Drojdia nutritivă: nutrienți, beneficii și mod de utilizare

Ați încercat drojdia nutritivă? Vă vom spune ce anume este acest supliment care poate oferi beneficii semnificative pentru sănătate.
Drojdia nutritivă: nutrienți, beneficii și mod de utilizare

Ultima actualizare: 18 August, 2021

Drojdia nutritivă este un produs care poate oferi beneficii pentru sănătate. Seamănă cu drojdia de bere, deoarece ambele sunt produse de aceeași ciupercă. Deși pot fi utilizate în același scop, ele prezintă diferențe semnificative.

Primul lucru de remarcat este faptul că drojdia de bere se caracterizează printr-un gust mai amar. Gustul drojdiei nutritive este mult mai blând. În plus, este un element care nu are sulfiți.

Drojdia nutritivă: informații nutriționale

Trebuie să începem prin a vorbi despre nutrienții prezenți în drojdia nutritivă. Este un ingredient care are o concentrație mare de proteine vegetale. În ciuda faptului că este un element cu valoare biologică redusă, contribuie la satisfacerea nevoilor zilnice de proteine. Acestea sunt estimate la mai mult de 0,8 grame per kilogram de greutate corporală la persoanele sedentare, conform celor mai noi cercetări.

Trebuie menționată în mod special și prezența mineralelor. Drojdia reușește să furnizeze magneziu, crom, cupru, calciu, zinc și fier. Zincul, de exemplu, este un nutrient cheie pentru funcția imună. Potrivit unui studiu publicat în Nutrients, acesta participă la diferențierea celulelor albe.

În ceea ce privește vitaminele, drojdia nutrițională conține elemente din grupul B. Unele dintre ele, cum ar fi acidul folic, sunt decisive în perioada de gestație pentru a evita defectele în închiderea tubului neural al fătului. Acest lucru este dovedit de un articol publicat în revista Annals D’Endocrinologie.

Este important să rețineți că acești nutrienți contribuie la menținerea sănătății părului, pielii și unghiilor. Drojdia nutrițională este adesea utilizată ca supliment alimentar cu funcții estetice și de înfrumusețare.

Drojdia nutritivă sub formă de pudră

Beneficiile drojdiei nutritive pentru organism

În continuare, vom analiza principalele beneficii care pot fi experimentate după includerea drojdiei nutritive în contextul unei diete variate și echilibrate. Pentru a profita de întregul potențial al acestui produs, este necesară implementarea unor obiceiuri de viață sănătoase.

Îmbunătățește funcționarea sistemului imunitar

Drojdia nutritivă oferă o cantitate mare de fibre. Bacteriile benefice care locuiesc în tractul digestiv se hrănesc cu fibre, proces care îmbunătățește eficiența sistemului imunitar în lupta împotriva agenților patogeni.

Reglează profilul lipidic

Datorită beta-glucanilor, apare o modificare pozitivă a profilului lipidic. Acest lucru se datorează reducerii absorbției colesterolului alimentar. Lipoproteinele care sunt sintetizate în ficat au un grad scăzut de oxidare. Acest lucru permite transportul eficient al grăsimilor în sânge.

Are efect hipoglicemiant

Reglarea glicemiei este un alt beneficiu derivat din prezența fibrelor în alimente. Această substanță întârzie golirea gastrică și blochează parțial absorbția zaharurilor, permițând un control mai eficient asupra glicemiei. Impactul glucidelor simple este redus. Pancreasul funcționează mai puțin și stările inflamatorii ale organismului sunt ameliorate.

Cum poate fi inclusă în dietă drojdia nutritivă?

Drojdia nutrițională poate fi inclusă în dietă în mai multe moduri. În primul rând, este posibil să consumați capsule. Cu toate acestea, poate fi adăugată și în anumite preparate pentru a îmbunătăți caracteristicile organoleptice.

Există posibilitatea de a include drojdia nutrițională în prepararea supelor, tocănițelor, omletelor, salatelor și sosurilor. Aceasta duce la o creștere a densității energetice a respectivelor preparate.

Drojdia nutritivă are contraindicații?

Nu există efecte secundare cunoscute. Este de evitat însă dacă aveți infecții fungice.

Nu uitați că este un ingredient care conține cantități mari de fibre. Acest element este benefic atunci când este consumat într-un context de homeostazie intestinală. Într-o situație de disbioză, ar putea genera o intensificare a simptomelor și a disconfortului.

Dacă aveți probleme digestive, consultați medicul înainte de a consuma alimente cu multe fibre. Poate fi necesar un tratament cu probiotice.

Drojdia nutritivă are efecte la nivel intestinal
Este important să se ia în considerare efectul pe care îl vor avea fibrele din drojdie asupra microbiotei intestinale.

Drojdia nutritivă: un ingredient benefic

Drojdia este un supliment alimentar destul de sigur, deoarece există puține efecte secundare derivate din consumul său. Există unele situații în care aportul de drojdie nu este recomandat, dar acestea nu afectează majoritatea populației. Riscurile sunt foarte mici, iar beneficiile potențiale sunt mari.

Cu toate acestea, pentru a experimenta efecte pozitive, este necesar să includeți drojdia nutrițională în contextul unei diete variate și echilibrate. În plus, este necesară promovarea mai multor obiceiuri sănătoase, cum ar fi practicarea zilnică de exerciții fizice și odihna corectă în timpul nopții.

S-ar putea să te intereseze...
Pâinea de cristal: ce este și cum este preparată
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Pâinea de cristal: ce este și cum este preparată

Pâinea de cristal este un tip de aliment care are caracteristici speciale. În primul rând, se remarcă prin umiditatea sa și coaja crocantă.



  • Richter, M., Baerlocher, K., Bauer, J. M., Elmadfa, I., Heseker, H., Leschik-Bonnet, E., Stangl, G., Volkert, D., Stehle, P., & on behalf of the German Nutrition Society (DGE) (2019). Revised Reference Values for the Intake of Protein. Annals of nutrition & metabolism74(3), 242–250. https://doi.org/10.1159/000499374
  • Wessels, I., Maywald, M., & Rink, L. (2017). Zinc as a Gatekeeper of Immune Function. Nutrients9(12), 1286. https://doi.org/10.3390/nu9121286
  • Valentin, M., Coste Mazeau, P., Zerah, M., Ceccaldi, P. F., Benachi, A., & Luton, D. (2018). Acid folic and pregnancy: A mandatory supplementation. Annales d’endocrinologie79(2), 91–94. https://doi.org/10.1016/j.ando.2017.10.001