9 moduri de a-ți îmbunătăți abilitățile mentale
 

9 moduri de a-ți îmbunătăți abilitățile mentale

Deși odihna este foarte potrivită pentru a ne menține abilitățile mentale ascuțite, nu trebuie să exagerăm, deoarece poate fi contraproductiv. Este suficient să dormim 8 ore pe zi pentru a ne recupera energia pierdută.
9 moduri de a-ți îmbunătăți abilitățile mentale

Ultima actualizare: 13 februarie, 2022

Modul în care ne antrenăm creierul este foarte important. Știați că există moduri de a-ți îmbunătăți abilitățile mentale? Pentru aceasta trebuie să ne dezvoltăm conștiința de sine, nivelul de raționament, logica, memoria și alte abilități.

O concepție greșită este faptul că creierul tău trebuie să fie provocat în mod constant pentru a se îmbunătăți și a profita la maxim de potențialul său. Totuși, are nevoie și de odihnă.

Dacă respectați următoarele recomandări, vă veți îmbunătăți abilitățile mentale și le veți menține mult timp!

9 moduri de a-ți îmbunătăți abilitățile mentale

1. Faceți mișcare zilnic

Cum poți îmbunătăți abilitățile mentale prin înot

 

Mișcarea este strâns legată de îmbunătățirea abilităților mentale. Când faceți sport, eliberați endorfine care îmbunătățesc fluxul sanguin și nivelul de energie.

Acest lucru oferă creierului un impuls, mai ales în cele 30 până la 60 de minute după ce ați terminat antrenamentul. Nu trebuie să petreceți multe ore în sală sau să faceți exerciții foarte complicate. Este nevoie doar de o plimbare de 30 de minute.

2. Includeți țelină în dietă

Țelina este unul dintre cele mai bune alimente pentru creier, deoarece conține luteolină. Acest compus este direct legat de prevenirea degenerării neuronale.

Mâncând țelină, ajutați la prevenirea formării citokinelor inflamatorii în creier . Acest lucru face ca problemele mentale legate de îmbătrânire, cum ar fi memoria slabă, să apară mult mai târziu.

3. Hidratați-vă

Femeie care bea apă

 

Menținerea hidratării este un aspect important când vine vorba de sănătate, mai ales a creierului.

Hidratarea ajută ca energia să fie mai bine distribuită și creierul să funcționeze pe deplin. Amintiți-vă că ar trebui să consumați cel puțin 2 litri de apă pe zi. Aceasta trebuie să fie simplă și fără îndulcitori. În cazul în care apa plată nu vă atrage, puteți adăuga câteva ingrediente care îi dau puțină aromă , cum ar fi:

  • castraveți tăiați felii
  • un baton de scorțișoară
  • niște frunze de mentă
  • sucul unei lămâi sau lime

4. Consumați ciocolată neagră

Cofeina și teobromina sporesc capacitatea cognitiva pe termen scurt. În același timp, ciocolata este plină de antioxidanți care vă ajută să vă protejați abilitățile mentale.

Când cumpărați această ciocolată, asigurați-vă că este cât mai pură posibil. Procentul minim de cacao este de 70%. Este foarte probabil să vi se pară mult, dar este doar o chestiune de timp până vă obișnuiți cu noul gust.

De asemenea, este important să consumați o bucată mică de ciocolată neagră. Deși conține mai puțin zahăr, are destule calorii.

5. Provocați-vă în mod constant creierul pentru a vă îmbunătăți abilitățile mentale

Cuvintele încrucișate, puzzle-urile sudoku și activitățile similare care necesită abilități mentale stimulează creierul să acceseze amintirile și cunoștințele stocate anterior. A sta în zona de confort vă împiedică să mergeți înainte.

6. Odihniți-vă suficient

Când vorbim despre odihnă suficientă, nu ne referim la un somn de multe ore pe zi, deoarece acest lucru ar putea fi contraproductiv. Ne referim la un somn de calitate, odihnitor, în care mintea se odihnește.

Pentru a vă îmbunătăți abilitățile mentale, vă puteți odihni în mai multe moduri:

  • Nu dormiți mai mult de 8 sau 9 ore.
  • Trageți un pui de somn după un efort mental intens, dar încercați să nu dormiți mai mult de 20 de minute.
  • Beți o infuzie caldă sau fierbinte cu o jumătate de oră înainte de a merge la culcare, astfel încât corpul să se relaxeze.
  • Evitați să dormiți cu telefonul mobil prea aproape sau cu televizorul pornit.

7. Reduceți nivelul de stres

Deși hormonii de stres au fost cândva extrem de importanți pentru supraviețuire, astăzi au un rol minim.

Nivelurile cronice de stres pot însemna că există un dezechilibru hormonal în creier, care poate provoca o oarecare epuizare și chiar daune.

8. Citiți

Cititul este unul dintre cele mai utile hobby-uri pentru a-ți îmbunătăți abilitățile mentale, deși în ultima perioadă este o activitate care și-a pierdut din popularitate.

Când citim constant, ne expunem creierul la noi idei, puncte de vedere, cunoștințe și opinii. Acest lucru ne obligă să intrăm în conflict cu noi înșine.

9. Eliminați rutina

Nu trebuie să plecați într-o vacanță, ci doar să inventați activități noi pentru creier. Puteți schimba modul în care lucrați sau puteți găsi un hobby de weekend. Când apare rutina, nivelul de atenție scade și totul poate deveni foarte plictisitor.

De acum încolo, alegeți una dintre aceste activități și exersați-vă abilitățile mentale!

S-ar putea să te intereseze...
Creierul poate să simtă durere?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Creierul poate să simtă durere?

Cefaleea este denumirea tehnică a durerii de cap. Dar capul include multe structuri, inclusiv creierul. Creierul poate să simtă durere?