabil.

Care sunt alimentele care te ajută să te lași de fumat?

Printre alimentele care fac gustul de țigară mai neplăcut se numără fructele, legumele și produsele lactate, pe când cele care fac fumul mai „delicios” sunt cafeaua, alcoolul (mai ales berea) și carnea. Deci, știm acum de ce vedem adesea persoane care fumează în timp ce servesc o ceașcă de cafea sau un cocktail sau după ce au mâncat un preparat ce conține carne.

Prin urmare, planul este de a folosi alimentele care înrăutățesc gustul de țigară ca aliați în lupta de a te lăsa de fumat și, desigur, de a le evita pe cele care îi îmbunătățesc „savoarea”. Pentru a te asigura că această schimbare în dieta alimentară nu creează un dezechilibru în organism, este recomandat să te adresezi unui specialist care poate concepe un plan nutrițional pentru a evita creșterea în greutate ca urmare a anxietății provocate de renunțarea la țigări – și, mai presus de toate, pentru a avea grijă ca dieta ta să nu ducă lipsă de nutrienți esențiali.

Hidratarea corespunzătoare

Bea apă când vrei să te lași de fumat

Apa este o parte esențială din acest proces, întrucât ajută la eliminarea toxinelor și impurităților depozitate în organism în urma fumatului. Este bine să faci și câteva exerciții fizice, de preferat afară, pentru a pune la treabă plămânii și inima, organele cele mai afectate de țigări. Inhalează aerul curat pentru a hrăni fiecare celulă din organism.

Nu uita că, pe lângă faptul că îți afectează starea generală de sănătate, țigările au și un efect negativ asupra pielii, motiv pentru care mulți fumători par mai bătrâni decât sunt. Deci, dacă vrei să ai un aspect întinerit, o piele sănătoasă și fără riduri premature, renunță la acest obicei îngrozitor.

Printre efectele negative ale fumatului se numără și faptul că îți îngălbenește dinții și provoacă o respirație urât mirositoare. Mai mult, reduce fertilitatea atât la bărbați, cât și la femei și crește riscul impotenței sexuale. 

Acum știi câte ceva despre efectele dăunătoare ale fumatului și, deși poți consuma anumite alimente care te ajută să te lași de țigări, este recomandat să discuți mai întâi cu medicul tău – acesta va ști cum să te ajute să treci prin acest proces, precum și dacă este necesar un tratament medicamentos.

Alimentele care fac gustul țigărilor mai plăcut pot fi reintroduse în dieta ta treptat, după cel puțin trei săptămâni de când te-ai lăsat de fumat. Și, de fiecare dată când simți nevoia de a aprinde o țigară, amintește-ți că aceasta îți fură minute prețioase din viață.

Plămânii sunt afectați de fumat

Așa cum am spus deja, fumatul este un obicei care afectează în mod direct inima și plămânii, putând cauza probleme cu consecințe grave asupra sănătății care te condamnă la o viață chinuită sau chiar la o moarte prematură.