Bananele – 10 beneficii pentru sănătate

· 29 iulie 2016
Bananele sunt benefice pentru piele și sistemul digestiv, au abilitatea de a-ți îmbunătăți dispoziția și a lupta împotriva anemiei și sunt foarte sățioase. Nu ai absolut nicio scuză să nu incluzi acest fruct în dieta ta zilnică.

Din cauza faptului că au un conținut de zahăr și calorii mai mare decât majoritatea fructelor, bananele au fost asociate timp de mulți ani cu câștigul în greutate. Însă recent această reputație proastă a intrat în rândul concepțiilor greșite.

Mai multe studii au scos la iveală faptul că, datorită densității nutriționale mari, bananele sunt un aliment complet și pot fi incluse în orice tip de dietă. Drept consecință, numeroase persoane au început să le consume în mod regulat. Acest fruct este nu numai hrănitor, ci și foarte versatil și ne pot ajuta să ne simțim mai bine.

Bananele sunt un fruct accesibil, disponibil în magazinele alimentare pe tot parcursul anului. Te poți delecta cu acest aliment oricând dorești. În cele ce urmează îți vom prezenta 10 dintre cele mai importante beneficii pe care bananele ni le oferă.

10 beneficii pentru sănătate pe care bananele le oferă

1. Protejează sănătatea sistemului digestiv

Bananele îți pot îmbunătăți digestia

Bananele conțin fibre de calitate ce susțin tranzitul intestinal și previn constipația. Acest fruct este un remediu natural împotriva ulcerelor gastrice, având abilitatea de a neutraliza acizii gastrici și a ameliora iritațiile.

Mai mult, bananele oferă protecție sistemului digestiv împotriva anumitor bacterii ce cauzează probleme gastrointestinale. Fructooligozaharidele din componența lor acționează ca un supliment probiotic, hrănind bacteriile benefice din intestine și producând enzime digestive ce facilitează absorbția de nutrienți.

Citește și: Beneficii pentru sănătate oferite de banane

2. Fortifică musculatura

Grație conținutului de potasiu, acest fruct are abilitatea de a fortifica mușchii. Bananele ajută la o recuperare mai rapidă după sesiunile de antrenament.

3. Luptă împotriva oboselii

Bananele te ajută să învingi oboseala

Senzația de slăbiciune și oboseală poate fi combătută cu ajutorul bananelor. Acestea acționează ca un revitalizant natural, amplificând nivelul de energie și aprovizionând organismul cu nutrienți esențiali. Bananele sunt un aliment ideal pentru persoanele foarte slabe sau care suferă de boli ce produc slăbiciune fizică.

4. Reglează tensiunea arterială

Excesul de sodiu și deficiența de potasiu în organism sunt doi factori ce îngreunează ținerea sub control a tensiunii arteriale. Din fericire, bananele au un conținut semnificativ de potasiu, nutrient benefic pentru cei care suferă de hipertensiune arterială.

5. Reduc riscul dezvoltării bolilor cardiovasculare

Bananele pot îmbunătăți sănătatea cardiovasculară

Reglarea tensiunii arteriale nu este singurul beneficiu pe care bananele îl oferă sistemului cardiovascular. Proprietățile acestui fruct pot stabiliza bătăile inimii și, grație conținutului lor de fibre, bananele reduc nivelul de colesterol „rău” din sânge, prevenind astfel rigidizarea arterelor.

6. Sunt sățioase

Bananele pot fi incluse cu ușurință în orice dietă pentru slăbit. Grație conținutului lor de carbohidrați și fibre, bananele sunt un aliment foarte sățios. Consumând o banană, îți poți ține în frâu foamea și poți evita mâncatul în exces.

7. Promovează frumusețea pielii

Vitaminele și mineralele din componența bananelor sunt foarte benefice pentru piele. Deși pot fi incluse ca ingredient în diverse măști pentru piele, bananele pot hrăni acest organ și din interior spre exterior. Proprietățile antioxidante ale acestui fruct previn degradarea celulară și contribuie la repararea țesuturilor, prevenind apariția timpurie a ridurilor.

8. Luptă împotriva anemiei

Bananele sunt utile pentru a trata anemia

Aceste  fructe au un conținut bogat de fier, un mineral esențial pentru producerea hemoglobinei, al cărui nivel este un factor determinat în ceea ce privește dezvoltarea anemiei.

9. Îmbunătățesc dispoziția

Multe persoane susțin că bananele sunt cel mai bun antidepresiv disponibil pe piață. Sunt delicioase, nu produc niciun efect secundar nedorit și oferă beneficii întregului organism.

De asemenea, acest fruct conține un aminoacid esențial numit triptofan, ce stimulează producerea de serotonină la nivelul creierului. Un nivelul crescut de serotonină îți va îmbunătăți dispoziția și te va proteja împotriva insomniei.

Te sfătuim să citești și: Tratează insomnia cu ceai de banane și scorțișoară

10. Sunt benefice pentru sistemul nervos

Consumate simple sau sub formă de ceai, bananele aprovizionează organismul cu o cantitate semnificativă de vitamina B, ce este esențială pentru calmarea sistemului nervos.

Poți să consumi mai multe banane în decursul unei săptămâni fără să-ți fie frică că vei câștiga în greutate. Cel mai indicat este să le consumi crude, simple sau ca ingrediente în smoothie-uri și salate.

Pentru a profita de toate avantajele oferite de coaja bananelor, o poți utiliza pentru a-ți prepara un ceai medicinal. Te sfătuim să incluzi aceste fructe în dieta ta zilnică pentru a profita de toate beneficiile pe care le oferă. Poftă bună!