Apa cu gheață este benefică pentru picioare

· 22 decembrie 2016
Inițial, îți va fi greu să-ți scufunzi picioarele în apă cu gheață. Când însă vei accesa toate beneficiile oferite de această terapie, o să te convingi că sacrificiul merită!

În picioare se acumulează foarte multă oboseală și presiune. Avem nevoie de aceste două părți ale corpului nostru pentru a ne deplasa, așadar nu trebuie să le subestimăm importanța. Citește în continuare pentru a descoperi cum apa cu gheață te poate ajuta să ai picioare mai sănătoase!

Beneficiile expunerii picioarelor la apa cu gheață

Picioare scufundate în apa de râu

Probabil știi deja cum funcționează vaccinurile. Microorganismele nocive sunt introduse în corp pentru ca organismul să-și creeze un scut de apărare împotriva lor. Pe baza aceluiași raționament, poți folosi apa rece pentru a-ți pregăti picioarele pentru iarnă.

În plus, acest remediu stimulează circulația sanguină. Produce o contracție vasculară care facilitează transportul sângelui în tot corpul.

Picioarele au cel mai mult de suferit atunci când suferim de probleme circulatorii. Deși sângele poate coborî ușor către această parte a corpului, procesul invers este mai complicat. Forța gravitațională își spune cuvântul.

Tocmai de aceea, apa cu gheață poate îmbunătăți circulația sanguin ăcând este aplicată pe picioare, „împingând” sângele către inimă.

Citește și:

Stimularea circulației la nivelul picioarelor: 7 strategii

Totuși, este bine să acționezi cu precauție, folosind o procedură adecvată. În acest fel, poți să te bucuri de toate beneficiile oferite de apa cu gheață și să eviți complicațiile.

Băi cu apă cu gheață pentru picioare

Picioare în apă rece

Tratamentul de mai jos trebuie să dureze 15 zile. Este mai bine să-l aplici seara, atunci când corpul tău este relaxat și poate profita mai ușor de beneficiile apei cu gheață.

Nu îți ia mult timp: nu trebuie decât să-ți înmoi picioarele timp de 15 secunde.

De ce ai nevoie?

  • Un recipient (o găleată, un lighean) îndeajuns de lat ca să-ți încapă ambele picioare în el și îndeajuns de înalt pentru a le putea introduce în întregime în apa cu gheață
  • Apă
  • Aproximativ 18 cuburi de gheață

Cum procedezi?

  • După ce ai pregătit tot, așteaptă ca apa să se răcească. Apoi, înmoaie-ți picioarele în ea.
  • În primele câteva secunde, vei simți o durere, dar nu-ți face griji – extremitățile tale se vor reîncălzi repede. 
  • Acest fapt se datorează legii termodinamicii: un corp mai cald îi oferă căldură celui mai rece, până ajung amândouă la aceeași temperatură. După 15 secunde, scoate-ți picioarele din apă.

Așa cum am menționat deja, acest procedeu simplu îți oxigenează mai bine organismul, astfel încât mușchii, oasele și organele să obțină „hrana” de care au nevoie.

În același timp, te aperi împotriva atacului microbilor și al bacteriilor prezente permanent în atmosferă, care abia așteaptă să te ia pe nepregătite.

Apa cu gheață poate fi și un leac pentru diverse alte probleme la picioare

Microbi care amenință sistemul imunitar

Până acum, am văzut că apa cu gheață este o metodă excelentă de prevenire a anumitor probleme asociate picioarelor. Ceea ce poate ne va surprinde este că ea reprezintă și un remediu bun pentru gripă și răceală. 

Dacă suferi de așa ceva, repetă procedura descrisă anterior în decursul a patru ore. Pe lângă faptul că scade febra, sistemul imunitar va reacționa în forță împotriva infecțiilor și a microbilor. Problema de sănătate și disconfortul creat vor dispărea mai repede.

Cel mai bine este să alternezi băile cu apă caldă cu cele cu apă rece, pentru a stimula uciderea microbilor. Prin această combinație, îți revigorezi organismul cu ajutorul gheții, iar apoi neutralizezi virusurile și bacteriile.

Nu uita să citești:

Sfaturi și remedii pentru picioarele obosite

După cum poți vedea, ideea că trebuie să eviți apa rece atunci când ești răcit nu este tocmai adevărată. Băile cu apă cu gheață reprezintă o modalitate excelentă de a te feri de problemele care te împiedică să-ți desfășori activitățile zilnice.

Mai mult, te ajută să-ți odihnești și să-ți relaxezi picioarele, pentru a face mai ușor față zilei care te așteaptă. Acest remediu te va ajuta să te destinzi, așadar încearcă-l cu încredere!

  • Bleakley, C., McDonough, S., Gardner, E., Baxter, D. G., Hopkins, T. J., & Davison, G. W. (2012). Cold-water immersion (cryotherapy) for preventing and treating muscle soreness after exercise. Sao Paulo Medical Journal. https://doi.org/10.1590/S1516-31802012000500015
  • Vaile, J., O’Hagan, C., Stefanovic, B., Walker, M., Gill, N., & Askew, C. D. (2011). Effect of cold water immersion on repeated cycling performance and limb blood flow. British Journal of Sports Medicine. https://doi.org/10.1136/bjsm.2009.067272
  • Brenner, I. K. M., Castellani, J. W., Gabaree, C., Young, A. J., Zamecnik, J., Shephard, R. J., & Shek, P. N. (1999). Immune changes in humans during cold exposure: effects of prior heating and exercise. Journal of Applied Physiology. https://doi.org/10.1152/jappl.1999.87.2.699