Beneficiile masturbării pentru corp și minte
 

Beneficiile masturbării pentru corp și minte

Pentru unii este încă un subiect tabu, dar pentru alții masturbarea este nu doar un subiect interesant, ci și plăcut.
Beneficiile masturbării pentru corp și minte

Ultima actualizare: 20 Februarie, 2022

Masturbarea a fost un subiect tabu de-a lungul anilor și unii încă o consideră o practică „murdară”, care denotă o problemă în relație. Cu toate acestea, s-a dovedit că nu trebuie să fie așa și că, de fapt, beneficiile masturbării pentru corp și minte sunt numeroase.

Dacă simți plăcere și satisfacție, ai emoții pozitive. Cum intervine această practică sexuală în sănătate?

Beneficiile masturbării pentru corp și minte

Potrivit unui articol publicat în 2018 de Journal of Clinical Medicine, eliberarea anumitor neurotransmițători (ca dopamina și endorfinele) are loc în timpul exercițiilor fizice și sexului; și la masturbare se întâmplă același lucru. Prin urmare, rezultatul este o îmbunătățire a dispoziției și chiar a sănătății fizice.

Cercetătorii de la Clinica Universitară din Essen, Germania, au făcut un studiu care a arătat că masturbarea poate întări sistemul imunitar.

Masturbarea prin analogie cu fructe

 

Care sunt efectele masturbării asupra sănătății fizice?

  • Produce ușurare (atât fizică, cât și psihologică) deoarece are efect analgezic.
  • Relaxează mușchii.
  • Ajută la atenuarea senzației de durere fizică.
  • Menține organele genitale sănătoase, chiar și atunci când nu faci sex cu un partener.
  • Promovează lubrifierea adecvată la femei.
  • Permite cunoașterea propriului corp.
  • Favorizează erecția și ejaculare la bărbați.

După ce am analizat beneficiile masturbării pentru sănătatea fizică… cine mai crede că este un lucru rău? Datorită beneficiilor pe care le poate oferi organismului, nu trebuie respinsă.

Beneficiile masturbării pentru minte

După ce am descoperit beneficiile fizice, acum este necesar să ne concentrăm pe cele psihologice.

Cuplu care cunoaște beneficiile masturbării pentru corp și minte

 

Ce efecte are masturbarea asupra sănătății mintale?

  • Ajută la creșterea stimei de sine și la îmbunătățirea percepției.
  • Deoarece are efect analgezic, favorizează relaxarea și induce odihna. Prin urmare, masturbarea te ajută să dormi mai bine.
  • Potrivit experților, reduce nivelul de stres și tensiunea emoțională.
  • Pe lângă eliminarea stresului, această practică distrage și relaxează mintea.
  • În cazul femeilor, poate ajuta la reducerea crampelor menstruale.

Te ajută să știi ce îți place

După cum am menționat deja, masturbarea te ajută să te cunoști pe tine însuți, să știi ce îți place și ce nu. În plus, încurajează puternic imaginația.

De fapt, în loc să despartă partenerii, masturbarea îi poate aduce chiar mai aproape. De ce? Pentru că a te cunoaște bine și a ști ce îți place, ce vrei și cât îți dorești ajută la comunicarea eficientă.

Oamenii se masturbează din mai multe motive. Acestea includ plăcere, distracție și eliberare de tensiune. Unii oameni o fac singuri, în timp ce alții se masturbează cu un partener.

Hannah Nichols, parte a echipei editoriale a Medical News Today

Important este să știi care sunt beneficiile acesteia și să o practici oricând vrei în cadrul unui stil de viață sănătos. Te eliberează, îți limpezește mintea și te ajută să te simți bine cu tine însuți.

Ți-ai permis deja să te bucuri de o sesiune de auto-plăcere? Dacă nu, ai putea descoperi o nouă lume. Dacă ai nelămuriri cu privire la subiect, discută cu medicul în care ai încredere: ginecologul sau sexologul. Acești doi profesioniști sunt acolo pentru a te ajuta să găsești răspunsuri la orice întrebare și pentru a îți oferi îndrumarea potrivită în momentele oportune.

S-ar putea să te intereseze...
8 informații despre masturbarea feminină
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
8 informații despre masturbarea feminină

Pentru a te ajuta să scapi de frici și inhibiții, în articolul de azi îți propunem 8 informații despre masturbarea feminină pe care este bine să le...



  • Gagnon, J. H. (2005). Solitary Sex: A Cultural History of Masturbation. Archives of Sexual Behavior. https://doi.org/10.1007/s10508-005-4354-8
  • Haake, P., Krueger, THC, Goebel, MU, Heberling, KM, Hartmann, U. y Schedlowski, M. (2004). Efectos de la excitación sexual en la circulación de subconjuntos de linfocitos y producción de citocinas en el hombre. Neuroinmunomodulación, 11 (5), 293-298. https://doi.org/10.1159/000079409
  • Hannah Nichols (2020). “¿Tiene efectos secundarios la masturbación?”. MedicalNewsToday. https://www.medicalnewstoday.com/authors/hannah-nichols
  • Kaestle, C. E., & Allen, K. R. (2011). The role of masturbation in healthy sexual development: Perceptions of young adults. Archives of Sexual Behavior. https://doi.org/10.1007/s10508-010-9722-0
  • Loprinzi, P. y Frith, E. (2018). El papel del sexo en la función de la memoria: consideraciones y recomendaciones en el contexto del ejercicio. Revista de Medicina Clínica, 7 (6), 132. https://doi.org/10.3390/jcm7060132
  • Robinson, B. E., Bockting, W. O., & Harrell, T. (2013). Masturbation as a means of achieving sexual health. In Masturbation as a Means of Achieving Sexual Health. https://doi.org/10.4324/9781315808789
  • “La masturbación, ¿es buena para ti?” Planned Parenthood Federation of America Inc.