Bananele coapte – efecte asupra organismului

Consumul de banane coapte ajută la creșterea numărului de leucocite din corp și la întărirea sistemului imunitar. În plus, îmbunătățește sănătatea sistemului cardiovascular și facilitează absorbția calciului în organism.

Bananele sunt niște fructe delicioase pe care ar trebui să le consumăm mai des, nu numai pentru că au un gust minunat, dar și pentru nutrienții importanți din compoziția lor, ce ne pot îmbunătăți starea de sănătate. Am mai discutat despre beneficiile bananelor pentru sănătate: combat depresia, optimizează funcțiile cerebrale, reduc tensiunea arterială și pot preveni numeroase alte boli. Însă cercetările recente au dezvăluit și alte avantaje ale consumului ridicat de banane, mai ales dacă acestea sunt foarte coapte. 

Bananele conțin factor de necroză tumorală

Pe măsură ce fructele se coc, pe suprafața bananelor apar pete închise la culoare care în cele din urmă acoperă întreaga coajă și o înnegresc. Unele persoane evită să cumpere banane ajunse în acest stadiu, întrucât sunt mult mai dulci, iar textura lor moale poate fi neplăcută.

Însă ceea ce mulți oameni nu știu este că, de fapt, cu cât bananele au mai multe puncte negre, cu atât sunt mai benefice pentru organism și mai ales pentru sistemul imunitar.

Studiile recente efectuate în Japonia au arătat că bananele coapte conțin o citokină (cunoscută sub numele de Factor de Necroză Tumorală) ce este eliberată de o parte din celulele sistemului imunitar și care poate afecta și alte celule din corp. Din acest motiv, bananele coapte luptă împotriva cancerului. Efectul lor este atât de puternic, încât pot combate cu succes tumorile și dezvoltarea celulelor anormale în organism.

Funcțiile acestei citokine sunt comparate cu cele ale lentinanei, o substanță care întărește imunitatea și care este administrată intravenos pe post de agent anticancerigen.

Efectul devine mai puternic pe măsură ce banana se coace, ceea ce înseamnă că, desigur, cu cât fructul este mai copt, cu atât efectul său anticancerigen este mai intens.

Fructele mai coapte conțin nutrienți de calitate superioară

Pe măsura ce se coc, valorile nutriționale ale fructelor se modifică. În ceea ce privește bananele, cu cât acestea sunt mai coapte, cu atât au un nivel mai ridicat de antioxidanți. Iar în cazul bananelor cu pete maronii pe coajă, amidonul din conținutul lor este convertit în zaharuri simple, mult mai ușor de digerat.

În studiul japonez menționat mai sus s-au făcut mai multe analize nutriționale în diverse stadii din procesul de coacere al următoarelor fructe: banane, mere, struguri, ananas, pere, pepene și kaki. Rezultatele arată că o banană coaptă este mai benefică decât oricare alt fruct, întrucât consumul acesteia crește numărul de celule albe din organism și întărește sistemul imunitar. 

Pentru a beneficia de acest lucru, este necesar să consumăm una sau două banane mari pe zi.

Bananele coapte sunt anticancerigene

Bananele întăresc sistemul imunitar și luptă împotriva bolilor

Oamenii de știință susțin bananele coapte au o concentrație de Factor de Necroză Tumorală mai ridicată. Se consideră că bananele coapte măresc numărul de celule albe din organism de opt ori mai mult decât bananele proaspete și verzi.

Bananele coapte măresc numărul de celule albe

Alte beneficii ale bananelor coapte

Efectul anticancerigen ar trebui să fie un motiv suficient de puternic pentru a include bananele în alimentația ta zilnică. Dar, dacă acesta nu este îndeajuns de convingător, iată și alte beneficii importante oferite de bananele coapte:

Îmbunătățesc digestia

O banană de dimensiuni medii conține până la 3 grame de fibre, lucru ce contribuie la funcționarea optimă a intestinelor și stimulează peristaltismul. Reprezintă o sursă naturală de electroliți, substanțe care se pierd atunci când suferi de diaree. Bananele conțin și compuși probiotici care apără bacteriile sănătoase prezente în organism.

Îmbunătățesc sănătatea sistemului cardiovascular

Fiind bogate în potasiu, bananele coapte ajută la reducerea depozitelor de sodiu din organism, ce provoacă retenția de apă și afectează sănătatea inimii. În urma unei analize a 11 studii publicate în Jurnalul Colegiului de Cardiologie American (“Journal of the American College of Cardiology”), s-a descoperit că persoanele care au adăugat în dieta lor alimente bogate în potasiu au redus considerabil riscul de a suferi un infarct miocardic.

Bananele coapte îmbunătățesc sănătatea inimii

Îmbunătățesc sănătatea oaselor

Un studiu realizat de Centrul de Informare asupra Micronutrienților din cadrul Institutului Linus Pauling din Oregon (Statele Unite) a arătat că o alimentație bogată în potasiu poate reduce riscul de osteoporoză. Bananele coapte sunt o sursă excelentă de potasiu și facilitează absorbția calciului în organism, ajutând la întărirea oaselor.

Te-ar mai putea interesa