Cum să tratezi simptomele gripei în mod natural
 

Cum să tratezi simptomele gripei în mod natural

Gripa este o infecție respiratorie cauzată de o serie de viruși care pătrund în corp prin nas sau gură. Vă arătăm câteva remedii naturiste pentru a vă ajuta să luptați cu gripa!
Cum să tratezi simptomele gripei în mod natural

Ultima actualizare: 17 Aprilie, 2022

Gripa este o infecție respiratorie cauzată de viruși care atacă rapid organismul și provoacă simptome severe, cum ar fi febră, dureri de cap, dureri articulare și congestie sau secreții nazale. Cum se tratează simptomele gripei în mod natural?

Majoritatea oamenilor fac gripă atunci când inhalează picături de salivă de la cineva care are virusul. Perioada de transmisibilitate a virusului se extinde de la 24 la 48 de ore înainte de apariția simptomelor, până la 5 sau 6 zile mai târziu.

Cum se tratează simptomele gripei în mod natural

Potrivit unei publicații a Centrului Național pentru Informații în Biotehnologie, gripa afectează întregul organism, nu doar tractul respirator. De obicei, începe brusc cu simptome foarte puternice care se ameliorează mult într-o săptămână.

Nu uitați să consultați medicul dacă există complicații sau dacă simptomele persistă!

1. Echinacea

Băutura naturală cu echinaceea poate avea un efect benefic în tratamentul simptomelor gripei. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii.

Echinacea este o plantă care a fost folosită timp de secole. O publicație din The Journal of Alternative and Complementary Medicine sugerează că aportul de ceai pe bază de Echinacea în caz de febră poate stimula în mod pozitiv sistemul imunitar.

Potrivit publicației, acest lucru va ajuta la combaterea infecției și la eliminarea mai rapidă a febrei. Pregătiți un ceai care conține acest ingredient.

2. Ghimbir

Potrivit publicației Science Direct, proprietățile antibacteriene ale ghimbirului îl fac potrivit împotriva febrei, tusei și altor simptome comune.

  • Pentru a-l consuma, puteți opta pentru ceaiuri pe bază de ghimbir.

3. Lichide

Un studiu publicat de Biological Research for Nursing a constatat că pacienții cu febră au o predispoziție la deshidratare, iar fluidele au un rol benefic în menținerea temperaturii corpului în limite normal.

  • Dacă aveți febră, asigurați-vă că vă hidratați și beți lichide bogate în electroliți sau săruri minerale.

4. Supă de pui

Supa de pui poate să nu fie foarte inovatoare, dar este o opțiune bună în caz de gripă. Oferă suport nutrițional și ajută la ameliorarea deshidratării.

5. Miere

Cum să tratezi simptomele gripei în mod natural

Din cele mai vechi timpuri, mierea a fost folosită ca hrană și medicament. Este un îndulcitor natural delicios. Mierea are mai multe proprietăți antibacteriene și antimicrobiene și poate ajuta la tratarea tusei.

6. Vitamina C

Vitamina C joacă un rol important în corp și are multe beneficii pentru sănătate. Potrivit unui studiu publicat în Indian Journal of Clinical Biochemistry, consumul acestei vitamine:

Ajută la protejarea sistemului imunitar, reduce severitatea reacțiilor alergice și ajută la combaterea infecțiilor.

De asemenea, a fost utilizată pe scară largă în tratamentul și prevenirea unui număr mare de afecțiuni precum diabetul, ateroscleroza, răceala, cataracta, glaucomul, degenerescenta maculară, accidentul vascular cerebral, bolile de inimă, etc.

Vitamina C se găsește în citrice, ardei verzi, ardei roșu, căpșuni, roșii, broccoli, varză de Bruxelles, napi, agrișe și alte legume cu frunze verzi.

  • Consumul unora dintre aceste fructe și legume infuzate sau crude vă poate face să vă simțiți mai bine.

7. Odihnă

În timpul episoadelor de gripă, organismul are nevoie de odihnă pentru a-și recăpăta forța. Potrivit unei publicații a Academiei Naționale de Științe din Statele Unite, o serie de studii au descoperit că stresul cronic este asociat cu o susceptibilitate crescută la dezvoltarea bolilor respiratorii.

  • Studiul sugerează că găsirea unei modalități eficiente de reglare a stresului poate ajuta la îmbunătățirea sănătății generale.

Ce altceva putem face pentru a trata simptomele gripei în mod natural?

Persoană care știe cum să tratezi simptomele gripei

Deși, de obicei, va trebui să stați în pat și să vă creșteți aportul de lichide, puteți încerca și următoarele sfaturi pentru a trata gripa:

  • Înveliți-vă bine.
  • Evitați să vă expuneți la fumul de țigară.
  • Adoptați o dietă sănătoasă.
  • Faceți o baie fierbinte.

Amintiți-vă că, dacă simptomele nu se ameliorează, trebuie să consultați un medic!

This might interest you...
Trei analgezice naturale pentru ameliorarea migrenelor
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Trei analgezice naturale pentru ameliorarea migrenelor

Pentru ameliorarea migrenelor, îți recomandăm să încerci anumite remedii naturale cu efecte analgezice rapide preparate acasă.



  • Lindenmuth, G. F., & Lindenmuth, E. B. (2000). The efficacy of echinacea compound herbal tea preparation on the severity and duration of upper respiratory and flu symptoms: A randomized, double-blind placebo-controlled study. Journal of Alternative and Complementary Medicine. https://doi.org/10.1089/10755530050120691
  • Gao, D., & Zhang, Y. (2010). Comparative antibacterial activities of extracts of dried ginger and processed ginger. Pharmacognosy Journal. https://doi.org/10.1016/S0975-3575(10)80077-X
  • Richmond, C. A. (2001). Effects of Hydration on Febrile Temperature Patterns in Rabbits. Biological Research For Nursing. https://doi.org/10.1177/109980040100200407
  • Hopkins, A. B. (2003). Chicken soup cure may not be a myth. In The Nurse practitioner. https://doi.org/10.1097/00006205-200306000-00005
  • Cohen, H. A., Rozen, J., Kristal, H., Laks, Y., Berkovitch, M., Uziel, Y., Kozer, E., Pomeranz, A., & Efrat, H. (2012). Effect of honey on nocturnal cough and sleep quality: A double-blind, randomized, placebo-controlled study. Pediatrics. https://doi.org/10.1542/peds.2011-3075
  • Chambial, S., Dwivedi, S., Shukla, K. K., John, P. J., & Sharma, P. (2013). Vitamin C in disease prevention and cure: An overview. In Indian Journal of Clinical Biochemistry. https://doi.org/10.1007/s12291-013-0375-3
  • Cohen, S., Janicki-Deverts, D., Doyle, W. J., Miller, G. E., Frank, E., Rabin, B. S., & Turner, R. B. (2012). Chronic stress, glucocorticoid receptor resistance, inflammation, and disease risk. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. https://doi.org/10.1073/pnas.1118355109