Cum să-ți menții masa musculară când stai în casă

16 mai 2020
Este ușor să devii leneș în timpul carantinei sau al izolării la domiciliu și să uiți că trupul tău trebuie să se miște în fiecare zi. Iată câteva sfaturi pentru menținerea tonusului muscular atunci când stai în casă!

A sta închis acasă poate avea diverse efecte negative. În timpul carantinei sau al izolării la domiciliu, nu putem ieși din casă pentru a face mișcare. Prin urmare, trebuie să găsim modalități de a ne menține mușchii în formă, deși suntem obligați să rămânem acasă. În cele ce urmează, îți vom arăta cum să-ți menții masa musculară când stai în casă.

Statul pe canapea este comod, dar nu și sănătos

Cel mai rapid mod de a-ți pierde tonusul muscular este să stai pe canapea toată ziua. Prin urmare, primul lucru pe care trebuie să-l faci dacă vrei să-ți menții masa musculară în timpul carantinei este să limitezi timpul pe care îl petreci stând. Ridică-te de pe canapea și plimbă-te câteva minute la fiecare oră dacă este posibil sau uită-te televizor stând în picioare.

Alt aspect de care trebuie să ai grijă în ceea ce privește statul pe canapea este postura adoptată. Trebuie să înveți să stai corect și să încerci să menții o formă dreaptă a coloanei vertebrale. În caz contrar, îți crește riscul de a suferi de afecțiuni ale spatelui, care te vor împiedica să duci o viață normală după terminarea perioadei de izolare.

Cum să-ți menții masa musculară când stai în casă

Găsește modalități de a practica exerciții fizice

Avem norocul să trăim într-o epocă în care există numeroase moduri de a face mișcare fără a pleca de acasă. Accesul la internet ne permite să efectuăm aproape orice rutină de antrenament pe care ne-o imaginăm.

Este foarte ușor să te uiți la un clip video și să imiți pur și simplu persoana care predă cursul. Există numeroase programe și tipuri de exerciții din care poți alege. Poți alege un program de aerobic care ajută la îmbunătățirea circulației sângelui și menținerea în formă sau chiar circuite dificile care te ajută să-ți dezvolți masa musculară. Ai acces la mii de clipuri video care îți permit să-ți adaptezi rutina la orice nivel, condiție fizică și experiență de antrenament.

O alternativă este și crearea propriului circuit de antrenament. Primul pas este să alegi zece exerciții pentru mușchii pe care vrei să-i lucrezi. Apoi, trebuie să efectuezi fiecare exercițiu timp de un minut. După aceea, odihnește-te un minut și repetă din nou cele zece exerciții. Repetă acest program de 3 sau 4 ori. Este o modalitate excelentă de a petrece 30 de minute, deoarece îți vei menține mușchii activi și tonifiați.

Citește mai mult:

Ce să mâncăm în timpul carantinei

Cum să-ți menții masa musculară când stai în casă

Dacă nu te atrag aceste două opțiuni, poți opta pentru exerciții fizice izolate. De exemplu, poți face genoflexiuni, fandări, flotări, etc.

Există, de asemenea, opțiunea de a lucra cu ganterele pentru a-ți tonifia bicepsul, tricepsul și umerii. Poți chiar să te întinzi pe pat și să faci o mișcare de pedalare cu picioarele, imitând mersul pe bicicletă.

Plimbă-te prin casă, mergi pe călcâie, mergi pe vârfuri sau sari pur și simplu pentru a-ți antrena picioarele. O ultimă idee este să ridici genunchii la piept ca și cum ai fi în marș.

Variază tipul de exerciții fizice ca să-ți menții masa musculară când stai în casă

Dacă ai hotărât să practici oricare dintre exercițiile fizice amintite mai sus, este foarte important să variezi tipul ales. Asta înseamnă că nu ar trebui să faci același lucru în fiecare zi. În caz contrar, vei lucra doar un număr mic de mușchi, iar restul își vor pierde tonusul.

Prin urmare, o idee excelentă este să urmărești un videoclip online într-o zi, să te antrenezi în timp ce asculți muzică a doua zi și pur și simplu să faci exerciții libere izolate în a treia zi. De asemenea, poți urmări videoclipuri online cu diferite discipline sau îți poți crea diferite antrenamente de o jumătate de oră. În acest fel, îți vei antrena mai multe grupe musculare.

Profită de ieșirile din casă

Dacă pleci din casă pentru a cumpăra ceva sau pentru a plimba câinele, profită din plin de acest interval de timp. Folosește întotdeauna scările în locul liftului, atât la plecare, cât și la întoarcere.

Femeie care urcă pe trepte

Simplul fapt că vii acasă cu două pungi de mâncare și urci scările, în loc să alegi opțiunea simplă a liftului, implică un antrenament al mușchilor stabilizatori, al membrelor inferioare și al membrelor superioare.

Citește mai mult:

Cum să nu te îngrași în timpul carantinei COVID-19

Nu este dificil să-ți menții masa musculară când stai în casă dacă ai puțină voință

Ținând cont de toate informațiile de mai sus, ca să-ți menții masa musculară în timpul carantinei sau al izolării la domiciliu nu ai nevoie decât de voință și determinare. Avem la dispoziție numeroase opțiuni. Inamicul principal suntem întotdeauna noi înșine. Partea cea mai grea este să lași deoparte lenea și dependență de cele mai noi seriale TV.

Dacă nu dorești să urmezi un program de antrenament, există suficiente exerciții pe care le poți face în timp ce stai în picioare sau așezat, cu sau fără gantere. Există, de asemenea, suficiente alternative pentru a lucra la puterea, flexibilitatea și rezistența ta. Orice activitate fizică este utilă pentru sistemul cardiovascular, care are cel mai mult de suferit atunci când stai numai în casă.