Digestivele sunt sănătoase?

23 Septembrie, 2020
Deși, în general, oamenii cred că digestivele sunt benefice, în acest articol îți vom spune de ce nu este o idee bună să le bei după mese copioase.

Digestivelor li se atribuie capacitatea de a face digestia mai ușoară și de a îmbunătăți tot acest proces. Această capacitate se bazează pe puterea presupusă a alcoolului asupra stimulării secreției gastrice. Așadar, am ajuns să ne întrebăm dacă digestivele sunt sănătoase.

Digestivele sunt sănătoase?

Spre dezamăgirea multor persoane, nicio dovadă științifică nu susține acest lucru. Niciun studiu nu demonstrează capacitatea benefică a alcoolului asupra proceselor digestive. Unele dintre cele mai populare băuturi digestive sunt pălinca, absinthul, patxaranul, orujo, distilatele pe bază de plante sau lichiorul de cafea, printre altele.

Consumul de alcool nu este niciodată recomandat

Băuturile alcoolice sunt, de obicei, lovitura de grație după o masă copioasă și grasă. În ciuda convingerilor tradiționale, băuturile alcoolice nu au niciun efect benefic asupra sănătății.

Nici vinul, nici digestivele nu au capacitatea de a îmbunătăți procesele organice. Acestea nu au proprietăți antioxidante. În schimb, un consum frecvent de băuturi alcoolice reprezintă un pericol pentru sănătate.

Aportul de alcool afectează ficatul, care este organul responsabil de metabolizarea acestuia. De asemenea, crește riscul de a suferi de cancer oral sau gastrointestinal. Mai mult, consumul de alcool este legat și de dezvoltarea altor tipuri de cancer și boli complexe.

În ciuda faptului că vorbim despre băuturi cu un istoric cultural important, trebuie să fii conștient de faptul că alcoolul nu aduce beneficii corpului în vreun fel. OMS enumeră alcoolul ca substanță dăunătoare. Așadar, ar trebui tratat ca atare. Cel mai bine este să eviți consumul de alcool sau să faci acest lucru doar ocazional și în mod controlat. Consumul de băuturi alcoolice în fiecare zi, chiar și în doze mici, reprezintă un risc major pentru sănătate pe termen mediu și lung.

Citește și:
Băuturi alcoolice pe bar
Ideea că digestivele îmbunătățesc funcționarea tractului gastrointestinal nu are suport științific.

Alimentele digestive

Anumite alimente au capacitatea de a îmbunătăți digestia. Un exemplu este ananasul, care conține enzima bromelaină. Această enzimă este responsabilă de descompunerea proteinelor și îmbunătățirea absorbției acestora. În plus, ananasul are un efect diuretic care ajută la reducerea retenției de lichide.

Alimentele bogate în fibre și apă contribuie, de asemenea, la îmbunătățirea digestiei. Ele cresc conținutul bolului fecal și stimulează peristaltismul intestinal. Prin urmare, este o opțiune excelentă să termini mesele, în special mesele grele, cu o bucată dintr-un fruct digestiv (cum ar fi ananasul sau papaya). În plus, există anumite tratamente farmacologice eficiente pentru ameliorarea sau prevenirea unor astfel de situații.

Evitarea meselor grele

Una dintre regulile de aur ale nutriției este să eviți să mănânci mai mult decât ai nevoie. Așadar, evitarea meselor grele este o opțiune mai bună decât consumul de băuturi digestive pentru a diminua impactul acestora asupra corpului.

Alimentele excesiv de grase încetinesc procesul digestiv. Prin urmare, consumă legume la fiecare masă. Trebuie să pui alături surse de proteine gătite pe grătar sau în cuptor. De asemenea, poți adăuga o porție de carbohidrați complecși, dacă este necesar.

Este important să eviți sosurile și alimentele procesate, prăjite și mult prea coapte. Aceste alimente încetinesc și agravează digestia și au o valoare nutrițională scăzută.

Prioritizarea alimentelor proaspete îmbunătățește digestia și dieta zilnică. În plus, trebuie să consumi multă apă simplă. Băuturile carbogazoase pot provoca balonări incomode care pot împiedica realizarea proceselor digestive.

Citește mai mult:

Ce trebuie să mănânci pentru o inimă sănătoasă?

Digestivele sunt sănătoase
Deși digestivele sunt larg acceptate în rândul populației generale, nu sunt benefice.

Digestivele sunt sănătoase? Concluzie

Nu este o idee bună să consumi băuturi alcoolice, indiferent dacă sunt digestive sau nu. În mod ideal, ar trebui să eviți alimentele grele și excesiv de grase. Cea mai bună opțiune după consumarea lor este să eviți să bei o băutură alcoolică. Consumul regulat al acestor băuturi afectează sănătatea și crește riscul de boli complexe. De asemenea, acestea nu îmbunătățesc capacitatea digestivă.

Este mult mai bine să consumi un fruct digestiv după ce ai consumat aceste alimente. Ananasul poate ajuta la descompunerea proteinelor și la asimilarea acestora în intestinul subțire.

  • Braillon A., Alcohol: cardiovascular disease and cancer. J Am Coll Cardiol, 2018. 71 (5): 582-583.
  • Maurel DB., Boisseau N., Benhamou CL., Jaffre C., Alcohol and bone: review o dose effects and mechanisms. Osteoporos Int, 2012. 23 (1): 1-6.