Menopauza: sfaturi cum să-i faci față

· 4 septembrie 2015
Ca urmare a schimbărilor hormonale provocate de menopauză, pielea își pierde elasticitatea și fermitatea. Pentru a evita ca acest lucru să se întâmple, îți recomandăm să consumi alimente bogate în vitamina E. 

În acest articol, îți vom oferi câteva sfaturi pentru a face față momentului în care menopauza își va face apariția.

Menopauza, un stadiu normal în viața unei femei, la fel ca pubertatea, este o perioadă fiziologică în care o femeie are ultimele menstruații.

Simptomele diferă, pot apărea devreme sau se pot întinde pe parcursul mai multor luni sau chiar ani.

Vârsta medie la care o femeie își încheie ciclul reproducător este de 51 de ani, deși se poate întâmpla și mai devreme sau mai târziu. Menopauza aduce cu ea mai multe simptome, printre care:

  • Schimbări ale perioadei menstruației
  • Schimbări hormonale
  • Disconfort în timpul actului sexual sau apetit sexual scăzut
  • Infecții urinare frecvente
  • Incontinență
  • Tulburări ale somnului
  • Schimbări drastice de dispoziție

Există mai multe alimente care pot scurta durata simptomelor sau pot preveni apariția lor, precum și metode de a trece mai ușor peste acest stadiu.

Unele femei nu prezintă simptome de niciun fel, dar specialiștii susțin că 85% dintre femei se confruntă cu aceste neplăceri cauzate de menopauza, prin urmare cele mai importante sfaturi sunt: controlul stării de spirit și să nu intrăm într-o criză emoțională provocată de problemele generate de acest proces fiziologic.

Este necesar să tratăm diferit fiecare stadiu al vieții și să înțelegem că fiecare vârstă are alte nevoi nutriționale, motiv pentru care trebuie să adoptăm o alimentație corespunzătoare pentru a asigura o bună funcționare a organismului.

Citește și:

Cum să eviți creșterea în greutate la menopauză?

Alimente care ne ajută să facem față cu brio simptomelor menopauzei

oase-calciu menopauza

  • După ce se instalează menopauza, există un risc mai mare de decalcifiere a oaselor. Totodată, cresc și șansele de apariție a unor boli cardiace. Din această cauză este foarte important să consumăm produse lactate bogate în calciu și vitamina D. Trebuie să evităm consumul de grăsimi și mâncatul în exces pentru a ne menține greutatea și pentru a preveni problemele cardiovasculare.
  • Multe dintre simptomele cauzate de menopauză se datorează scăderii nivelului de estrogen din organism, dar unele studii afirmă că anumite produse, cum ar fi boabele și produsele din soia conțin substanțe asemănătoare estrogenului, iar dacă le consumăm, putem evita apariția mai multor simptome, cum ar fi bufeurile, iritabilitatea și anxietatea.
  • Este recomandat să mâncăm nuci pentru a ne menține greutatea corporală și antioxidanți, prezenți în fructe și legume.
  • Pentru a preveni sau a reduce bufeurile și transpirația nocturnă, consumă soia, hamei și salvie.
  • Este necesar să îți protejezi pielea, întrucât schimbările hormonale o fac să își piardă elasticitatea și fermitatea. Pentru a evita ca acest lucru să se întâmple, consumă alimente bogate în vitamina E.

Sfaturi pentru a face menopauza mai tolerabilă

Sanatatea-femeilor

  • Fă exerciții fizice în mod regulat pentru a îmbunătăți funcțiile organismului. Menține-ți masa musculară și astfel poți să previi problemele cardiovasculare.
  • Evită fumatul, alcoolul și cafeina. Femeile fumătoare se confruntă cu simptomele menopauzei mult mai devreme decât cele nefumătoare.
  • Vizitează un medic ginecolog care te poate ajuta să îți ții sănătatea sub control în această perioadă.
  • O viață sexuală activă și o relație bună cu partenerul reprezintă elemente cheie pentru a depăși acest proces cu succes.
  • Este necesar să îți păstrezi calmul și bunăstarea pentru a face față cu brio acestei perioade.
  • Desfășoară activități relaxante pentru a elimina tensiunea și stresul provocate de schimbările hormonale. Încearcă să ai mai multă încredere în tine și păstrează-ți controlul emoțional, pentru a nu te confrunta cu modificările bruște ale dispoziției.
  • Somnul bun și odihnitor din timpul nopții este, de asemenea, foarte important.
  • Relațiile sociale îți pot oferi un sentiment de mulțumire și te pot ajuta să îți păstrezi energia.

Îți recomandăm și:

Probleme de sănătate la menopauză și cum să le eviți

Menopauza reprezintă sfârșitul ciclului menstrual și un semn al îmbătrânirii femeii din punct de vedere reproducător. Oricât de neplăcută a fi, este o perioadă normală din viața unei femei. Elementele cheie care te ajută să depășești toate dificultățile pe care le impune menopauza sunt încrederea în sine, alimentația corespunzătoare, activitățile fizice și înțelegerea, sprijinul și ajutorul oferit de partenerul de viață.

Sperăm că ți s-au părut utile aceste informații și sfaturi despre cum să faci față la menopauza.

  • Takahashi, T. A., & Johnson, K. M. (2015). Menopause. Medical Clinics of North America. https://doi.org/10.1016/j.mcna.2015.01.006
  • Reid, R., Abramson, B. L., Blake, J., Desindes, S., Dodin, S., Johnston, S., … Soares, C. N. (2014). Managing Menopause. Journal of Obstetrics and Gynaecology Canada. https://doi.org/10.1016/S1701-2163(15)30487-4
  • Lobo, R. A., Davis, S. R., De Villiers, T. J., Gompel, A., Henderson, V. W., Hodis, H. N., … Baber, R. J. (2014). Prevention of diseases after menopause. Climacteric. https://doi.org/10.3109/13697137.2014.933411