Cele mai bune legume cu proprietăți anticancerigene

· 5 octombrie 2015
Este esențial să avem o dietă sănătoasă și echilibrată. Consumul ridicat de carne roșie a fost asociat cu dezvoltarea cancerului pancreatic, de prostată, mamar și renal.

Ce-ar fi dacă ți-am spune că te poți proteja împotriva cancerului consumând niște legume cu proprietăți anticancerigene foarte delicioase?

Cancerul este o boală ce se manifestă printr-o creștere anormală de celule – anormalitate ce duce la dereglarea proceselor naturale ale organismului, afectând buna funcționare a organului sau sistemului de organe în cauză.

Cancerul este principala cauză a decesului la nivel mondial. Printre factorii ce duc la apariția acestei maladii cumplite se numără moștenirea genetică, fluctuațiile hormonale, consumul de tutun sau alcool, alimentația deficitară și problemele emoționale.

Milioane de cercetători din toată lumea și-au dedicat cariera în scopul găsirii unui leac împotriva cancerului, drept pentru care noi tratamente sunt descoperite în fiecare zi.

Mai multe studii au dovedit că alimentația este strâns legată de dezvoltarea, prevenirea și tratarea cancerului. În plus, anumite alimente au proprietăți naturale ce ajută la combaterea acestei maladii.

Printre alimentele pe care medicii ni le recomandă pentru a ne proteja împotriva cancerului se numără și o mare varietate de legume anticancerigene. Acestea au un conținut bogat de vitamine, minerale, antioxidanți și multe alte elemente benefice.

Mai jos îți vom prezenta câteva dintre cele mai bune legume cu proprietăți anticancerigene.

8 legume cu proprietăți anticancerigene

Morcovii

Sucul de morcovi are proprietăți anticancerigene

Proprietățile anticancerigene ale morcovilor se datorează conținutului bogat de beta-caroten și caratenoizi. Aceștia sunt niște antioxidanți foarte puternici ce ajută și la regenerarea celulară.

Îți recomandăm să citești și:

Cea mai bună dietă anticancer

Roșiile

Roșiile crude conțin licopen, un carotenoid care le oferă culoarea caracteristică. Mai multe studii au descoperit o legătură între licopen și prevenirea cancerului la prostată. 

În plus, roșiile au un conținut bogat de vitamine A, C și E și antioxidanți care contribuie și la prevenirea altor tipuri de cancer.

Ardeiul gras roșu

Legume cu proprietăți anticancerigene precum ardeiul gras roșu

Ardeiul gras roșu oferă numeroase beneficii. Acesta se află pe lista de legume cu proprietăți anticancerigene datorită conținutului bogat de beta-caroten, capsaicină și licopen.

În plus, ardeii grași roșii conțin vitaminele A și C, ce formează un antioxidant puternic atunci când sunt combinate cu alte elemente.

Sfecla roșie

Conținutul de flavonoide și betanină explică prezența sfeclei în lista de legume cu proprietăți anticancerigene. 

Mai multe studii au demonstrat că acest aliment are efect puternic în prevenirea diferitelor boli, în mod special în combinație cu alte legume sănătoase, cum ar fi roșiile, ceapa sau castraveții.

Sfecla ajută la curățarea organismului și previne apariția cancerului și a bolilor cardiovasculare.

Vinetele

Vinetele pe lista de legume cu proprietăți anticancerigene

Asemenea tuturor celorlalte legume de culoare mov, vinetele au un conținut bogat de antioxidanți, vitamine A, C și E, fibre și seleniu. Astfel, acest aliment este un aliat excelent în lupta împotriva cancerului.

Te-ar putea interesa și:

Cercetări privind efectele anticancerigene ale păpădiei

Usturoiul și ceapa

Aceste două legume cu proprietăți anticancerigene oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Ceapa și usturoiul au proprietăți antibiotice, întăresc sistemul imunitar și curăță organismul în mod natural.

Ambele sunt bogate în alicină, o componentă ce conține sulf și curăță ficatul, ajutând la eliminarea substanțelor toxice acumulate în sânge și țesuturi care pot duce la dezvoltarea cancerului.

Varza

Broccoli și varza sunt legume cu proprietăți anticancerigene

Varza, broccoliul, varza de Bruxelles, conopida, ridichile și măcrișul conțin fitochimicale, cum ar fi flavonoide, glucozinolați și bisulfit. Astfel, acestea sunt alimente ideale pentru prevenirea cancerului. Aceste legume întăresc sistemul imunitar, luptă împotriva radicalilor liberi și protejează celulele.

Obiceiuri sănătoase ce te ajută să eviți cancerul

Legumele pe care ți le-am prezentat mai sus sunt bine cunoscute ca fiind alimente anticancerigene. Numeroase studii au dovedit că proprietățile acestora protejează organismul, combat apariția celulelor canceroase și activează mijloacele de apărare ale organismului.

Însă legumele cu proprietăți anticancerigene nu pot fi considerate în niciun caz leacuri miraculoase pentru această afecțiune cumplită.

Cu ajutorul lor îți vei putea menține sănătatea, dar consumul de legume nu te va ajuta foarte mult dacă nu adopți și alte obiceiuri sănătoase.

Consumă numai alimente hrănitoare!

Include legume cu frunze verzi, leguminoase și surse naturale de amidon în alimentația zilnică. Mai multe studii au demonstrat că dietele bazate pe aceste alimente sunt eficiente în prevenirea apariției cancerului.

Fă exerciții fizice!

Exercițiile fizice sunt unul din cele mai bune mijloace de prevenire a cancerului. Acestea te ajută să îți ții sub control greutatea, te apără împotriva bolilor cardiovasculare și previn afecțiunile ce pot favoriza dezvoltarea cancerului.

Consumă mai puțină carne roșie!

Toate studiile arată că persoanele care consumă carne roșie sunt mai predispuse la cancer pancreatic, de prostată, renal și mamar.

Sperăm că ți-a plăcut acest articol și că vei adăuga și tu în dietă gustoasele legume cu proprietăți anticancerigene.

  • Holzapfel, N. P., Holzapfel, B. M., Champ, S., Feldthusen, J., Clements, J., & Hutmacher, D. W. (2013). The potential role of lycopene for the prevention and therapy of prostate cancer: From molecular mechanisms to clinical evidence. International Journal of Molecular Sciences. https://doi.org/10.3390/ijms140714620
  • Chu, Y.-F., Sun, J., Wu, X., & Liu, R. H. (2002). Antioxidant and antiproliferative activities of common vegetables. Journal of Agricultural and Food Chemistry. https://doi.org/10.1021/jf020665f