Cum să grăbești vindecarea unei fracturi osoase
 

Cum să grăbești vindecarea unei fracturi osoase

Pentru a promova absorbția calciului în oase, este important să includem alimente bogate în vitamina D în alimentație.
Cum să grăbești vindecarea unei fracturi osoase

Ultima actualizare: 14 Ianuarie, 2022

Organismul are capacitatea de a regenera țesutul osos în mod natural, deși uneori acesta este un proces lent. Vindecarea unei fracturi osoase, fie că este parțială sau completă, este un proces complex a cărui viteză și succes vor depinde de fiecare individ.

Potrivit conținutului publicat pe platforma Elsevier, procesul de vindecare a fracturilor începe imediat, astfel încât după două săptămâni osul să fie unit printr-o rețea de fibrină. Cu toate acestea, consolidarea completă poate dura peste 6 luni în cele mai severe cazuri. Din fericire, există diferite tehnici pentru a accelera acest proces.

Ce putem face pentru a accelera vindecarea unei fracturi osoase?

Unele obiceiuri sănătoase, alimente sau suplimente nutritive ne pot ajuta să creștem numărul de celule și vase de sânge noi care vor reconstrui oasele.

Tătăneasa: planta pentru fracturi

Tătăneasă pentru vindecarea unei fracturi osoase

Numele acestei plante medicinale se referă la vindecarea rănilor. Are efecte importante asupra tuturor tipurilor de vânătăi și fracturi, deoarece este un excelent regenerator de țesuturi. Trebuie aplicată extern, deoarece utilizarea sa internă este toxică.

O putem lua și în forma sa homeopată, cunoscută sub numele de Symphytum 15CH. În prima zi, vom lua câte 3 granule la 2 ore sub limbă, separat de alimente și arome tari și mentolate (gumă, pastă de dinți, etc.). Zilele următoare vom lua 3 granule de 3 ori pe zi.

Pentru aplicarea sa externă, avem două opțiuni:

  1. Vom pregăti o cataplasmă de argilă verde, dar în loc să folosim apă, o vom amesteca cu o infuzie de tătăneasă. O vom aplica timp de 30 de minute pe zona fracturată o dată pe zi.
  2. Putem prepara și o pastă prin zdrobirea rădăcinilor plantei. Se aplică în jurul fracturii. După uscare, va funcționa într-un mod similar cu un gips.

Efectele benefice ale plantei au fost dovedite prin multiple studii științifice. De fapt, cercetările publicate în revista Georgian Medical News stabilesc că planta favorizează vindecarea rănilor, accelerează reabsorbția și reduce inflamația. Este utilă în tratamentul fracturilor osoase, leziunilor de tendon, ulcerelor și afecțiunilor gastrice.

Bambus Tabashir: silicon pur

Bambusul Tabashir (Bambousa arundinacea) are un conținut foarte mare de siliciu, un mineral care, după cum vom vedea mai jos, este esențial pentru regenerarea oaselor. Este un puternic remineralizant și este recomandat în special pentru vindecarea unei fracturi osoase. Îl putem cumpăra din magazine de plante și dietetice.

Dietă remineralizantă

Durere de genunchi

La fel de important ca ceea ce aplicăm extern este să mâncăm echilibrat, alegând în special alimente care ne hrănesc oasele pentru a facilita regenerarea și vindecarea promptă a unei fracturi osoase. Vom trece în revistă cele mai importante minerale care ajută în acest proces:

Calciu

Calciul este unul dintre constituenții principali ai oaselor, deci este esențial pentru repararea fracturilor. Corpul nostru nu produce calciu, așa că trebuie să îl obținem din alimentele pe care le consumăm, precum:

  • Lapte și derivate
  • Nuci crude și nesărate (migdale, alune, nuci, castane…)
  • Coacăze negru
  • Smochine
  • Nucă de cocos
  • Usturoi
  • Ceapă
  • Mere
  • Pere
  • Mango
  • Banane
  • Avocado

Magneziu

Magneziul este necesar pentru multe procese pe care corpul le efectuează, inclusiv pentru a ajuta la construirea masei osoase. Acest lucru se datorează faptului că promovează absorbția intestinală a calciului și inhibă un hormon numit hormon paratiroidian, care este responsabil de creșterea degradării osoase. Unele alimente bogate în magneziu sunt:

  • Ovăz
  • Salată verde
  • Sparanghel
  • Grâu integral
  • Dovleac
  • Cartof
  • Piersică
  • Mazăre
  • Linte
  • Prune
  • Nuci (alune, nuci românești)

Potasiu

Potasiul este unul dintre mineralele de care organismul are nevoie pentru a funcționa normal. Consumul de alimente bogate în potasiu este esențial pentru o bună sănătate a oaselor:

  • Leguminoase (năut, mazăre, fasole)
  • Prune uscate
  • Caise
  • Banane
  • Avocado

Siliciu

Spanac verde

Pe de altă parte, siliciul ajută la formarea elastinei și a colagenului, protejând astfel oasele și articulațiile. Îl găsim în:

  • Spanac
  • Orez integral
  • Ceapă
  • Ovăz integral
  • Castravete
  • Praz
  • Sfeclă
  • Brânză

De asemenea, vă recomandăm să luați siliciu organic lichid, un supliment care ajută la restructurarea și vindecarea unei fracturi osoase și oferă flexibilitate și mișcare articulațiilor.

Pe lângă aceste minerale, există și alți nutrienți esențiali pentru regenerarea oaselor:

Vitamina D

Vitamina D este esențială pentru absorbția calciului și magneziului în oase. Corpul o produce în mod natural atunci când pielea este expusă direct la soare, așa că trebuie să facem plajă zilnic dimineața devreme sau la amurg.

Dacă locuim într-o zonă nu foarte însorită, putem consuma ouă și pește gras (sardine, hering, somon, ton) sau putem lua vitamina D sub formă de supliment.

Acizi Omega-3

Alimente pentru vindecarea unei fracturi osoase

Acești acizi grași esențiali au multiple beneficii pentru organism și pentru sănătatea oaselor. Un studiu publicat în Journal of Food Biochemistry a arătat că îmbunătățește calitatea oaselor prin prevenirea degradării și creșterea mineralizării osoase. Omega-3 sunt prezenți în mai multe alimente, cum ar fi:

  • Pește oceanic
  • Ouă
  • Unt
  • Nuci crude și nesărate
  • Semințe de in

Proteine

Consumul adecvat de proteine are un efect benefic asupra oaselor. Un articol publicat în Journal of Bone and Mineral Metabolism a arătat că acest macronutrient crește densitatea osoasă și scade probabilitatea de noi fracturi. Proteinele nu provin doar din carne, pește și ouă. Există și următoarele surse de proteine vegetale:

  • Legume
  • Lucernă încolțită
  • Avocado.
  • Nuci crude și nesărate
  • Spirulină

Atenție la aceste alimente!

Aceste alimente acționează prin eliminarea mineralelor din corp, așa că trebuie să le evităm ori de câte ori este posibil, mai ales în timpul recuperării după o fractură:

  • Alcool
  • Tutun
  • Zahăr alb
  • Cafea
  • Băuturi gazoase și zaharoase
  • Alimente rafinate
  • Alimente semipreparate
  • Prăjeli
  • Mâncare cu multă sare
  • Tărâțe, deoarece inhibă absorbția calciului. Da, ar trebui să mâncăm alimente integrale, dar ar trebui să evităm acele produse care au fibre adăugate (prăjituri, pâine, etc.).
  • Legume cu oxalați (sfeclă)

După cum ai văzut, putem pregăti remedii naturiste care, datorită proprietăților ingredientelor lor, ajută la restructurarea și vindecarea unei fracturi osoase.

This might interest you...
7 cauze ale durerii în spatele genunchiului
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
7 cauze ale durerii în spatele genunchiului

Principalele cauze ale durerii în spatele genunchiului sunt aproape întotdeauna asociate cu sistemul musculo-scheletic. Cum se tratează?



  • Marsell, R., & Einhorn, T. A. (2011). The biology of fracture healing. Injury. https://doi.org/10.1016/j.injury.2011.03.031
  • Arazi, M., & Canbora, M. K. (2015). Fracture healing. In Musculoskeletal Research and Basic Science. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20777-3_19
  • Claes, L., Recknagel, S., & Ignatius, A. (2012). Fracture healing under healthy and inflammatory conditions. Nature Reviews Rheumatology. https://doi.org/10.1038/nrrheum.2012.1
  • Gokadze SI, Barbakadze VV, Gogilashvili LM, Amiranashvili LSh, Bakuridze AD. [Development of technology for the substance of poly[3-(3,4-dihydroxyphenyl) glyceric acid] from Symphytum asperum]. Georgian Med News. 2013 May;(218):72-7.
  • Sharma T, Mandal CC. Omega-3 fatty acids in pathological calcification and bone health. J Food Biochem. 2020 Aug;44(8):e13333.
  • Fischer V, Haffner-Luntzer M, Amling M, Ignatius A. Calcium and vitamin D in bone fracture healing and post-traumatic bone turnover. Eur Cell Mater. 2018 Jun 22;35:365-385.