Glanda tiroidă: 6 sfaturi pentru o funcționare optimă

18 ianuarie 2019
Problemele glandei tiroide se pot datora mai multor factori. Prin urmare, este necesar să ai o alimentație adecvată și să mergi la medic în mod regulat. Află mai multe din articolul de mai jos. 

Glanda tiroidă este o glandă micuță, în formă de fluture, localizată în zona gâtului. Aceasta reglează procesele hormonale, metabolice și de creștere din organism.

Tiroida conține o proteină numită tiroglobulină care, împreună cu iodul, stimulează secrețiile hormonale, contribuind la funcționarea optimă a organelor, a țesuturilor și a celulelor din corp.

În plus, glanda tiroidă participă la sinteza proteinelor, la oxigenarea celulelor și la alte acțiuni importante care asigură o stare bună de sănătate.

Totuși, la fel ca în cazul altor organe, tiroida este expusă mai multor factori care îi pot deregla funcțiile. Astfel, în organism au loc diverse schimbări, iar în timp se pot dezvolta chiar afecțiuni grave.

Prin urmare, este necesar să iei măsuri pentru a-ți proteja glanda tiroidă, oferindu-i nutrienții de care are nevoie pentru a se menține sănătoasă.

Astăzi îți prezentăm 6 obiceiuri benefice care îmbunătățesc funcționarea glandei tiroide în mod natural.

1. Iodul ajută glanda tiroidă să funcționeze mai bine

Iodul ajută glanda tiroidă

Deficitul de iod este principala cauză a hipotiroidismului, adică a reducerii secreției de hormoni tiroidieni. Corpul nu poate produce acest nutrient de unul singur. Prin urmare, trebuie să te asiguri că îl obții din alimentație.

Iată câteva surse importante de iod:

  • Ouă
  • Fructe de mare
  • Pește gras
  • Brânză
  • Sare iodată

Te-ar putea interesa și:

Cum afli dacă ai probleme cu glanda tiroidă

Este recomandat un consum moderat de sare. Știm cu toții că, în exces, acest produs alimentar poate fi dăunător.

2. Consumă mai mult seleniu

Seleniul este un mineral esențial care ajută la tratarea disfuncțiilor tiroidiene. Acesta reduce stresul și contribuie la detoxificarea organismului și la reglarea activității hormonale.

În plus,proteinele din compoziția seleniului ajută la reglarea funcțiilor metabolice și a mecanismelor ce au rolul de a transforma mâncarea în energie.

Câteva surse naturale de seleniu sunt:

  • Fructele oleaginoase
  • Semințele de in și de floarea soarelui
  • Ouăle
  • Iaurtul
  • Ciupercile

3. Mărește aportul de zinc

Zincul ajută glanda tiroidă

Un nivel scăzut de zinc este asociat cu dezvoltarea principalelor disfuncții ale glandei tiroide: hipotiroidismul și hipertiroidismul.

Indiferent dacă sunt cauzate de o producție scăzută sau excesivă de hormoni, afecțiunile glandei tiroide declanșează o serie de reacții negative în tot organismul. 

Zincul este un mineral esențial care se găsește în multe alimente, dar poate fi administrat și ca supliment.

Principalele surse de zinc sunt următoarele:

  • Carne macră de vită
  • Stridii
  • Carne de porc
  • Carne de pui
  • Spanac
  • Fructe oleaginoase și semințe
  • Ciocolată
  • Nuci

4. Nu uita de magneziu

Un alt element esențial pentru o bună funcționare a glandei tiroide este magneziul, un mineral greu de absorbit în corp, dar care joacă un rol important în multe dintre sistemele din organism.

În corp, iodul trebuie transformat în hormoni tiroidieni. În acest sens, magneziul este absolut esențial pentru a preveni complicațiile. 

Te-ar putea interesa și:

Sănătatea intestinelor influențează glanda tiroidă

Poți absorbi magneziu prin aplicarea anumitor loțiuni, însă îl poți obține și din surse alimentare precum:

  • Porumb dulce
  • Avocado
  • Banane
  • Spanac
  • Stafide

5. Consumă ulei de cocos

Uleiul de cocos ajută glanda tiroidă

O lingură sau două de ulei de cocos pe zi poate ajuta glanda tiroidă să funcționeze mai bine. Acizii grași cu lanț mediu din compoziția acestui produs sprijină metabolismul.

Bogată în vitamine, minerale și antioxidanți, nuca de cocoseste un aliment complet care combate efectele negative ale disfuncțiilor tiroidiene.

Deși sunt necesare mai multe studii pentru a demonstra efectele uleiului de cocos asupra organismului, unii specialiști ne recomandă să adăugăm acest produs în dietă pentru a suplimenta tratamentul medicamentos.

6. Evită stresul

Expunerea constantă la stres contribuie în mod considerabil la dezechilibrele glandei tiroide. La început pare să îți influențeze numai starea de spirit, însă, în timp, stresul declanșează o serie de reacții chimic care îți afectează sănătatea. 

Toate efectele negative ale stresului apar ca urmare a producției mărite de cortizol, o substanță care împiedică hormonii secretați de glanda tiroidă să pătrundă în celule.

Ai probleme cu glanda tiroidă? Ai grijă să adopți toate aceste obiceiuri benefice. În plus, prezintă-te la consulturi medicale regulate pentru a fi diagnosticat și tratat în mod corespunzător.

  • Jonklaas, J., Bianco, A. C., Bauer, A. J., Burman, K. D., Cappola, A. R., Celi, F. S., … Sawka, A. M. (2014). Guidelines for the Treatment of Hypothyroidism: Prepared by the American Thyroid Association Task Force on Thyroid Hormone Replacement. Thyroid. https://doi.org/10.1089/thy.2014.0028
  • Gilbert, J. (2017). Hypothyroidism. Medicine (United Kingdom). https://doi.org/10.1016/j.mpmed.2017.05.009
  • Cooper, D. S., Doherty, G. M., Haugen, B. R., Kloos, R. T., Lee, S. L., Mandel, S. J., … Tuttle, R. M. (2009). Revised American Thyroid Association Management Guidelines for Patients with Thyroid Nodules and Differentiated Thyroid Cancer. Thyroid. https://doi.org/10.1089/thy.2009.0110