Beni shoga sau ghimbirul murat japonez: cum se prepară?
 

Beni shoga sau ghimbirul murat japonez: cum se prepară?

Vă vom arăta ce trebuie să știți pentru a pregăti acasă ghimbir murat japonez rafinat, un condiment exotic foarte apreciat.
Beni shoga sau ghimbirul murat japonez: cum se prepară?

Ultima actualizare: 27 august, 2022

Ghimbirul murat japonez este un aliment care are multe proprietăți benefice pentru sănătate. Este ușor de folosit în bucătărie. Deoarece este un aliment care nu este foarte des întâlnit în supermarketuri, vă vom învăța cum să îl pregătiți corect acasă. Poate îmbunătăți caracteristicile organoleptice ale multor feluri de mâncare.

Înainte de a începe, este important de menționat că includerea în alimentație a condimentelor naturale este recomandată de majoritatea specialiștilor în nutriție. Aceste alimente conțin adesea doze semnificative de vitamine, minerale și compuși antioxidanți care ajută la menținerea organismului în stare optimă de funcționare.

Beni shoga sau ghimbirul murat japonez: rețetă delicioasă

Beni shoga este ghimbirul murat japonez
Beni shoga sau ghimbirul murat japonez este folosit alături de diferite feluri de mâncare.

Ingrediente

Dacă doriți să pregătiți un ghimbir murat japonez rafinat, veți avea nevoie de următoarele ingrediente:

  • 150 grame de rizomi de ghimbir
  • 1/2 cană de oțet de orez
  • 3 lingurițe de zahăr
  • 1/4 linguriță de sare
  • 1/2 linguriță de pudră de varec dashi

Rizomii de ghimbir folosiți trebuie să fie proaspeți. Aceștia se recoltează în lunile iunie și iulie. Se găsesc fără probleme majore în supermarketuri, având un aspect proaspăt și suculent. Este un tip de ghimbir cu multă umiditate și o aromă ușor condimentată.

Instrucțiuni pas cu pas

  1. Mai întâi, pregătiți rizomii de ghimbir. Pentru a face acest lucru, începeți prin a-i freca sub jet de apă pentru a-i curăța bine și pentru a îndepărta toate impuritățile.
  2. Apoi, tăiați ghimbirul. Este important ca feliile să fie cât mai subțiri. Puteți folosi un cuțit sau un feliator.
  3. Odată terminat acest pas, fierbeți apă într-o oală și puneți rizomii în ea.
  4. După câteva minute, scoateți ghimbirul și întindeți-l pe o tavă de răcire.
  5. Puneți într-o cratiță la foc mediu oțetul, zahărul, sarea și pudra de alge.
  6. Când ingredientele se dizolvă, îndepărtați excesul de apă din ghimbir, puneți-l într-un recipient și turnați amestecul anterior. Culoarea rizomilor se va schimba imediat în roz.
  7. După ce ați așteptat trei ore, ghimbirul poate fi consumat.
  8. De asemenea, puteți păstra produsul într-un borcan bine închis, ferit de lumina soarelui.
Ghimbir proaspăt
Ghimbirul murat japonez poate fi păstrat într-un borcan închis, ferit de lumina soarelui.

Beneficiile ghimbirului murat japonez

În primul rând, este esențial să evidențiem conținutul de antioxidanți al acestui aliment, o serie de elemente care neutralizează formarea radicalilor liberi și acumularea ulterioară a acestora în țesuturile organismului. S-a demonstrat că acest mecanism ajută la prevenirea dezvoltării patologiilor complexe.

Pe de altă parte, ghimbirul este un produs care poate ajuta la îmbunătățirea compoziției corporale, potrivit unui studiu publicat în revista Critical Reviews in Food Science and Nutrition. Reușește să stimuleze procesele de slăbire și oxidare a grăsimilor, atât timp cât se există și o serie de obiceiuri adecvate de viață. Printre acestea se remarcă dieta hipocalorică și practicarea exercițiilor fizice.

Această rădăcină contribuie la prevenirea patologiilor asociate cu inima. Acest lucru este dovedit de cercetările publicate în revista Current Molecular Pharmacology . Prezența substanțelor fitochimice și puterea sa antiinflamatoare contribuie la îmbunătățirea funcționării sistemului cardiovascular, reducând riscurile.

Pregătiți acasă ghimbir murat japonez

După cum ați văzut, puteți să pregătiți acasă ghimbir japonez murat cu puține ingrediente și într-un timp scurt. Este un aliment care poate fi consumat ca atare sau chiar adăugat la anumite preparate precum salatele, preparatele din paste și preparatele din legume. Le va îmbunătăți aroma și le va crește densitatea la nivel nutrițional.

Pentru a termina, amintiți-vă că atunci când obiectivul este îmbunătățirea stării de sănătate, este indicat să aveți un stil de viață echilibrat.



  • Neha, K., Haider, M. R., Pathak, A., & Yar, M. S. (2019). Medicinal prospects of antioxidants: A review. European journal of medicinal chemistry178, 687–704. https://doi.org/10.1016/j.ejmech.2019.06.010
  • Maharlouei, N., Tabrizi, R., Lankarani, K. B., Rezaianzadeh, A., Akbari, M., Kolahdooz, F., Rahimi, M., Keneshlou, F., & Asemi, Z. (2019). The effects of ginger intake on weight loss and metabolic profiles among overweight and obese subjects: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials. Critical reviews in food science and nutrition59(11), 1753–1766. https://doi.org/10.1080/10408398.2018.1427044
  • Fakhri, S., Patra, J. K., Das, S. K., Das, G., Majnooni, M. B., & Farzaei, M. H. (2021). Ginger and Heart Health: From Mechanisms to Therapeutics. Current molecular pharmacology14(6), 943–959. https://doi.org/10.2174/1874467213666201209105005