Beneficiile sucului de sfeclă roșie pentru organism
 

Beneficiile sucului de sfeclă roșie pentru organism

Datorită acțiunii sale diuretice, sfecla roșie este un aliat perfect pentru cei care suferă de retenție de lichide, precum și pentru cei care doresc să slăbească.
Beneficiile sucului de sfeclă roșie pentru organism

Ultima actualizare: 21 Ianuarie, 2022

Sfecla roșie este una dintre cele mai vechi legume de pe planetă, provenind din Africa de Nord, Asia și Europa. La început, se consumau doar frunzele sale, dar ulterior s-a stabilit că rădăcina roșie și dulce este o sursă grozavă de nutrienți și proprietăți. Care sunt beneficiile sucului de sfeclă roșie pentru organism?

Sfecla roșie face parte din gastronomia a milioane de oameni din întreaga lume, deși este folosită și în industrie ca sursă de zahăr. Majoritatea oamenilor preferă să o mănânce în salată. Se recomandă consumul în stare crudă pentru a ne bucura de toate calitățile sale.

Deși este leguma cu cel mai mult zahăr, aproape toată lumea o poate mânca o dată sau de două ori pe săptămână fără probleme. Pentru ca să nu existe nicio îndoială în acest sens, mai jos dorim să vă împărtășim principalele beneficii pe care le aduce organismului.

Beneficiile sucului de sfeclă roșie pentru organism

Scade tensiunea arterială

Măsurarea tensiunii arteriale

 

Pacienții cu hipertensiune arterială pot beneficia de consumul zilnic de suc de sfeclă roșie. Acest lucru se datorează faptului că conține nitrați naturali, care sunt transformați în oxid nitric în organism, ce dilată și relaxează vasele pentru a facilita trecerea sângelui.

Îmbunătățește digestia

Datorită aportului semnificativ de fibre și antioxidanți, sucul natural al acestei legume este un mare aliat al digestiei. Servește la combaterea constipației, ameliorarea inflamației și îmbunătățirea absorbției nutrienților din alimente. De asemenea, stimulează pofta de mâncare și susține digestia proteinelor și a grăsimilor.

Inhibă radicalii liberi

Sfecla roșie conține betalaină și polifenoli, doi antioxidanți puternici care neutralizează efectele dăunătoare cauzate de radicalii liberi. Datorită acestui fapt, previne îmbătrânirea prematură a celulelor, precum și dezvoltarea unor afecțiuni grave precum cancerul.

Îmbunătățește performanța fizică

Fată ce cunoaște beneficiile sucului de sfeclă roșie pentru organism

 

Unii sportivi preferă acest suc în detrimentul băuturilor sportive sau energizante, deoarece îmbunătățește performanța fizică. Se estimează că, după ingerarea unui pahar, performanța poate fi crescută cu până la 16%. În plus, îmbunătățește capacitatea pulmonară, ceea ce ajută la prevenirea oboselii rapide.

Protejează glanda tiroidă

Modificările glandei tiroide sunt adesea rezultatul unei deficiențe de iod din dietă. Sfecla roșie este una dintre legumele care furnizează cele mai mari cantități din acest mineral, motiv pentru care este recomandată pacienților cu hipotiroidism și gușă.

Combate inflamația

Sfecla roșie este o sursă importantă de betaină, un nutrient care protejează celulele, proteinele și enzimele de stres. Ajută la controlul proceselor inflamatorii ale organismului, având grijă de organele interne.

Luptă împotriva anemiei

Celule roșii în sânge

 

Pacienții diagnosticați cu anemie își pot susține dieta prin consumul acestui suc natural. Conținutul său ridicat de fier și acid folic ajută la creșterea producției de globule roșii, accelerând refacerea sănătății.

Ameliorează retenția de lichide

Sucul de sfeclă are o puternică acțiune diuretică care favorizează expulzarea lichidelor care rămân captive în țesuturi. Acest lucru este atribuit aportului său mare de potasiu și conținutului minim de sodiu.

În general, poate ajuta pacienții cu:

  • Gută și artrită
  • Hiperuricemie
  • Pietre la rinichi
  • Oligurie
  • Infecții ale rinichilor

Ajută în slăbire

Beneficiile sucului de sfeclă roșie în slăbire

 

Sucul de sfeclă are un conținut foarte scăzut de calorii și conține cantități mari de fibre, vitamine și minerale care sprijină dieta pentru a pierde în greutate.

Aportul său zilnic susține funcțiile metabolice, controlează senzația de poftă de mâncare și favorizează expulzarea deșeurilor care împiedică pierderea în greutate.

Este detoxifiant

Pigmenții din sfecla roșie, precum și antioxidanții și fibrele sale, susțin procesele de detoxifiere a organismului pentru a elimina toxinele în exces din sânge. Este un remediu excelent pentru bolnavii cu ficat gras, deoarece favorizează purificarea și accelerează recuperarea.

De asemenea, sfecla este bună pentru sănătatea rinichilor, pentru curățarea colonului și pentru purificarea plămânilor.

Cum se prepară sucul de sfeclă roșie?

Pahare cu suc de sfeclă roșie

 

Pentru a prepara acest suc natural este nevoie doar de sfeclă și puțină apă. Dacă doriți, îi puteți da o aromă mai bună adăugând măr și morcov.

Ingrediente

  • 3 sfecle mici
  • Apă (200 ml)

Instrucțiuni

  1. Spălați bine sfecla și tăiați-o în mai multe bucăți.
  2. Puneți-le în blender, adăugați paharul cu apă și procesați până obțineți o băutură omogenă.
  3. Consumați-o imediat, o dată pe zi.

În concluzie, sucul acestei legume este un aliat puternic pentru a avea grijă de organism și a ne proteja de boli. Profitați acum de beneficiile sucului de sfeclă roșie!

This might interest you...
Combaterea varicelor cu suc de sfeclă și pătrunjel
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Combaterea varicelor cu suc de sfeclă și pătrunjel

Când vine vorba de combaterea varicelor, știm cu toții că nu există remedii miraculoase. Însă un shake cu sfeclă și pătrunjel poate fi de mare ajut...



  • Clifford T, Howatson G, et al. The potential benefits of red beetroot supplementation in health and disease. Nutrients. Abril 2015. 7 (4): 2801-2822.
  • Domínguez R, Cuenca E, et al. Effects of beetroot juice root supplementation on cardiorespiratory endurance in athletes. A systematic review. Nutrients. Enero 2017. 9 (1): 43.
  • FEN. (2014). Remolacha. Verduras y Hortalizas.
  • Kapil V, Rayomand S, et al. Dietary nitrate provides sustained blood pressure lowering in hypertensive patients. Hypertension. Noviembre 2014. 65 (2): 320-327.
  • Mirmiran P, Houshialsadat Z, et al. Funcional properties of beetroot (Beta vulgarisms) in management cardio-metabolic diseases. Nutrition & Metabolism. Enero 2020. 17:3.
  • Moreno-Ley C. M, Osorio-Revilla G, et al. Anti-inflammatory activity of bethalains: a comprehensive review. Human Nutrition & Metabolism. Septiembre 2021.25: 200126.
  • Pardo, L. A., & Zarazaga, B. C. (2013). Mo de remolacha: Suplemento natural para deportistas. Medicina Naturista.
  • Petrie, M., Rejeski, W., Basu, S., Laurienti, P., Marsh, A., Norris, J., … Burdette, J. (2017). Zumo de remolacha: una ayuda ergogénica para el ejercicio y el cerebro en envejecimiento. J. Gerontol. A Biol. Sci. Medicina. Sci.