Cum să faci sport acasă în timpul pandemiei

23 mai 2020
Statul acasă și efectuarea de exercițiile fizice la domiciliu este o modalitate excelentă de a-ți proteja propria sănătate și sănătatea celor din jur. Iată câteva recomandări pentru acest sezon de carantină!

Coronavirusul s-a răspândit deja în întreaga lume și majoritatea țărilor afectate au luat măsuri pentru a încerca să prevină contaminarea în masă a populației. Una dintre acțiunile preventive în timpul focarului de coronavirus este izolarea la domiciliu. Pentru a atenua efectele acestei carantine, experții recomandă să facem sport acasă în timpul pandemiei. Vom evita astfel mersul la sala de fitness sau în alte locuri aglomerate, precum parcurile, terenurile de fotbal, etc.

Izolarea la domiciliu sau carantina nu sunt o glumă proastă. Este foarte important să respectăm normele și recomandările pe care fiecare guvern local le-a emis.

A sta în casă poate fi o experiență dificilă pentru mulți oameni. Din acest motiv, exercițiile fizice la domiciliu sunt recomandate ca opțiune de relaxare în timpul carantinei, permițându-ți totodată să te menții într-o formă fizică bună.

De ce sunt necesare măsurile de izolare pentru prevenirea răspândirii coronavirusului?

Este important să știm ce este coronavirusul pentru a înțelege puțin mai bine situația la nivel global. Potrivit Ministerului Sănătății, „coronavirusurile sunt o familie de virusuri care afectează în mod normal numai animalele, dar uneori pot fi transmise oamenilor”.

Aceeași sursă adaugă: „SARS-CoV-2 este un nou tip de coronavirus detectat pentru prima dată în decembrie 2019. Acest nou virus poate afecta oamenii și poate provoca boala COVID-19.”

Cele mai frecvente simptome ale infectării cu coronavirus sunt:

  • Febră
  • Tuse
  • Dificultăți de respirație

Simptomele sunt de obicei ușoare, motiv pentru care trebuie să fim foarte atenți. Având în vedere extinderea sa rapidă în întreaga lume, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a declarat boala COVID-19 pandemie. Acesta este principalul motiv pentru instituirea măsurilor de izolare și carantină.

Citește mai mult:

Exercițiile fizice pot ajuta la întărirea imunității?

Cum să faci sport acasă în timpul pandemiei

Pe lângă izolare, unele autorități guvernamentale au luat și măsura închiderii sălilor de sport. Acest lucru ne lasă o singură opțiune: antrenamentul acasă.

Femeie care face sport acasă în timpul pandemiei de coronavirus

Pentru a face față situației provocate de coronavirus, iată câteva sfaturi utile. Sperăm să le poți pune în practică!

Încălzirea corespunzătoare

Pentru a te antrena acasă, mai întâi trebuie să te încălzești corect. Aproximativ 15 minute de încălzire înainte de antrenament ajută la prevenirea rănilor musculare sau a problemelor cardiovasculare. Cea mai bună opțiune este să faci mișcări dinamice ale segmentelor musculare specifice, precum și ale articulațiilor din jur.

Exercițiile pliometrice

Chiar dacă nu ești sportiv profesionist, începerea antrenamentului acasă cu elementele de bază ale exercițiilor pliometrice este o idee excelentă. În termeni generali, pliometria se referă la utilizarea săriturilor în antrenament. Aceste tipuri de mișcări contribuie la îmbunătățirea rezistenței și la dezvoltarea diferitelor grupe musculare.

Poți face sărituri dinamice sau pasive. Pentru cele dinamice, trebuie să te deplasezi cel puțin 30 până la 60 cm distanță de punctul de plecare. Pentru sărituri pasive, stai în același loc și evită orice deplasare.

Dacă suferi de probleme articulare sau ai anumite interdicții impuse de medic în ceea ce privește efectuarea de exerciții fizice, cel mai bine este să stai departe de acest tip de exerciții.

Hidratarea

Chiar dacă nu ne antrenăm în aer liber, în lumina soarelui sau cu toate dispozitivele care ne fac să transpirăm la nesfârșit în sală, pierdem, de asemenea, electroliți și săruri minerale atunci când ne antrenăm acasă.

Antrenamentul la domiciliu poate provoca cu deshidratare. Aceasta poate fi mai ușoară decât atunci când ne antrenăm în sala de fitness, dar totuși apare. Acesta este motivul pentru care trebuie să consumi o cantitate suficientă de apă și să folosești suplimente cu electroliți la nevoie.

Bărbat care umple un pahar cu apă

De asemenea, consumul de băuturi cu conținut ridicat de minerale este o modalitate excelentă de a rămâne hidratat. Este important să eviți orice tip de carență atunci când te antrenezi acasă.

Citește mai mult:

Cum să nu te îngrași în timpul carantinei COVID-19

Dezinfectarea echipamentului folosit la antrenament în timpul pandemiei de coronavirus

Majoritatea rutinelor de antrenament la domiciliu nu necesită echipamente speciale. Cu toate acestea, elemente precum saltelele, ganterele sau orice alt lucru similar pot fi de mare ajutor.

În cazul în care utilizezi oricare dintre aceste instrumente, este foarte important să le dezinfectezi periodic. Scopul nu este de a induce panica sau paranoia, ci de a preveni răspândirea virusurilor și a bacteriilor. Folosirea produselor antibacteriene și virucide sau a produselor similare pentru curățare este de mare ajutor pentru a evita contaminarea cu orice agent patogen.

Odihna de după antrenament

Antrenamentele la domiciliu sunt o alternativă excelentă pentru a evita abandonarea obiceiurilor și a stilurilor de viață sănătoase. Schimbarea mediului în care ne antrenăm nu înseamnă că organismul nostru se va schimba brusc. Odihna după antrenamentul de acasă este la fel de importantă ca atunci când mergem la sala de fitness. Scopul este evitarea acumulării de acid lactic în mușchi (oboseală excesivă) și a apariției crampelor musculare.

Pe scurt, izolarea impusă de pandemia de coronavirus nu trebuie să fie un motiv pentru a abandona obiceiurile sănătoase pe care le-am construit anterior. Prin urmare, antrenamentul efectuat acasă urmând sfaturile prezentate în rândurile de mai sus ne va fi de mare ajutor pentru a trece prin această situație continuând să ne mișcăm.

  • Henao-Kaffure, L. (2010). El concepto de pandemia: debate e implicaciones a propósito de la pandemia de influenza de 2009. Revista Gerencia y Políticas de Salud.
  • Pliometria Aplicada à Reabilitação de Atletas. (2010). Revista Salus.
  • López-Miñarro, P. Á. (2006). Calentamiento y vuelta a la calma. Facultad de Educación. Universidad de Murcia.