Sursele de colagen și importanța lor

Astăzi, îți vom prezenta sursele de colagen și importanța lor. Colagenul este una dintre cele mai importante proteine din organism.
Sursele de colagen și importanța lor

Ultima actualizare: 11 Iunie, 2021

În acest articol, vom discuta despre sursele de colagen și importanța acestei molecule. Colagenul este una dintre cele mai abundente proteine din corpul uman, deoarece este o componentă a multor țesuturi.

Ce este colagenul?

Colagenul este o componentă fundamentală a corpului uman. Este o proteină și reprezintă aproximativ un sfert din totalul proteinelor din organism. Acesta este motivul pentru care este cea mai importantă proteină din corp.

Este prezent în multe țesuturi, printre care menționăm pielea, cartilajele, oasele, ligamentele, mușchii și tendoanele. Formează fibre foarte rezistente și flexibile, a căror funcție este de a oferi elasticitate țesuturilor, precum și sprijin și rezistență.

Deoarece este o substanță atât de relevantă și este prezentă în atât de multe țesuturi, menținerea unui nivel minim și stabil al acestei proteine este foarte importantă. Fără o cantitate suficientă din această substanță, țesuturile pe care le formează nu ar putea să își îndeplinească funcția în mod corect.

Care sunt sursele de colagen?

Sursele de colagen includ numeroase alimente, în principal de origine animală – mai ales carne. Există și alte alimente care, deși nu sunt surse de directe de colagen, conțin substanțe care ajută la promovarea sintezei acestei proteine în corpul uman. Aceste alimente sunt:

  • Acizi grași Omega 3, 6 și 9: Prezenți, mai ales, în nuci și pește, cum ar fi somonul. Acizii grași sunt implicați în reglarea hormonală care permite organismului să producă colagen.
  • Vitamina A: Se găsește în legume precum morcovii și pepenele galben. Este necesară o cantitate minimă de vitamina A, astfel încât organismul să poată produce colagen fără probleme.
  • Vitamina C: Prezentă în citrice, căpșuni și alte legume. Distruge compușii care elimină această proteină.
Sursele de colagen
Produsele de origine animală sunt bogate în colagen, iar alimentele vegetale au substanțe care stimulează producția acestuia.

Ce se întâmplă cu vârsta?

După vârsta de 30 de ani, corpul își pierde treptat capacitatea de a produce colagen. Producția de colagen continuă, dar în cantități din ce în ce mai mici. Toate țesuturile pe care colagenul le formează încep să-și piardă funcționalitatea.

Pielea își pierde elasticitatea și apar ridurile. Părul și unghiile devin, de asemenea, mai fragile. Mai mult, pot apărea dureri articulare la mișcare și dureri musculare.

Descoperă mai mult:

Ce sunt peptidele de colagen?

Suplimentele ca surse de colagen

După cum am menționat deja, menținerea unei cantități minime de proteine în organism este necesară pentru buna funcționare a acestuia. Cu toate acestea, există momente în care acest lucru nu este posibil în mod natural.

Odată cu scăderea producției de colagen în organism și în alte situații, cum ar fi sporturile de elită, apare necesitatea suplimentării. Oamenii pot lua suplimente de colagen.

Acestea conțin colagen hidrolizat și oricine le poate adăuga în dietă. Chiar și așa, cel mai bine să consulți un specialist pentru a primi sfaturi adecvate pentru situația ta particulară.

Sursele de colagen sub formă de pudră
Colagenul poate fi încorporat artificial în dietă, în forma sa hidrolizată.

Pe scurt

Colagenul este o substanță esențială pentru funcționarea normală a multor părți ale corpului. Odată cu vârsta, producția sa scade și va trebui să adoptăm o dietă adecvată, însoțită de suplimente de colagen la nevoie.

Un consult medical este întotdeauna necesar pentru a ști dacă trebuie să incluzi sau nu forma hidrolizată a acestei proteine în dietă. Nu toți oamenii îmbătrânesc la fel și, prin, urmare, suplimentele nu sunt întotdeauna necesare.

S-ar putea să te intereseze...
4 metode pentru stimularea producției de colagen
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
4 metode pentru stimularea producției de colagen

Odată cu vârsta, scade producția de colagen. Descoperă câteva metode pentru stimularea producției de colagen în următorul articol.



  • Tuero, Beatriz Basabe. “Funciones de la vitamina C en el metabolismo del colágeno.” Rev Cubana Aliment Nutr 14.1 (2000): 46-54.
  • Silva, Tatiane Ferreira da, and Ana Lúcia Barretto Penna. “Colágeno: Características químicas e propriedades funcionais.” Revista do Instituto Adolfo Lutz (2012): 530-539.
  • Abad Expósito, Carlos. “Suplementos de colágeno y efecto en el tratamiento de lesiones articulares.” (2015).
  • Juher, Teresa Figueres, and Esther Basés Pérez. “Revisión de los efectos beneficiosos de la ingesta de colágeno hidrolizado sobre la salud osteoarticular y el envejecimiento dérmico.” Nutrición Hospitalaria 32.1 (2015): 62-66.